GÃ¥ til innhold

Varmtvannstanken drypper vann😖😖

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har varmtvannstanken på vaskerom. I over ett år har den dryppet vann, nesten hver dag flere ganger om dagen. Jeg tørker vann hele tiden føler jeg. Der hvor det drypper har fugen blitt misfarget og det blir flekker på slukket av alt vannet som drypper.

Rørlegger har vært her og byttet en dings, som kostet litt og det har ikke hjulpet noe. Det kommer innimellom en uke eller mer hvor det ikke drypper i det hele tatt, men når det startet så drypper det flere dager i strekk. Jeg er drittlei!

Rørleggeren har sagt at jeg må kjøpe ny, og den nye koster ca.8000kr og med montering kommer det over 10.000kr. Det er en spesiell type varmtvannstank som finnes bare en type av. Og selv det vil ikke si at vil hjelpe.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Har noen tips?

Anonymkode: c7ee7...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få en annen rørlegger til å se på det? Kjøpe ny vvb?

Anonymkode: b1a60...389

Skrevet

Hva er så spesielt med den? Vet om èn type som det dryppet av, men de er jo borte fra markedet nå. Det var ikke trykktanker, men de var laget slik at når vannet ble varmet så kom det enten via et hull i utslagsvasken, eller om krana. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Få en annen rørlegger til å se på det? Kjøpe ny vvb?

Anonymkode: b1a60...389

Har snakket med en annen rørlegger og ha sa det samme som han som var har. 

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (4 minutter siden):

Hva er så spesielt med den? Vet om èn type som det dryppet av, men de er jo borte fra markedet nå. Det var ikke trykktanker, men de var laget slik at når vannet ble varmet så kom det enten via et hull i utslagsvasken, eller om krana. 

Jeg har en slik en og det drypper vann fra den dingsen nederst.😖😖

1791749F-A24D-4898-94DF-64F31AA34BE8.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (7 minutter siden):

Han sa jeg må ha med ekspensjonskar. Noe ala denne på bildet. Men han sa at det kanskje ikke vil hjelpe. Og jeg føler at jeg bare gir og gir penger uten at det hjelper.

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Trykket i tanken ble for stort når vannet ble varmetopp, slik at sikkerhetsventilen åpnet og slapp ut vann til trykket ble riktig. Etter installasjon av ekspansjonstank er problemet vekke. 😀

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har sjekket at det ikke blir kondens rundt der hvor vannet skal inn i tanken? det er jo kaldt. Hender seg det blir kondens rundt inntaket til sisternen på doen hvis mange bruker den samtidig, vi har iiiiskaldt vann. 

Anonymkode: 0c5ba...9af

AnonymBruker
Skrevet
Pondus72 skrev (22 timer siden):

Jeg har hatt samme problem. Trykket i tanken ble for stort når vannet ble varmetopp, slik at sikkerhetsventilen åpnet og slapp ut vann til trykket ble riktig. Etter installasjon av ekspansjonstank er problemet vekke. 😀

Det er det rørleggeren også sier. Da bør jeg vel gå for å kjøpe ekspansjonbereder.Takk.

• 3 uker senere...
Skrevet

Skiftenøkkel og stramme  koblingen  evt mere hamp/gjengetape 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...