AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Jeg har alltid hatt «hengemage», selv om jeg er normalvektig (23 år, 163cm, 60kg) og har hatt plastikk kirurger si at det eneste som kan fikse det er mageplastikk. Er nå gravid med første og vurderer å spare opp til mageplastikk til når jeg er ferdig med å få barn (2 stk). Noen som har gjort det og vil dele erfaringer? Anonymkode: e31ff...523
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #2 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har gjort det. Er 4 uker post-up nå. Fortsatt hoven og litt vondt, men det er virkelig verdt det. Jeg fikk det dekket, selv om fastlegen mente jeg måtte betale selv. Anonymkode: 80c6b...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Hvordan fikk du det dekket? Anonymkode: e31ff...523
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 0.20): Jeg har gjort det. Er 4 uker post-up nå. Fortsatt hoven og litt vondt, men det er virkelig verdt det. Jeg fikk det dekket, selv om fastlegen mente jeg måtte betale selv. Anonymkode: 80c6b...fc1 Hvordan fikk du det dekket? Anonymkode: e31ff...523
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan fikk du det dekket? Anonymkode: e31ff...523 Legen henviser til sykehus som tar slike operasjoner. Men, kravet er er litt mere enn litt heng. Anonymkode: c54ce...9f6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Legen henviser til sykehus som tar slike operasjoner. Men, kravet er er litt mere enn litt heng. Anonymkode: c54ce...9f6 Skjønner. Hva er kravet da? Anonymkode: e31ff...523
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner. Hva er kravet da? Anonymkode: e31ff...523 Han målte fra undersiden av henger, det skulle være minst 7 cm. Anonymkode: c54ce...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Fikk dekket mageplastikk etter to svangerskap. Opererte for 9 år siden. Beste jeg har gjort! Leste meg opp på dyktige kirurger med offentlig avtale og bestemte selv hvem jeg ville fastlegen skulle henvise til. Anbefaler å sjekke private sykehus med offentlig avtale. De er ofte mye dyktigere grunnet mer erfaring enn kirurger på sykehus som opererer mye annet i tillegg. Anonymkode: 80483...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk dekket mageplastikk etter to svangerskap. Opererte for 9 år siden. Beste jeg har gjort! Leste meg opp på dyktige kirurger med offentlig avtale og bestemte selv hvem jeg ville fastlegen skulle henvise til. Anbefaler å sjekke private sykehus med offentlig avtale. De er ofte mye dyktigere grunnet mer erfaring enn kirurger på sykehus som opererer mye annet i tillegg. Anonymkode: 80483...bb5 Nåja. En del som opererer privat gjør det fordi de enten ikke får jobb i det offentlige, eller driver på en måte det offentlige ikke hadde akseptert. Det er slett ikke sånn at privat er best, og det er heller ikke sikkert at det er der du får den beste oppfølgingen. De private tar deg ikke inn ved komplikasjoner, da må du gå offentlig. De har ikke døgnvakt hvis noe skjer, da må du gå via legevakt for å komme deg på sykehus. Selvfølgelig er noen private flinke, men at noe er privat er ingen garanti for det. En del som opererer privat jobber også offentlig, merkelig om de skal gjøre en mye bedre jobb på private sykehus enn offentlige. Husk at private med offentlig avtale gjør operasjonen på anbud, altså billigst mulig med innsparinger der de kan, mens det offentlige ikke må forholde seg til pris. Anonymkode: 4c8e0...33a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nåja. En del som opererer privat gjør det fordi de enten ikke får jobb i det offentlige, eller driver på en måte det offentlige ikke hadde akseptert. Det er slett ikke sånn at privat er best, og det er heller ikke sikkert at det er der du får den beste oppfølgingen. De private tar deg ikke inn ved komplikasjoner, da må du gå offentlig. De har ikke døgnvakt hvis noe skjer, da må du gå via legevakt for å komme deg på sykehus. Selvfølgelig er noen private flinke, men at noe er privat er ingen garanti for det. En del som opererer privat jobber også offentlig, merkelig om de skal gjøre en mye bedre jobb på private sykehus enn offentlige. Husk at private med offentlig avtale gjør operasjonen på anbud, altså billigst mulig med innsparinger der de kan, mens det offentlige ikke må forholde seg til pris. Anonymkode: 4c8e0...33a Nåja. Ikke helt enig med deg her, altså. Jeg gikk også privat, og har i etterkant fått kontaktinfo på kirurg og sykepleier, med beskjed om å ringe når som helst. Jeg hadde et spørsmål om tilheling etter et par uker, ringte til klinikken, og fikk time dagen etter. Jeg har antydning til et såkalt eseløre på den ene siden, som kirurgen skal fjerne gratis dersom jeg ønsker det. Jeg har også litt skjevheter i fettsugd område, som hun ønsker å se på etter seks mnd. Om det ikke retter seg selv, kan jeg få det korrigert hvis jeg vil. Mange anerkjente kirurger arbeider privat. Jeg kunne godt valgt et offentlig sykehus, men hovedforskjellen er jo ventetiden. De aller fleste offentlige sykehus har ventetid på flere år for slike inngrep. Klinikken jeg valgte hadde ventetid på 6 mnd fra konsultasjon til operasjon, og jeg fikk etter bare tre mnd. Anonymkode: 80c6b...fc1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan fikk du det dekket? Anonymkode: e31ff...523 Jeg gikk til min fastlege, og ba om å bli henvist til en spesifikk klinikk. Fastlegen mente jeg ikke kvalifiserte, iom at jeg hadde for lite heng. På konsultasjon hos kirurgen slo hun fast etter et minutt at dette her skulle hun operere, og jeg betalte kun egenandel. 560 kroner tror jeg det var. Ingen målte noe som helst heng. Ønsker du operasjon, be om henvisning. Det kan jo hende du kvalifiserer du også. Anonymkode: 80c6b...fc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå