Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og så ensom. Jeg har på grunn av depresjon og anoreksi distansert meg fra mine tidligere venner og er nå frisk men helt alene. Jeg hadde altså mange venner før jeg distanserte meg selv, og nei jeg kan ikke ta opp kontakten igjen for alle har sine egne vennegjenger og liv nå. Jeg sitter for øyeblikket helt for meg selv og gråter, for jeg føler meg så utrolig ensom. Det er sommerferie og alle er ute og reiser mens jeg bare sitter alene på rommet mitt. 

Anonymkode: 264c6...fb2

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 19 år og så ensom. Jeg har på grunn av depresjon og anoreksi distansert meg fra mine tidligere venner og er nå frisk men helt alene. Jeg hadde altså mange venner før jeg distanserte meg selv, og nei jeg kan ikke ta opp kontakten igjen for alle har sine egne vennegjenger og liv nå. Jeg sitter for øyeblikket helt for meg selv og gråter, for jeg føler meg så utrolig ensom. Det er sommerferie og alle er ute og reiser mens jeg bare sitter alene på rommet mitt. 

❤️
Er det lenge siden du hadde kontakt? Og er det virkelig ingen du tror kunne tenkt seg å ta en kaffe/te med deg?

Om du planlegger å studere så kan dette være en fin måte å bli kjent med nye på ❤️

Anonymkode: 6b18a...10a

AnonymBruker
Skrevet

Kan du utdype hvorfor du ikke kan ta opp kontakten igjen? Jeg fikk nylig en beskjed på messenger med ei jeg ikke har snakket med på nærmere 15 år, vilt forskjellige liv. Vi skal møtes for kaffe til uka:)

Å få nye venner synes jeg personlig er ganske vanskelig, så vært mye ensom selv så vil gi deg en :klem: Du skal være stolt over å ha blitt frisk fra depresjon og anorexi! Men om du skal gå noe skole, deltidsjobb, sosiale hobbyer, gruppetrening/lagsport osv. er fine måter å treffe folk på:)

Anonymkode: f5696...ec8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må være en forferdelig følelse ❤ Hvis noen jeg hadde vært med før plutselig hadde tatt kontakt igjen, hadde jeg bare syns det var koselig, og det tror jeg mange hadde gjort. Skjønner at det kan være ubehagelig å ta deg steget, men tror ingen tenker noe rart om deg for det, å hvis du gjør det tenker jeg det ikke er slike venner du vil ha ❤ Heier på deg! 

Anonymkode: dd368...aa5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

må legge til at jeg drikker smerten bort

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

❤️
Er det lenge siden du hadde kontakt? Og er det virkelig ingen du tror kunne tenkt seg å ta en kaffe/te med deg?

Om du planlegger å studere så kan dette være en fin måte å bli kjent med nye på ❤️

Anonymkode: 6b18a...10a

Nei dessverre:(. Jeg tenker å ta opp fag nå også studere til høsten 2023, så er en ganske god stund til.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner deg ikke, men vet hvordan det er å føle seg ensom. Det er skikkelig fælt å ha det sånn som du har det og man blir så fortvila og kanskje redd for at det skal være sånn lenge.

Har du prøvd å få nye venner?

Jeg spør fordi man ofte vil ha tilbake de vennene man hadde, men det kan være en idé å prøve å få helt nye venner. Det er ikke uvanlig å vokse fra venner man har hatt i barne-og ungdomsårene.

Du er mye verdt. 🥰

Anonymkode: ec792...d8a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du utdype hvorfor du ikke kan ta opp kontakten igjen? Jeg fikk nylig en beskjed på messenger med ei jeg ikke har snakket med på nærmere 15 år, vilt forskjellige liv. Vi skal møtes for kaffe til uka:)

Å få nye venner synes jeg personlig er ganske vanskelig, så vært mye ensom selv så vil gi deg en :klem: Du skal være stolt over å ha blitt frisk fra depresjon og anorexi! Men om du skal gå noe skole, deltidsjobb, sosiale hobbyer, gruppetrening/lagsport osv. er fine måter å treffe folk på:)

Jeg føler meg bare til bry om jeg skal ta kontakt med noen nå etter 2 år. Ser jo at de har nye liv med nye venner og de tenker jo ikke på meg lenger..

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner deg ikke, men vet hvordan det er å føle seg ensom. Det er skikkelig fælt å ha det sånn som du har det og man blir så fortvila og kanskje redd for at det skal være sånn lenge.

Har du prøvd å få nye venner?

Jeg spør fordi man ofte vil ha tilbake de vennene man hadde, men det kan være en idé å prøve å få helt nye venner. Det er ikke uvanlig å vokse fra venner man har hatt i barne-og ungdomsårene.

Du er mye verdt. 🥰

Anonymkode: ec792...d8a

Grunnen til at jeg ikke vil ta kontakt med dem eller prøve å få meg nye venner er fordi at jeg bare føler meg til bry. Jeg føler ikke folk liker å være med meg og heller gjør det fordi de synes synd på meg og da velger jeg heller bare å være alene og ha det dritt😔

Skrevet

Så godt å høre at du har blitt frisk ❤️. Det sier noe om deg at du er en som tåler motgang og at du kan kjempe deg gjennom vanskelige ting. Jeg forstår at det er vondt å se på alt du har gått glipp av, og føle på ensomheten akkurat nå, men jeg er ikke bekymret. Det du har opplevd gjør at du er en reflektert og sterk person, som mange ønsker å trenger som venn. Det er lett for meg å si, men det å anta at "alle" har en fullstappet vennegjeng stemmer nok ikke, og føler du at det er vanskelig å gå tilbake til gamle venner, er mitt beste råd å se på en trist youtube-video og gråte ferdig, før du setter en for foran den andre, kommer deg ut i sommersola, og tar det derfra.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Så godt å høre at du har blitt frisk ❤️. Det sier noe om deg at du er en som tåler motgang og at du kan kjempe deg gjennom vanskelige ting. Jeg forstår at det er vondt å se på alt du har gått glipp av, og føle på ensomheten akkurat nå, men jeg er ikke bekymret. Det du har opplevd gjør at du er en reflektert og sterk person, som mange ønsker å trenger som venn. Det er lett for meg å si, men det å anta at "alle" har en fullstappet vennegjeng stemmer nok ikke, og føler du at det er vanskelig å gå tilbake til gamle venner, er mitt beste råd å se på en trist youtube-video og gråte ferdig, før du setter en for foran den andre, kommer deg ut i sommersola, og tar det derfra.

Takk for fine ord❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg føler meg bare til bry om jeg skal ta kontakt med noen nå etter 2 år. Ser jo at de har nye liv med nye venner og de tenker jo ikke på meg lenger..

Aha!;) Jeg har slitt med depresjon selv, og har hatt MANGE tanker om å ikke være til bry for folk, at folk ikke tenker på meg, ikke liker meg osv. Men lover deg at du kan bli overrasket:) Du taper ingenting på å ta kontakt, og ønsker de ikke kontakt så sier det egentlig alt du trenger å vite om dem.

Nevnte i mitt forrige innlegg at ei jeg ikke har snakket med på 15 år tok kontakt, viste seg at hun har fått to svært alvorlige og invalidiserende diagnoser jeg ikke ante at hun hadde, men hun er jo selvsagt ikke til bry for at hun tar kontakt! Håper ikke hun har vært like ensom og nølt med å sende den meldingen, for ensomhet gjør vondt ass.

AnonymBruker
Skrevet

Bli aktiv innenfor fritidsinteresser/hobbyer, TS. Man kan  få helt nytt nettverk på den måten.

Anonymkode: c8c9b...a48

AnonymBruker
Skrevet

skaffe deg noen interesser, delta i frivillig organisasjoner, eller lignende. 

det blir i alle fall helt umulig å skaffe seg nye venner, bare ved å sitte her på Kvinneguiden! :nisseblunk: 

Anonymkode: 198e8...7c3

Skrevet

Livet går videre ❤️ Heng deg ikke i gamle venner. Venner/bekjente kommer og går, ekte venner de blir i livet ditt uansett hva. 
Reis alene TS. Bo på Hostel der de har felles aktiviteter. Man kan velge kun 4 manns ren jente rom til å starte med, så 6/8/12 om man er komfortabel med det.
Du blir så lett kjent med mennesker. Folk som reiser er ganske open minded ❤️ 

Anbefaler Generator og Hostel one, de har alltid felles aktiviteter som alle kan være med på, både på dagen og kveld/natta, med og uten alkohol. 
Hostel One i Barcelona er det beste hostelet jeg har bodd i, vi hadde felles middag på et stort bord der alle satt sammen.
Ble nesten som "morn morn morn jeg heter _ _ _ _, morn morn morn hva heter du" stemning 😃 
Mye latter, morro og en hel haug med nye venner som jeg har møtt andre steder i Europa igjen. 
Vi som var der lagde også egen facebook gruppe og avtalte å bo på andre hosteler i Amsterdam, Roma og Berlin ❤️ 
Blitt en fast gjeng, + nye som kommer inn hele tiden ❤️ 
Venner for livet ❤️ 

På dagen erd et ofte gratis guide turer og vi var alltid flere som ble med. Både gå og sykling.
På kvelden spiste vi middag sammen og de som ville kunne være med å gå fra club til club sammen.

Når jeg var lei av mennesker, sjekket jeg inn på finere hoteller 😃 

Til november nå, skal jeg reise med 2 venninner og en kompis som jeg møtte i Barcelona til Thailand ❤️ Gleder oss!

AnonymBruker
Skrevet
__Lotte__ skrev (4 timer siden):

Livet går videre ❤️ Heng deg ikke i gamle venner. Venner/bekjente kommer og går, ekte venner de blir i livet ditt uansett hva. 
Reis alene TS. Bo på Hostel der de har felles aktiviteter. Man kan velge kun 4 manns ren jente rom til å starte med, så 6/8/12 om man er komfortabel med det.
Du blir så lett kjent med mennesker. Folk som reiser er ganske open minded ❤️ 

Anbefaler Generator og Hostel one, de har alltid felles aktiviteter som alle kan være med på, både på dagen og kveld/natta, med og uten alkohol. 
Hostel One i Barcelona er det beste hostelet jeg har bodd i, vi hadde felles middag på et stort bord der alle satt sammen.
Ble nesten som "morn morn morn jeg heter _ _ _ _, morn morn morn hva heter du" stemning 😃 
Mye latter, morro og en hel haug med nye venner som jeg har møtt andre steder i Europa igjen. 
Vi som var der lagde også egen facebook gruppe og avtalte å bo på andre hosteler i Amsterdam, Roma og Berlin ❤️ 
Blitt en fast gjeng, + nye som kommer inn hele tiden ❤️ 
Venner for livet ❤️ 

På dagen erd et ofte gratis guide turer og vi var alltid flere som ble med. Både gå og sykling.
På kvelden spiste vi middag sammen og de som ville kunne være med å gå fra club til club sammen.

Når jeg var lei av mennesker, sjekket jeg inn på finere hoteller 😃 

Til november nå, skal jeg reise med 2 venninner og en kompis som jeg møtte i Barcelona til Thailand ❤️ Gleder oss!

Takk for melding snille du❤️ Det betyr mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...