Gå til innhold

Vanskelig å innrede barnerom på budsjett om alt er så brannfarlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt fortvilet da jeg har lest en artikkel som egentlig sier at alt bør være av ull. Tepper, puter og slike ting i ull er jo svindyre og ikke spesielt myke og gode. Polyester smelter og gjør enrom skade, bomull brenner som bare det.. og så videre. Så hva skal man egentlig ha da? Ingenting? Ei seng ok, men madrassen er jo også av poly et eller annet fordi det er bra for luftgjennomstrømming og hvem vet hva.. føler at det blir feil uansett.

Så har noen tips?

Anonymkode: a6255...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt vanlige greier på barnerommene. Seng, skrivepult, lamper, dyne, puter, leker osv. 

Svært lite utfordrende å møblere et barnerom

Anonymkode: be28f...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg aldri har vært en problemstilling... jeg og alle jeg kjenner og barna deres vokste opp med de teppene med vel og togspor på osv, ingen brant inne.. jeg vil tro at det er samma faen hva teppene er laget av med mindre brannen tennes inne på barnerommet, er jo varme og røykutvikling som tar en før en rekker å bli kokt i flytende gulvteppe..

Anonymkode: a6f4b...587

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Har alltid hatt vanlige greier på barnerommene. Seng, skrivepult, lamper, dyne, puter, leker osv. 

Svært lite utfordrende å møblere et barnerom

Anonymkode: be28f...21a

Hva slags materiale er tekstiler og kosedyr av da?

Anonymkode: a6255...bfe

AnonymBruker
Skrevet

En må være litt pragmatisk.

Ja, bomull brenner, men det brenner opp, smelter ikke slik som kunstige tekstiler. Så skulle det verste skje, så vil det gjøre mindre skade med bomull. (Jeg har sett brannskadet barn som hadde t-skjorte i polyester og fleece-jakke på seg, helt forferdelig - legene på Haukeland mente det burde vært forbudt)

Vi har ikke gulvteppe på barnerom, som også gir lettere renhold og mindre støv.

Pledd har vi i ull eller bomull (helseteppe  fra kid).

Anonymkode: 8c000...f8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville først å fremst fokusert på å ha fungerende brannvarslere i huset. 
Ull og bomull er best å bruke. 
Dessuten trenger ikke baby og småbarn så mye ting. De aller fleste har for mye og det står bare i hyllene og samler støv. 

Anonymkode: 9a09a...617

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktigere å hindre brann i første omgang… 

Ikke gå fra oppvaskamskin og vaskemaskin i gang. Blås ut stearinlys. Skift varmtvannstank. Oppdater sikringskapet og ledninger. Pass på speil og glasskuler ver vinduer med direkte sollys. Ha nye brannslukningsapparater. Bytt batterier i røykvarslere, som du selvfølgelig har i alle rom.

Å forhindre brann er pri én. 

Anonymkode: 2ab78...0e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...