Gå til innhold

Mamma-grupper for en ensom mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjenner ensomheten bare komme mer og mer på som mamma nå. Er en relativt ung alenemamma, og kan ofte gå en uke uten å snakke med andre voksne. Er jo utadvendt og sosial, og skulle gjerne kommet meg ut mer! Lurer derfor på om noen kjenner til noen Facebook-grupper, kafeer etc i Oslo og omegn som har treff der man kan møte andre mammaer og barn? Hun er bare 4 måneder så er jo ikke sånn at jeg kan ta med hun på ting som gagner henne enda, men hun har jo sikkert godt av å se andre mennesker hun og. Barselgruppa var helt bom, har prøvd å ta initiativ flere ganger uten hell..

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åpen barnehage i din bydel. Barselgrupper. Spør helsestasjonen om barselgrupper.

Anonymkode: b2ff6...17a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med Amathea, de har også bsrseltreff for alenemødre, kanskje de har noen tips og andre ting også. 

Anonymkode: b0153...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gruppen " hey girl Oslo" på Facebook. Det er en gruppe med mange medlemmer, felles er at alle er kvinner og ønsker nye/flere venninner. Der finner du mange andre mødre også. Har selv fått venner gjennom min lokale "hei girl" gruppe, veldig koselig 😊

Anonymkode: faa3e...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør på helsestasjon om de vet om noen grupper. De har oversikt over slike grupper. 

Anonymkode: f3a96...ed8

• Liker 1
Gjest Småfrekk40
Skrevet
Melissa_ skrev (3 timer siden):

Hei!

Kjenner ensomheten bare komme mer og mer på som mamma nå. Er en relativt ung alenemamma, og kan ofte gå en uke uten å snakke med andre voksne. Er jo utadvendt og sosial, og skulle gjerne kommet meg ut mer! Lurer derfor på om noen kjenner til noen Facebook-grupper, kafeer etc i Oslo og omegn som har treff der man kan møte andre mammaer og barn? Hun er bare 4 måneder så er jo ikke sånn at jeg kan ta med hun på ting som gagner henne enda, men hun har jo sikkert godt av å se andre mennesker hun og. Barselgruppa var helt bom, har prøvd å ta initiativ flere ganger uten hell..

Nå er ikke jeg mamma. Men pappa,  kjenner meg igjen i det du skriver.

Er sikkert en drøss med grupper. Men å finne de er nok ikke lett

Skrevet (endret)

Håper virkelig ikke at du gir opp med å prøve å finne gruppe. Det er klart at både du og barnet har utbytte av å være sammen med andre. Og det er andre som har utbytte av å være sammen med dere.

I Oslo er det flere kirker (statskirke)som arrangerer treff for mødre/fedre med barn på dagtid tror det er litt ulikt tilbud bla baby sang. Og de fleste som er med har ingen tilknytning til kirken forøvrig, så ikke noe press med å være kristen, men et åpent møtested. Som andre har nevnt så søk på åpen barnehage, kontakt helsestasjonen eller ring kommunens service senter. Der får man informasjon om ulike tilbud. Vet også at lokale DNT (Den norske turistforening) arrangerer trilleturer hvor man møter opp og triller sammen med andre.  Håper at du får en fin sommer med nye venner i samme livssituasjon som deg.

Endret av Aureka
AnonymBruker
Skrevet

Aleneforeldreforeningen i Oslo 

Anonymkode: 44e48...59f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver under på åpen barnehage! Da møter den lille andre barn også. I den vi går i er det barn fra nyfødt og til ca 3-4 år. Mange hyggelige mødre som er opptatt qv barns beste i en slik bhg.

Anonymkode: 46ed8...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...