Gå til innhold

Barnets siste dag i bhg - gave til ansatte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt begynner på skolen til høsten, og om et par uker har hun siste dag i barnehagen 😭 En barnehage vi er utrolig fornøyd med. 

Er det vanlig å gi gave til de ansatte siste dagen? Isåfall, hva? De ansatte tar ferie på ulik tid, og bhg vil være stengt i fellesferien. Så blomster feks er jo utelukka. Har tenkt å skrive et fint brev med fine ord til de ansatte, men føler  kanskje ikke det er nok..?

Anonymkode: 00b6c...1ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet mitt begynner på skolen til høsten, og om et par uker har hun siste dag i barnehagen 😭 En barnehage vi er utrolig fornøyd med. 

Er det vanlig å gi gave til de ansatte siste dagen? Isåfall, hva? De ansatte tar ferie på ulik tid, og bhg vil være stengt i fellesferien. Så blomster feks er jo utelukka. Har tenkt å skrive et fint brev med fine ord til de ansatte, men føler  kanskje ikke det er nok..?

Selvfølgelig er det nokk tror de setter veldig pris på det 😁 synes det hørtes mye mere koselig ut! 

Anonymkode: af284...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Felleskurv/gave: 

- Rituals håndkrem, Jing Hand Mask

- Sjokoladeplater

- Kort med bilde og hilsen fra barnet

- Karamell, Lakris og annet godt på glasskrukke 

- Kaffe

- Rituals Håndsåpe, Jing 

- Rituals oppvask såpe

Anonymkode: 57bc7...bad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har hele foreldregruppen gått sammen å spleiset på gave. Dem fikk det på avslutningsfesten som var denne uken. Alle ansatte fikk blomster, melkehjerter og ett kort. 

Her kommer jeg til å gi egen gave personlig fra barnet til ped.lederen og spess.ped også. Rett å slett for at dem har vært helt unike på sin helt egen måte dette året her, og så er jo det siste året hennes også. Tidligere har jeg gitt felles-gave til personalet.

Anonymkode: 45591...470

AnonymBruker
Skrevet

Felles kurv ja så de kan ha på pauserommet :) med sjokolade og blomster hilsen til alle ansatte ifra barnet. 

Treng ikke såpe produkter.

Anonymkode: 71f4e...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Kurv med diverse syns jeg kanskje blir litt dumt, siden barnehagen stenger i 3 uker? 😬

Fau har tatt initiativ til spleis, så de får en felles gave fra alle. Men vet ikke om et brev er nok fra oss likevel? Supert om noen som jobber i bhg også kan svare 😃

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga en stor sommerblomst til hver ansatt, vet ikke hva de het, høye, gule. Tror de kunne plantes i potter eller bare settes i en potte. Veldig fine og ble godt tatt i mot

Anonymkode: aede3...6a6

Skrevet

Jeg jobber på førskolegruppen i en barnehage. For en uke siden hadde vi avslutningfest. Da fikk hele barnehagen en kurv med diverse godteri og snacks til pauserommet som foreldregruppen hadde spleiset på.

Ellers på avdelingen har noen gitt oss konfekt, og noen hadde med en blomst. Kort med tegninger/hilsener fra barna er det vi får mest av (og helt ærlig det jeg blir mest glad for). Noen slutter også uten å gi oss noe som helst, det er også greit. Jeg forventer ingenting, men blir veldig glad om vi får en liten oppmerksomhet, hehe. Det jeg har satt mest pris på er hun som tegnet de voksne på avdelingen og skrev «tusen takk for at dere er så snille voksne».

Men ikke føl deg presset til å skaffe en gave til personalet. Det er koselig, men ikke forventet 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brev settes stor pris på, om du absolutt må gi mer er kanskje en god håndkrem å foretrekke. Hilsen barnehageansatt 😊

Anonymkode: c8cd1...a33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en kurv med vin, et vi glass, en pose chips og noe sjokolade/karameller. Kjempe koselig:)

Anonymkode: 6ff78...3cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Felleskurv/gave: 

- Rituals håndkrem, Jing Hand Mask

- Sjokoladeplater

- Kort med bilde og hilsen fra barnet

- Karamell, Lakris og annet godt på glasskrukke 

- Kaffe

- Rituals Håndsåpe, Jing 

- Rituals oppvask såpe

Anonymkode: 57bc7...bad

Såpegaver er veldig dumt pga allergi og parfyme!

Anonymkode: 605ad...828

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte pinneis til alle barna på avdelingen og diverse god is (firkløver is/melkesjokoladeis/smoothie-is/nonstop kroneis) til alle de voksne (alle de voksne deler tross alt pauserom). Og skrev et kort. 

Anonymkode: 797d4...1f9

AnonymBruker
Skrevet
Karamellpudding skrev (2 timer siden):

Jeg jobber på førskolegruppen i en barnehage. For en uke siden hadde vi avslutningfest. Da fikk hele barnehagen en kurv med diverse godteri og snacks til pauserommet som foreldregruppen hadde spleiset på.

Ellers på avdelingen har noen gitt oss konfekt, og noen hadde med en blomst. Kort med tegninger/hilsener fra barna er det vi får mest av (og helt ærlig det jeg blir mest glad for). Noen slutter også uten å gi oss noe som helst, det er også greit. Jeg forventer ingenting, men blir veldig glad om vi får en liten oppmerksomhet, hehe. Det jeg har satt mest pris på er hun som tegnet de voksne på avdelingen og skrev «tusen takk for at dere er så snille voksne».

Men ikke føl deg presset til å skaffe en gave til personalet. Det er koselig, men ikke forventet 😊

Takk for svar!  Mulig jeg kjøper med noe konfekt til brevet 😊

Er det mest vanlige å gi noe utenom det som blir spleiset på av hele foreldregruppen, eller er det mer vanlig å ikke gi noe? 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk laget kort med bilde av barnet mitt, og skrev en personlig hilsen til hver av de ansatte på avdelingen. Det ble godt mottatt.

Anonymkode: 339cb...f4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar!  Mulig jeg kjøper med noe konfekt til brevet 😊

Er det mest vanlige å gi noe utenom det som blir spleiset på av hele foreldregruppen, eller er det mer vanlig å ikke gi noe? 🙈

De fleste av skolestarterne gir noe lite til avdelingen i tillegg til det som blir spleiset på (som gjerne er til hele barnehagen). En konfekt + et kort eller tegning er helt nydelig. Men igjen, ingen forventer noe som helst haha. Men jeg skjønner at du lurer 😁

AnonymBruker
Skrevet
Karamellpudding skrev (14 minutter siden):

De fleste av skolestarterne gir noe lite til avdelingen i tillegg til det som blir spleiset på (som gjerne er til hele barnehagen). En konfekt + et kort eller tegning er helt nydelig. Men igjen, ingen forventer noe som helst haha. Men jeg skjønner at du lurer 😁

Godt å vite, takk 🙏😄 Har du noen andre eksempler på hva dere får i gave? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav håndkrem, te, skokolade og et kort med takk fra oss foredre på ene siden og noen ord fra 6 åringen på andre siden.

Anonymkode: 0b6e8...94e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...