AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Jeg begynte nettopp i ny jobb og her virker det ikke som det finnes noe skriftlige rutiner what so ever. Kommer fra bank som er rake motsetningen. Dette stresser meg (og er overraskende siden bedriften har 180 ansatte) og jeg er redd for å ikke få med meg alt. Har to måneder overlapp til kollegaen min går av med pensjon. Og hun har vært der i 40år og har alt i hodet. Hjelp.. jeg noterer og noterer og noterer. Noen som har vært i lignende situasjon og har råd til meg? Anonymkode: 63918...45a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Internkontroll HMS? Er det du som skal ha ansvaret for internkontrollsystemet? Anonymkode: 1766f...b45
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #3 Skrevet 25. juni 2022 Du tenker på rutinebeskrivelser for arbeidsoppgaver? Hvilket område jobber du med? Bank og andre regulerte virksomheter er jo i en særklasse, da de gjerne har etablert internkontrollfunksjon, og er underlagt tilsynsmyndigheter. Det er ikke mange andre arbeidsplasser du vil finne tilsvarende rutiner. Anonymkode: 00532...a9e
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #4 Skrevet 25. juni 2022 Altså kan godt forklare litt hvordan det er hos oss men jeg jobber i industribedrift så ikke sikkert at det er kjempenyttig. Anonymkode: 1766f...b45
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Jeg jobber i økonomifunksjonen, med med regnskap. Man skulle tro det fantes noen rutinebeskrivelser etc, men her er det null. Alt sitter i hodene og ingenting er formalisert. Anonymkode: 63918...45a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Det tror jeg kommer veldig an på hvor du jobber. I jobbene jeg har hatt har det vært veldig få interne nedskrevne rutiner/prosedyrer, selv der det kanskje burde vært det. Anonymkode: 5f5be...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå