Sonit Skrevet 25. juni 2022 #41 Skrevet 25. juni 2022 Jeg er INTJ. Mye som stemmer, men jeg har lyst til å teste Big Five. Ikke sånn enkel på nett, men en skikkelig og personlig med tolkninger fra fagfolk.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #42 Skrevet 25. juni 2022 Fikk i mange år INTJ, og selv om jeg svarte ærlig så mente jeg resultatet måtte være feil. Beskrivelsen stemte liksom ikke helt. Jeg var heller ikke spesielt fornøyd med tilværelsen. Så tok jeg noen grep og begynte etter hvert å leve på en måte som føltes mer riktig for meg, tok testen igjen etter flere år, og testet i stedet ESFP. Som er det jeg nå konsekvent tester som, og føler passer bedre. Synes det er artig at jeg byttet om på absolutt alle bokstavene 😂 Tar det hele med en ganske stor bøtte med salt. Anonymkode: 5de21...faa 1
Drizzt Skrevet 26. juni 2022 #43 Skrevet 26. juni 2022 Wrightandrong skrev (På 25.6.2022 den 1.02): Har tatt en slik personlighetstest noen ganger for moro skyld, og jevnt over har den indikert at jeg er en INFJ. Tar det selvfølgelig med en liten klype salt, men det er faktisk ganske mye som stemmer i oppsummeringen. Noen flere som har den typen personlighet? Jeg tok den for moro skyld for noen år siden og kom på INFJ, jeg også. Men var egentlig på grensen for F og kunne godt vært INTJ også. Begge passer meg egentlig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #44 Skrevet 26. juni 2022 En infj kalte meg for en "stereotypisk intp" en gang. Så jeg tok testen for å motbevise vedkommende. Jeg ble intp -.- Anonymkode: a0a10...662 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #45 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En infj kalte meg for en "stereotypisk intp" en gang. Så jeg tok testen for å motbevise vedkommende. Jeg ble intp -.- Anonymkode: a0a10...662 Anonymkode: 9edba...8a3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #46 Skrevet 26. juni 2022 Husker ikke hva jeg fikk den gangen, men jeg fikk den sjeldneste som finnes, og enda sjeldnere for oss kvinner. Syntes ikke noe om det 😕 føler jeg hadde Max uflaks, har aldri helt likt egenskapene mine. Anonymkode: 8b3c0...0ff
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #47 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husker ikke hva jeg fikk den gangen, men jeg fikk den sjeldneste som finnes, og enda sjeldnere for oss kvinner. Syntes ikke noe om det 😕 føler jeg hadde Max uflaks, har aldri helt likt egenskapene mine. Anonymkode: 8b3c0...0ff Hvis man virkelig er ‘sjelden vare’, så liker man det ikke… med tanke på hvor gale folk er etter å tilhøre et fellesskap blir det jo litt oxymoron å skulle ha begge deler? Det å være unik betyr å ikke bli forstått… Anonymkode: 9ce7c...a43
matt94 Skrevet 29. juli #51 Skrevet 29. juli (endret) INFJ her også💚 Litt av en oppgave å tilpasse seg dette skuespillet menneskeheten driver med. Folk tåler ikke sannheten, de vil heller bare ha komfort i illusjonene sine. For meg et det smertefullt å operere på det planet. Jeg vil ha sannheten, det ekte, det dype, det meningsfulle, den emosjonelle utilslørte nærheten uten spillet og de uskrevne reglene på hva man burde og ikke burde si. Jeg vil bare være. Være på godt og vondt nøyaktig den jeg er med total åpenhet om hva jeg tenker, mener og føler, uten å være redd for at det kræsjer fullstendig med virkeligheten til den jeg snakker med. Folk blir så lett trigga og snakker man om noe av dypere karakter så ser du ansiktsuttrykket på dem vrenger seg og energien blir dårlig. Pga sensitiviten min så tar jeg den energien igjen rett inn..Jeg er så lei av å tilpasse meg. Tilpasse, tilpasse, tilpasse mens jeg samtidig visner på innsiden. "It is no meausure of ones health to be well adjusted to a profoundly sick society" -Ramana Maharsi. 🧡🖤 Ekte frihet er når du kan slippe guarden og kutte alt skuespill, bare slappe av i sjelen med gjensidig respekt for hverandre. En indre viten om at du er god nok nøyaktig som du er og jo mer autentisk og tro du er mot deg selv, jo mer du tør å vise hvem du faktisk er, jo bedre blir virkeligheten 🖤 Det er dit alle vil, men folk tør ikke. De tror så inderlig på at tryggheten ligger i skuespillet og dermed klamrer de seg fast i smerten. Kjenner jeg synes det er tungt med denne annerledesheten. Resultatet er at jeg mye alene Resonnerer folk med dette?🤔 Endret 29. juli av matt94
Irak Skrevet 29. juli #52 Skrevet 29. juli (endret) matt94 skrev (3 timer siden): INFJ her også💚 Litt av en oppgave å tilpasse seg dette skuespillet menneskeheten driver med. Folk tåler ikke sannheten, de vil heller bare ha komfort i illusjonene sine. For meg et det smertefullt å operere på det planet. Jeg vil ha sannheten, det ekte, det dype, det meningsfulle, den emosjonelle utilslørte nærheten uten spillet og de uskrevne reglene på hva man burde og ikke burde si. Jeg vil bare være. Være på godt og vondt nøyaktig den jeg er med total åpenhet om hva jeg tenker, mener og føler, uten å være redd for at det kræsjer fullstendig med virkeligheten til den jeg snakker med. Folk blir så lett trigga og snakker man om noe av dypere karakter så ser du ansiktsuttrykket på dem vrenger seg og energien blir dårlig. Pga sensitiviten min så tar jeg den energien igjen rett inn..Jeg er så lei av å tilpasse meg. Tilpasse, tilpasse, tilpasse mens jeg samtidig visner på innsiden. "It is no meausure of ones health to be well adjusted to a profoundly sick society" -Ramana Maharsi. 🧡🖤 Ekte frihet er når du kan slippe guarden og kutte alt skuespill, bare slappe av i sjelen med gjensidig respekt for hverandre. En indre viten om at du er god nok nøyaktig som du er og jo mer autentisk og tro du er mot deg selv, jo mer du tør å vise hvem du faktisk er, jo bedre blir virkeligheten 🖤 Det er dit alle vil, men folk tør ikke. De tror så inderlig på at tryggheten ligger i skuespillet og dermed klamrer de seg fast i smerten. Kjenner jeg synes det er tungt med denne annerledesheten. Resultatet er at jeg mye alene Resonnerer folk med dette?🤔 ENFJ-A Jeg opplever at jeg er mitt autentiske jeg med de fleste. Tilpasse seg må jeg på generell basis. Jeg blir ofte stille. Sier ikke så mye. Jeg bor heldigvis på bygda og her er det mange reflekterte, gode mennesker som jeg opplever genuint bryr seg. Det varmer. Jeg holder meg ofte for meg selv, med tanke på mitt energinivå siden det kan være varierende. Tror det er mange mennesker som blir usikre og ikke helt vet hvordan de skal forholde seg, eller at de rett og slett ikke bryr seg. Å bare være og få være er en fin tanke. Er mange mennesker som blir lett trigga av ulike årsaker. Det kan være du treffer en nerve i forhold til dem selv, uten at du egentlig er klar over det. Det har jeg opplevd mange ganger. Heldigvis så er dette mennesker som tør å fortelle meg det, slik at jeg kan ta hensyn. Det man ikke vet kan man ikke ta hensyn til. Er ingen som er tankelesere, og ikke alle føler for å ha dype samtaler. Mange synes kanskje det kan være slitsomt eller utmattende. Det krever enormt med konsentrasjon, innlevelse og ydmykhet for å virkelig kunne lytte og ta innover seg, et annet menneske sine opplevelser og erfaringer på godt og vondt. Det er en treningssak. Ikke alle har energi, overskudd eller kapasitet til det. Så da er det bra du skriver her på KG slik at jeg som ønsker å svare kan det. Det er mange mennesker som er opptatt av fasade og er overfladiske. Det er helt riktig. For noen mennesker kan uvitenhet og fornektelse være veien til deres lykke. Alle mennesker må få lov til å kjenne på og føle på det de orker og makter. Utfordrer man et menneske for mye kommer man som regel ingen vei uansett. Alt til sin tid. Så kan man så gode og positive frø, og håpe at en dag, en dag så tør de det. Å åpne seg for et annet menneske krever enormt med tillit til den man velger å åpne seg for. Det er jeg veldig ydmyk for. Å ha respekt for andre mennesker sine følelser og opplevelsesverden er viktig. Føler du deg alene som i ensom, eller føler du deg alene som i helt alene? Endret 29. juli av Irak
Nettrollet Skrevet 29. juli #53 Skrevet 29. juli Int-et eller annet jeg også Arkitekten. Idealist. Stemmer endel. Men Myers-Briggstest er ansett som useriøst. Den eneste testen psykologer går god for er Big five.
matt94 Skrevet 30. juli #54 Skrevet 30. juli Irak skrev (13 timer siden): ENFJ-A Jeg opplever at jeg er mitt autentiske jeg med de fleste. Tilpasse seg må jeg på generell basis. Jeg blir ofte stille. Sier ikke så mye. Jeg bor heldigvis på bygda og her er det mange reflekterte, gode mennesker som jeg opplever genuint bryr seg. Det varmer. Jeg holder meg ofte for meg selv, med tanke på mitt energinivå siden det kan være varierende. Tror det er mange mennesker som blir usikre og ikke helt vet hvordan de skal forholde seg, eller at de rett og slett ikke bryr seg. Å bare være og få være er en fin tanke. Er mange mennesker som blir lett trigga av ulike årsaker. Det kan være du treffer en nerve i forhold til dem selv, uten at du egentlig er klar over det. Det har jeg opplevd mange ganger. Heldigvis så er dette mennesker som tør å fortelle meg det, slik at jeg kan ta hensyn. Det man ikke vet kan man ikke ta hensyn til. Er ingen som er tankelesere, og ikke alle føler for å ha dype samtaler. Mange synes kanskje det kan være slitsomt eller utmattende. Det krever enormt med konsentrasjon, innlevelse og ydmykhet for å virkelig kunne lytte og ta innover seg, et annet menneske sine opplevelser og erfaringer på godt og vondt. Det er en treningssak. Ikke alle har energi, overskudd eller kapasitet til det. Så da er det bra du skriver her på KG slik at jeg som ønsker å svare kan det. Det er mange mennesker som er opptatt av fasade og er overfladiske. Det er helt riktig. For noen mennesker kan uvitenhet og fornektelse være veien til deres lykke. Alle mennesker må få lov til å kjenne på og føle på det de orker og makter. Utfordrer man et menneske for mye kommer man som regel ingen vei uansett. Alt til sin tid. Så kan man så gode og positive frø, og håpe at en dag, en dag så tør de det. Å åpne seg for et annet menneske krever enormt med tillit til den man velger å åpne seg for. Det er jeg veldig ydmyk for. Å ha respekt for andre mennesker sine følelser og opplevelsesverden er viktig. Føler du deg alene som i ensom, eller føler du deg alene som i helt alene? Kloke ord. Føler meg ikke ensom, men ekstremt annerledes er vel beste beskrivelsen. Mer som en alien i grunn. Er mye alene også, men det er annerledesheten som treffer mest
Irak Skrevet 30. juli #55 Skrevet 30. juli matt94 skrev (6 minutter siden): Kloke ord. Føler meg ikke ensom, men ekstremt annerledes er vel beste beskrivelsen. Mer som en alien i grunn. Er mye alene også, men det er annerledesheten som treffer mest Å være annerledes er bra. Ikke gøy når alle er like. Det er bare ufattelig kjedelig 😂 Jeg heier på det som er annerledes jeg 🙌🙌🙌 Å være fargerik tenker jeg det er. Håper du finner noen mennesker du kan være annerledes sammen med. Man trenger ikke mange. Alien? Er det så ille?
AnonymBruker Skrevet 30. juli #56 Skrevet 30. juli INTJ, arkitekten her. Kjenner meg igjen i beskrivelsen ja. Anonymkode: 7367b...0ce
AnonymBruker Skrevet 30. juli #57 Skrevet 30. juli ISFJ-A Tok også big 5, men vinklingen på spørsmålene gjør at jeg føler jeg ikke svarer helt riktig selv om jeg svarer ærlig. Jeg gjør f.eks mye for å hjelpe andre, men jeg gjør det verken for å velte meg i glansen eller for det gir meg stor glede. Det er mer av en sterk pliktfølelse og konstant dårlig samvittighet om jeg avviser noen. Det er jo også mest familie og nære venner som spør, og da ønsker man å stille opp. Sånne ting tar ikke testene høyde for, også ender man med resultat som sier "du er en som elsker å hjelpe andre". Anonymkode: b5463...eb0 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli #58 Skrevet 30. juli Jeg har tatt testen flere ganger, og får INFJ. Men når det skaleres på hvor langt ut fra midten jeg kommer, så ligger jeg helt i grenseland mellom I og E, og det er enkeltspørsmål som gjør at jeg lander på INFJ og ikke ENFJ. Jeg opplever at beskrivelsen i en viss grad passer meg. Og jeg synes testen er fin for å vise at folk har forskjellige egenskaper, og at et team bør bestå av forskjellige mennesker med forskjellige egenskaper. Jeg ser jo at det er lett å manipulere disse egenskapene slik at man fremstår som noe annet enn det man har som "go-to" løsning. Men det å ta en slik test og lese resultatet, har også lært meg hvordan jeg reagerer i enkelte situasjoner, og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør. Noe som har hjulpet meg med å komme lettere og bedre ut av vanskelige situasjoner. Anonymkode: 536f3...7ab
matt94 Skrevet 31. juli #60 Skrevet 31. juli Irak skrev (På 30.7.2025 den 10.18): Å være annerledes er bra. Ikke gøy når alle er like. Det er bare ufattelig kjedelig 😂 Jeg heier på det som er annerledes jeg 🙌🙌🙌 Å være fargerik tenker jeg det er. Håper du finner noen mennesker du kan være annerledes sammen med. Man trenger ikke mange. Alien? Er det så ille? Tror typ alle infj folk kan relatere til å være litt alien altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå