Gå til innhold

Har du plass til en krukke med urter? Supernyttig, billig vinterglede.

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg har noen litt store kukker på terrassen. I 3 av dem har jeg gressløk, persille og timian. Det er disse jeg bruker mest.  Gressløk og timian kommer igjen i flere år, men persille sår jeg hvert år.  Jeg fryser persille og gressløk og bare graver ut av boksene etter behov gjennom vinteren.

i dag klippet og kuttet jeg noe av gressløken. Den er kraftig i år. Boksen tar 1,2 liter og er ganske drøy å bruke opp. I frysen med det 😋

7179710D-3B14-4B0D-B415-41FF0255FAF0.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør også dette, spesielt med dill og gressløk, men sommeren så langt hat vært våt og kald her så det har ikke vokst så bra uti hagen som i fjor 😓 du hadde veldig fin vårløk 😊

Anonymkode: b14b5...84b

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gjør også dette, spesielt med dill og gressløk, men sommeren så langt hat vært våt og kald her så det har ikke vokst så bra uti hagen som i fjor 😓 du hadde veldig fin vårløk 😊

Anonymkode: b14b5...84b

Koselig at flere gjør slike ting. Her har det plutselig blitt skrekkelig tørt, så jeg må vanne i krukker og kasser. 
været skifter fort, og snart kommer varmen til deg.

Gjest Adobyen
Skrevet

Ps. Hvis det ikke er plass i fryser, så kan det tørkes og oppbevares på tett beholder. Da er det bare å strø det utover tørkepapir på et bord eller noe og la det ligge til det er tørt.  Det gjør jeg alltid med timian og evt. oregano.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plantelys i en bokhylle i kjelleren, der står potter med alle tenkelige urter året rundt 😄 Tar stiklinger som flytter ut om sommeren. Timian, persille og gressløk står ute hele året (H1). 

Anonymkode: 5122e...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...