Gå til innhold

Barn med ørebetennelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spør her siden jeg vil sjekke hva som er andres erfaring, har vært på legevakt, konferert med legevakt, og vært hos fastlegen i dag. 

Vi har en på 6 med ørebetennelse, som nærmest aldri har vært hos legen siden feber alltid har gått over etter noen få dager eller ikke har vært særlig høy. Fikk feber forrige lørdag. Hatt feber hele veien, og over 40 i feber. Begynte også å kaste opp uten at det er omgangssyke. Ble satt på penicillin og øredråper og får febernedsettende. CRP 55 da barnet var på legevakta før antibiotika, og 83 etter å ha stått på antibiotika og øredråper i 2,5 døgn.

Spørsmålet mitt er vel helst om dere som har «ørebarn» opplever at de har så langvarig og høy feber og at det tar så lang tid før antibiotika funker? Etter en uke med høy feber,  tre døgn med antibiotika og fortsatt 39,2 i feber blir jeg egentlig litt bekymret. 

Anonymkode: 52339...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når hadde barnet 83 i crp? Høres ikke ut som de har truffet med antibiotika, og syntes det er rart de ikke tok tak med stigende crp etter over 2 døgn på antibiotika...

Anonymkode: 54bb8...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring legevakt og krev ny vurdering. 

Anonymkode: 0306c...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde 83 i CRP i dag hos legen etter 2,5 døgn med antibiotika. Er litt det jeg reagerer på, og at feberen er like høy (riktignok litt under 40 nå). Fikk bare beskjed om ny CRP til uka hvis barnet ikke var blitt helt bra. Jeg ville også trodd de skulle prøvd å bytte antibiotika når det ikke har vært mer effekt av penicillin. Syntes dette var litt passivt, men har ingen erfaring med ørebetennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde 83 i CRP i dag hos legen etter 2,5 døgn med antibiotika. Er litt det jeg reagerer på, og at feberen er like høy (riktignok litt under 40 nå). Fikk bare beskjed om ny CRP til uka hvis barnet ikke var blitt helt bra. Jeg ville også trodd de skulle prøvd å bytte antibiotika når det ikke har vært mer effekt av penicillin. Syntes dette var litt passivt, men har ingen erfaring med ørebetennelse. 

Vår hadde høy feber som gikk noe ned med febernedsettende, men som gikk opp igjen så snart virkningen var gått ut. Fikk en antibiotika kur der. Ringte igjen til legevakten siden jeg synes han var litt hoven bak øret, fikk da beskjed om at vi skulle kjøre rett til sykehuset for vurdering der, fikk da vite at betennelsen hadde begynt å spre seg og ble lagt inn for narkose og operasjon. Han fikk ny type intravanøst antibiotika der, og antibiotika en uke etter vi kom hjem. Stol på magefølelsen, du kjenner barnet ditt best. Det er ikke normalt å ha så høy feber/lite virkning etter påbegynt kur.

Anonymkode: 0306c...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83 i crp etter 2,5 døgn med antibiotika er mye. Kan være at weifaparin ikke er nok. Eldstemann her hadde ørebetennelse i forrige måned som fortsatt var der ved fullført kur. Ble da satt på dalacin som gjorde susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vår 7-åring hadde nylig ørebetennelse. Den varte vel en god uke! Etter 2 døgn dro vi på legevakten,fordi det ble verre og hørselen ble veldig redusert.

Legen tok ikke CRP, men bare kikket i ørene. Fikk konstatert mellomørebetennelse på ene siden, som ikke er behandling mot vanligvis. Barnet hadde også ytre ørebetennelse på ene øret,så fikk øredråper for det. Det tok nok 4-5 dager med denne før barnet var i god form.

Barnet var ganske preget av disse betegnelsene. Sov mye, var ikke i stand til å være noe tøysete og rampete 😅😅 og sov tungt om natten. I tillegg til mye nattsvette. 

Vi måtte bruke smertestillende i sikkert 6-7 dager. Det var likevel vondt når det herjet som verst.

Fikk tips på slutten om å putte bomull i ørene, det så ut til å lindre litt faktisk 🙂

Anonymkode: 63663...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en på 2.5 som har hatt ørebetennelse mye siden oktober. Éne runden måtte vi bytte type antibiotika fordi vi ikke fikk effekt med den første (husker ikke navn). Feberen gikk da ned etter 5 dager og 2 dager etter antibiotikaen som funket. Er nå veldig rask på paracet hvis han får feber siden han fikk feberkramper.

Fikk råd av legen å bruke nesespray for å løsne på trykket og smertestillende, noe som funker når det er på det verste pluss hever hodet i senga.

Han står på venteliste nå for dren siden ørene ikke blir bra og har hatt væske i øret og små-betent siden oktober.

Anonymkode: 52778...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...