Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster hadde tannbehandling i full narkose i dag pga nakke/ hodeskade og det at hun pga skaden ikke tåler lyden av borring.

Hun ble uheldigvis sendt hjem i taxi rett etter oppvåkning, og før jeg rakk å hente henne.

Hun var helt i ørska og klarte ikke prate noe særlig pga inngrepet men også fordi hun var groggy i halsen pga intubering.

Hun har en stiv nakkekrage og klarer ikke å se ned med denne kragen og trenger hjelp til å få på bilbelte osv.

Taxi ble bestilt via Pasientreiser og taxisjåføren åpnet ikke døren eller hjalp henne da hun satte seg i taxien.

Hun forklarte adressen og sa at hun var nettopp våknet av narkose, hadde smerter og var svingstang i hodet. 

Da sjåføren så kragen begynte han å snakke på veldig dårlig norsk at han ønsket seg en sånn krage fordi han snorket?!

Min søster er altfor høflig og sa at kragen er nakkekrage pga nakkeskade, og at hun var dårlig og ikke maktet å snakke.

Sjåføren fortsatte å mase om hvor hun hadde kjøpt den, hva prisen var og hva modellen het.

Hun gjentok at hun husket ikke men at han kan gå på en bandagist butikk og kjøpe der.

Han fortsatte å spørre og hun sa beklager.

I tillegg visste han ikke hvor han skulle kjøre og kjørte feil, hadde bråstopp og måtte vrenge bilen i full fart over i en annen kjørebane, og dette var selvfølgelig vondt for henne.

Da de var fremme spurte hun om hun skulle skrive under på noe, og han rakte henne mobilen sin og ville at hun skulle skrive navnet på butikken der han kunne kjøpe nakkekrage.

Hun sa hun ikke klarte å skrive men han fortsatte å mase, og høflig som hun er prøvde hun å skrive men siden hun hadde dobbeltsyn pga narkosen skrev hun mye feil men klarte det til slutt.

Hun gikk ut av bilen og ble liggende å kaste opp på fortauet mens taxien kjørte videre.

Jeg kom til i det hun kom ut av taxien, og hun har fortalt meg dette nå i kveld.

Jeg er rasende og prøver å finne ut hvilket selskap denne apekatten arbeider for.

Pga taushetsplikt vil ikke de tre taxiselskapene fortelle meg om det var deres sjåfør som hadde turen.

Må nok vente til Pasientreiser åpner mandag.

Anonymkode: 23eec...aa1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel

Anonymkode: 3f56d...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ofte TTtaxi (med vanlig selskap slik det sikkert var her) og har ganske variert erfaring ja.

Noen skjønner de kjører en redusert person, andre virkelig ikke. 

Men: ikke kall fyren «apekatt» når du ringer da. 

Anonymkode: a1cf7...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste for noen dager siden her inne om at taxisjåfører kjører før passasjeren har fått på seg beltet, og flere kommenterte til ts hvorfor taxisjåfører fra andre verdensdeler oppfører som de gjør i yrket.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tar ofte TTtaxi (med vanlig selskap slik det sikkert var her) og har ganske variert erfaring ja.

Noen skjønner de kjører en redusert person, andre virkelig ikke. 

Men: ikke kall fyren «apekatt» når du ringer da. 

Anonymkode: a1cf7...654

Selvfølgelig ikke, men jeg brukte begrepet "apekatt" fordi min søster sa han var som en masete apekatt som snakket og snakket og hadde ingen antenner for at hun var syk.

Ts

Skrevet

Tydelig at sjåføren manglet sosiale antenner, men utifra hva jeg leser er søsteren din i overkant høflig/ ikke vil være til bry. Spurte hun om hjelp til å ta på belte? Sa hun tydelig at hun ikke orket å snakke? Hvorfor fortsatte hun å svare når hun sa hun ikke orket? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, uglejenta said:

Hvorfor fortsatte hun å svare når hun sa hun ikke orket? 

Hva hadde du selv gjort om taxisjåføren hadde:

fortsatte å mase om hvor hun hadde kjøpt den, hva prisen var og hva modellen het.

Han fortsatte å spørre og hun sa beklager

Fyren mangler jo mer enn bare antenner A24D813A-BB25-48F9-A241-BA0B88DDE0AA.gif.ed2a8a4b5f553c593b4304dfad6c8b62.gif 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snorke krage 😂 unnskyld

Anonymkode: 388ea...de9

AnonymBruker
Skrevet
uglejenta skrev (5 minutter siden):

Tydelig at sjåføren manglet sosiale antenner, men utifra hva jeg leser er søsteren din i overkant høflig/ ikke vil være til bry. Spurte hun om hjelp til å ta på belte? Sa hun tydelig at hun ikke orket å snakke? Hvorfor fortsatte hun å svare når hun sa hun ikke orket? 

Hun ba ikke om hjelp med beltet men klarte det etter flere forsøk.

Hun informerte sjåføren men en gang om at hun hadde nettopp våknet av narkose, at hun hadde smerter og hadde vondt for å snakke. Hun sa to-tre ganger at det var ubehagelig for henne å snakke og skrive på mobil.

Hun er ALTFOR høflig, typisk snill pike og redd for å såre folk, med regner vel med at sjåfører som kjører syke folk tar hensyn?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var følge en gang for noen som skulle ta pasientreiser drosje hjem, sjåføren var utenlandsk og bablet i vei på svært dårlig norsk og sitt morsmål. Fattet til slutt at han var midt i middagen da han ble kalt ut og spurte om vi hadde noe mat han kunne få, dette på en 3 timers tur, vi måtte stoppe og handle på en kiwi, pasientreiser har noen ville turer ass 🤣

Anonymkode: 05f50...cb6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...