Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har akkurat gjennomført hjemmeeksamen i arealplanlegging og følte det gikk ganske greit. Den var vanskelig men brukte pensum og tegnet kart slik som «oppskriften» sa. Regnet med å få en C som jeg hadde blitt fornøyd med. Jobber en del ved siden av studiene. Fikk sjokk da jeg fikk «ikke bestått» på sensuren. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden men går det an å bomme så grundig? Noen som har erfaring med dette emnet? Kjenner jeg har mistet mye motivasjon nå. Har 1 år igjen av bachelorløpet. 

Takk for svar :) 

Anonymkode: a984e...b72

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om begrunnelse, og klag.

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei, har bedt om begrunnelse og klaget. Spent på svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Når man «regner med å få en C», syntes jeg ikke man skal være overrasket om man stryker ….

Anonymkode: c7eff...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man jobber mye ved siden av så er jeg fornøyd med C. For meg er det bra nok. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig om med Ashera. Du har ingenting å tape på å klage på karakteren. Og selv om jeg skjønner at du er fortvila så lover jeg at det går helt fint:) Jeg har strøket på mange eksamner opp igjennom åra, ble folk av meg og. Skal starte å jobbe i et enormt amerikansk selskap til høsten innen teknologi, og basert på mitt utdanningsløp så skulle man ikke tro det altså.

Anonymkode: 38fde...491

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig om med Ashera. Du har ingenting å tape på å klage på karakteren. Og selv om jeg skjønner at du er fortvila så lover jeg at det går helt fint:) Jeg har strøket på mange eksamner opp igjennom åra, ble folk av meg og. Skal starte å jobbe i et enormt amerikansk selskap til høsten innen teknologi, og basert på mitt utdanningsløp så skulle man ikke tro det altså.

Anonymkode: 38fde...491

Tusen takk for svar, godt å høre at det gikk fint med deg🤩 lykke til i ny jobb 😊 ble bare så veldig sjokkert, har aldri skjedd før. Men man må ikke gi opp nei. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en stryk, ingen krise. Be om begrunnelse og så klager du i samme slengen. Da vet du hva du skal gjøre bedre neste gang ,😊

Faktisk er det himla greit å få noen tips på veien på den måten, og karakteren din vil garantert være bedre ved neste forsøk. 

Anonymkode: 9a624...4f3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare en stryk, ingen krise. Be om begrunnelse og så klager du i samme slengen. Da vet du hva du skal gjøre bedre neste gang ,😊

Faktisk er det himla greit å få noen tips på veien på den måten, og karakteren din vil garantert være bedre ved neste forsøk. 

Anonymkode: 9a624...4f3

Tusen takk for fint svar, ja enig der. Er veldig spent på resultat av klagen og hva begrunnelsen er. Jeg må jo ha bommet heilt, alle arbeidskravene var godkjent og fikk god tilbakemelding på dei, så derfor stusser jeg på resultatet 😕 Bra at det ikke er krise, men er bekymret for neste semester (at jeg ikke får gå videre i studieløpet). Vet du noe om det? :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke verdens undergang. Har strøket på flere eksamener opp igjennom studieløpet, samtlige er kontet og endt opp med A eller B. Alle kan ha en dårlig dag eller rett og slett litt uflaks. Er i dag leder i en større bedrift så har klart meg bra

Anonymkode: 027ce...769

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke verdens undergang. Har strøket på flere eksamener opp igjennom studieløpet, samtlige er kontet og endt opp med A eller B. Alle kan ha en dårlig dag eller rett og slett litt uflaks. Er i dag leder i en større bedrift så har klart meg bra

Anonymkode: 027ce...769

Hei, så flott at du fikk det til så bra 🤩 Godt å høre at det ikke er verdens undergang, selv om det føles litt sånn nå 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bachelor tar du?

Anonymkode: c0aec...04e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvilken bachelor tar du?

Anonymkode: c0aec...04e

Samfunnsplanlegging, dette emnet var arealplanlegging. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man «regner med å få en C», syntes jeg ikke man skal være overrasket om man stryker ….

Anonymkode: c7eff...e42

? C er like langt fra stryk som fra A. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Tusen takk for fint svar, ja enig der. Er veldig spent på resultat av klagen og hva begrunnelsen er. Jeg må jo ha bommet heilt, alle arbeidskravene var godkjent og fikk god tilbakemelding på dei, så derfor stusser jeg på resultatet 😕 Bra at det ikke er krise, men er bekymret for neste semester (at jeg ikke får gå videre i studieløpet). Vet du noe om det? :)

Om du stryker, har du rett til å gå opp til konteeksamen i starten av neste semester, så det ordner seg! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
ashera skrev (1 time siden):

Be om begrunnelse, og klag.

Hjelper det? 

Anonymkode: 8e3c3...e25

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg fikk også stryk, helt uventet. Syntes at oppgaven var bedre enn de jeg fikk B for, men men...Har levert 150 ord mindre enn jeg skulle, men hvorfor skulle man få F pga det? Har bedt om begrunnelse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS, jeg fikk også stryk, helt uventet. Syntes at oppgaven var bedre enn de jeg fikk B for, men men...Har levert 150 ord mindre enn jeg skulle, men hvorfor skulle man få F pga det? Har bedt om begrunnelse. 

Hei, hvilket fag var det? Har du nettopp fått igjen sensuren? Håper det ordner seg

AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, be om begrunnelse og ta det derfra. Men kan du ha bommet på noen formalkrav? F.eks rotet med referanser?

Anonymkode: 2045d...81a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du forstod oppgaven riktig?

Anonymkode: 1fa29...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...