AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #1 Skrevet 25. juni 2022 Skjønner det er tøft å være vitne til anfall, men synes synd på eldstemann når far henter de to andre. Ikke vil far si det til han heller, legger det opp til meg. Hva svarer jeg da når han spør hvorfor han ikke kan være med de? Gutten er ungdom. Anonymkode: cdeca...41c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #2 Skrevet 25. juni 2022 Han må jo ihvertfall være ærlig!!! Hva skal ellers gutten tro? Her må noen ta en seriøs prat med mannen! Han får få med seg et familiemedlem e.l under samvær da, som håndterer dette bedre. Anonymkode: cba4c...65e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han må jo ihvertfall være ærlig!!! Hva skal ellers gutten tro? Her må noen ta en seriøs prat med mannen! Han får få med seg et familiemedlem e.l under samvær da, som håndterer dette bedre. Anonymkode: cba4c...65e Jeg er jo med, men da er vi der ikke så lenge som de andre. Jeg står også midt i en flytteprosess, får mye hjelp fra gutten min da. Anonymkode: cdeca...41c
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Kan ikke far håndtere sitt eget barns sykdom?! Han må jo bare ta seg sammen og lese seg opp. Han kan ikke droppe étt av tre barn (om jeg leser riktig?) fordi han er nervøs. Det går jo ikke. Du synes vel ikke det er gøy med anfall du heller liksom🤷🏽♀️ Hvor plaget er gutten da? Er det fokale anfall dann og vann eller stadige statusanfall liksom? Uansett må han ta seg sammen og takle gutten sin, hjelpes.. Anonymkode: dd072...7ed 9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Da må jo far få god informasjon om hva epilepsi er, hvordan håndtere anfall etc, og i tillegg kanskje få øve seg på samvær med dette barnet. Tenker da at en støtteperson er med han ved de første samværene, vise han hva han gjør ved et anfall osv. Mannen er jo skrekkslagen og trenger hjelp og støtte! Anonymkode: e0fd5...0d9 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Som forelder har man ikke noe annet valg enn å takle slike sykdommer. Føler man seg overveldet og redd så skaffer man seg informasjon og jobber med frykten. Han kan ikke frasi seg ansvaret han har som far på grunn av dette. Anonymkode: c5718...f37 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 Her må far bare ta seg sammen. Ring Epilepsiforbundet (https://www.epilepsi.no/kontakt/) og få veiledning for pårørende derfra. Far er voksen, og sønn bør ikke få enda en byrde på sine skuldre. Det er ikke sønnen sin feil at han er syk og ungdomstiden er tøff nok💜. Anonymkode: a70c8...7f9 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 Er det far som er barnet, og ungdommen som er den voksne? Ettersom far forventer at ungdommen skal tåle så mye mer enn hva far gidder å takle? Anonymkode: 8f3a5...248 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 Øøøøh, han må vel nesten bare ta seg sammen, skaffe seg kunnskap og lære hvordan han skal takle det. Barnet hans må faktisk leve med dette og far stikker hodet i sanda? 💔 Anonymkode: 7663c...b95 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 Ts, jeg svarte over her og jeg håper virkelig far tar kontakt med organisasjonen. Jeg har vært i samme situasjon selv som ungdom og eldste vil miste respekten for sin far om han ikke skjerper seg. Sykdom i ungdomsårene er vanskelig nok, foreldre bør ikke bidra til vanskelighetene. Det er så viktig! Anonymkode: a70c8...7f9
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts, jeg svarte over her og jeg håper virkelig far tar kontakt med organisasjonen. Jeg har vært i samme situasjon selv som ungdom og eldste vil miste respekten for sin far om han ikke skjerper seg. Sykdom i ungdomsårene er vanskelig nok, foreldre bør ikke bidra til vanskelighetene. Det er så viktig! Anonymkode: a70c8...7f9 Far er ikke en person som kontakter noen. Nytter ikke hva en sier til han dessverre. Han har sjelden anfall, men har hatt noen gtk med oppkast. Anonymkode: cdeca...41c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #12 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far er ikke en person som kontakter noen. Nytter ikke hva en sier til han dessverre. Han har sjelden anfall, men har hatt noen gtk med oppkast. Anonymkode: cdeca...41c For en tufs. Anonymkode: c5718...f37
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #13 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Far er ikke en person som kontakter noen. Nytter ikke hva en sier til han dessverre. Han har sjelden anfall, men har hatt noen gtk med oppkast. Anonymkode: cdeca...41c Da får du dra han inn på sykehuset så han får en skikkelig samtale med barnelegen/ nevrolog. Du kan ikke bare akseptere dette. Anonymkode: a70c8...7f9
SPOCA Skrevet 25. juni 2022 #14 Skrevet 25. juni 2022 Far må rett og slett ta seg sammen, ærlig talt. Jeg hadde faktisk blitt ganske forbanna og satt skapet på plass. Det er forståelig at han blir redd, men sånn er verden, man må ta seg sammen og gjøre det beste ut av det. Han er far og har ikke noe valg, rett og slett. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #15 Skrevet 25. juni 2022 Når far ikke evner å ta sitt foreldreansvar på alvor og nekter å oppsøke livsviktig informasjon om sin sønns helse og velferd, så synes jeg du bør fremstille ham for ultimatumet; ta vårt barns liv og helse på alvor eller så er jeg nødt til å be barnevernet om bistand. Anonymkode: 8f3a5...248 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #16 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Far er ikke en person som kontakter noen. Nytter ikke hva en sier til han dessverre. Han har sjelden anfall, men har hatt noen gtk med oppkast. Anonymkode: cdeca...41c Nei, hva gjør man da tro? Da krever man, og er konsekvent. Far ødelegger selvfølelsen til gutten. Og her må du kreve og være konsekvent, ikke stå på sidelinjen å lek struts. Anonymkode: 6b98d...43d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #17 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når far ikke evner å ta sitt foreldreansvar på alvor og nekter å oppsøke livsviktig informasjon om sin sønns helse og velferd, så synes jeg du bør fremstille ham for ultimatumet; ta vårt barns liv og helse på alvor eller så er jeg nødt til å be barnevernet om bistand. Anonymkode: 8f3a5...248 Jeg har foreldreansvaret alene. Anonymkode: cdeca...41c 1
Lucky_Jack Skrevet 25. juni 2022 #18 Skrevet 25. juni 2022 Jeg hadde nektet han å hente de andre barna, alle eller ingen! 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #19 Skrevet 25. juni 2022 Siden du har foreldreansvaret så regner jeg med at det er du som har all oppfølging hos helsevesenet pga epilepsien. Så du får all infoen og kunnskapen, mens far kun sitter med minnene av å se sønnen sin i krampeanfall. Hva med å ta med far på legebesøk slik at han kan lære med om sønnens epilepsi slik at han blir trygg nok på å ha ansvar for han alene. For far gjør ikke det for å være slem, han gjør det fordi han er redd for å gjøre noe feil. Anonymkode: b7547...8e7
Sunnys Skrevet 25. juni 2022 #20 Skrevet 25. juni 2022 Stakkars pappa, han er usikker og redd. Føler dette er vanskelig. trygg han og støtt han. La han få prøve å ta seg av gutten når han får anfall selv om du er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå