Gå til innhold

Studentrabatt på hotell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en voksen student på 37 år. Jeg ser at Nordic choice hotels tilbyr studentpris på hotell til 699 pr natt for et dobbeltrom for inntil 2 personer. Vilkåret er fremvisning av gyldig studentbevis. Jeg er som sagt student, men er voksen og gift. Har booket en uke på et hotell for meg og mannen min i somner. Står ingenting i vilkårene om aldersgrense. Er litt redd for å få kjeft av personalet når jeg sjekker inn… Føler meg som en snylter som egentlig hadde booket rom til ordinær pris, men da jeg kom på studentrabatten avbestilte jeg og booket på nytt med rabatt til en brøkdel av prisen… Jeg er gullmedlem i kjeden btw… Noen voksne studenter som har benyttet seg av dette uten å få stygge blikk av personalet? 

Anonymkode: 5e28e...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Personalet pleier vanligvis å tilkalle alle de ansatte til å stirre med dype blikk rett inn i øynene på voksne studenter. Vanligvis får man hotellrommet til studentrabatten, men de pleier å banke på døren minst 1 gang i timen for å se at man faktisk studerer, og at man har bøkene sine på rommet. Spesielt følger de med på om man har sex, som er stikk i strid med det å studere. De pleier også sjekke leg, for å se hvor gammel du faktisk er. Ikke fordi det er et krav, men fordi de er nysgjerrige.

Anonymkode: 1e6fc...7bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hva du er redd for? Så lenge du har et gyldig studentbevis, er det ingen som bryr seg eller ofrer det en tanke.

Anonymkode: 1d297...b7c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40 og vært student i 3 år nå. Har benyttet meg av tilbudet flere ganger og aldri blitt spurt om å vise beviset. Vært med både mann, barn og venninne. Kos deg med god samvittighet, du gjør ingenting galt 😊

Anonymkode: 4d738...5bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er en voksen student på 37 år. Jeg ser at Nordic choice hotels tilbyr studentpris på hotell til 699 pr natt for et dobbeltrom for inntil 2 personer. Vilkåret er fremvisning av gyldig studentbevis. Jeg er som sagt student, men er voksen og gift. Har booket en uke på et hotell for meg og mannen min i somner. Står ingenting i vilkårene om aldersgrense. Er litt redd for å få kjeft av personalet når jeg sjekker inn… Føler meg som en snylter som egentlig hadde booket rom til ordinær pris, men da jeg kom på studentrabatten avbestilte jeg og booket på nytt med rabatt til en brøkdel av prisen… Jeg er gullmedlem i kjeden btw… Noen voksne studenter som har benyttet seg av dette uten å få stygge blikk av personalet? 

Jeg er også voksen student, og sliter med dyre opohold i Oslo. Skal melde meg inn i Nordic choice medlemsklubb, og se hva jeg får til. Men tror det blir Airbnb når det er flere uker i strekk🙈

Anonymkode: c604d...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt voksen student her, bruker stadig studentrabatt, på reiser, spisesteder osv. 

Ikke noe galt i det! Bare pass på at de ikke har satt aldersgrense i tillegg, er en del som har begynt med det 😅

Anonymkode: c2560...4c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Godt voksen student her, bruker stadig studentrabatt, på reiser, spisesteder osv. 

Ikke noe galt i det! Bare pass på at de ikke har satt aldersgrense i tillegg, er en del som har begynt med det 😅

Anonymkode: c2560...4c7

Stod ingenting i vilkårene om aldersgrense.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ruter i Oslo har aldersgrense for studenter, men jeg tror ikke hotellene har. Ennå.

Anonymkode: f10dd...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ruter i Oslo har aldersgrense for studenter, men jeg tror ikke hotellene har. Ennå.

Anonymkode: f10dd...281

Vet at de fleste kolkektivselskap har aldersgrense 😅Min problemstilling ang hotellet var egentlig at det føles litt flaut å «kreve sin rett» som voksen student 😅 Sparte over 4000 på å bruke studentrabatten kontra vanlig booking som gullmedlem, så i ytterste fall kunne jeg meldt meg opp til et enkeltemne bare for å få studentrabatt 🙈 men velger å tro det går bra, står ikke noe om aldersgrense og jeg kan dokumentere at jeg er midtveis i studiene. Så satser på å ikke bli shamet ved innsjekk 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.6.2022 den 0.15):

Jeg har jobbet i hotell og kunne ikke brydd meg mindre, det gjelder nok brorparten av kollegaene mine og. Det påvirker verken min hverdag eller lønn hvilken pris hotellet tar for rommene. 

Anonymkode: 365bd...e19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...