Gå til innhold

burde jeg si ja , barnet mitt synes jeg er så streng, men jeg synes barnet er for ung til og dra på stranden alene, da hn heller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

svømmer sikkelig ennå. Hn er 8 år og skal begynne i 3 klasse til høsten, var 3 gutter i klassen som spurte om han ville være med ,de skulle ta bussen ut til sjøen alene, jeg sa Nei da jeg synes hn er for ung og tillegg svømmer barnet ikke ennå.

Var jeg for streng synes dere?

Anonymkode: e3a5e...e64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er enig med deg, og hadde også sagt nei dersom det ikke var voksne i nærheten :)

Anonymkode: 1f542...be5

• Liker 13
Skrevet

Er foreldrene til de andre fullstendig sprø?

Dette er jo å BE om en drukningsulykke. Jeg hadde ringt foreldrene til de andre og spurt om de er klar over at ungene har tenkt å bade. 

• Liker 37
  • Nyttig 3
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Du er selvfølgelig ikke for streng, Helt hårreisende at de andre har fått lov. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke 8-åringer bør være alene ved stranda! Syns det er helt merkelig at de andre guttene fikk lov.

Anonymkode: 7651d...10e

helt enig, og så mye som har skjedd med barn i det siste, så fristet det ennå mindre,men kanskje de fra utlandet ikke er så nøye på det

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lurer dj virkelig på om du var for streng? 😳 Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: b08e7...753

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, nei - syntes det er svært merkelig at en gjeng 3. klassinger får liv å dra dit alene. 

Jeg fikk aldri dra på stranden alene som så liten, da dro vi en familie (enten min eller venn sin). Foreldre i dag er sykt slepphendte med ungene sine, det er farlig på mange måter. Bra du står imot presset, kanskje de andre foreldrene forstår at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 8254c...614

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Er foreldrene til de andre fullstendig sprø?

Dette er jo å BE om en drukningsulykke. Jeg hadde ringt foreldrene til de andre og spurt om de er klar over at ungene har tenkt å bade. 

foreldrene snakker dessverre ikke norsk og forstår svært lite

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jøss, nei - syntes det er svært merkelig at en gjeng 3. klassinger får liv å dra dit alene. 

Jeg fikk aldri dra på stranden alene som så liten, da dro vi en familie (enten min eller venn sin). Foreldre i dag er sykt slepphendte med ungene sine, det er farlig på mange måter. Bra du står imot presset, kanskje de andre foreldrene forstår at dette ikke er greit. 

Anonymkode: 8254c...614

Nei synes hn er for ung. må vente til hn er 11-12 i alle fall og i alle fall svømme sikkelig

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

foreldrene snakker dessverre ikke norsk og forstår svært lite

Da ringer du skolen. Og snakker med ungene selv.

Tegn en tegning til foreldrene: barn, buss, sjø, død. 

Enkelt og greit. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 minutter siden):

Da ringer du skolen. Og snakker med ungene selv.

Tegn en tegning til foreldrene: barn, buss, sjø, død. 

Enkelt og greit. 

Ringe skolen? Det er sommerferie nå.

• Liker 1
Skrevet
Hulderen skrev (Akkurat nå):

Ringe skolen? Det er sommerferie nå.

AKS/SFO har åpent :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Han er 8 år. Ved å dra å bade alene så sier du til ham at du mener han er voksen nok til å ha det hele og fulle ansvaret for seg selv og sitt liv i og i nærheten av vann.

2. Du skriver at han ikke svømmer. Hvordan skal han klare seg dersom han faller uti eller driver for langt ut på dypet når han leker i vannet?

Jeg tenker du kan være "streng" med god samvittighet her, og kanskje ta en prat med barnet om hvor lett ulykker kan skje. Naturligvis uten å skremme på ham vannskrekk.

Anonymkode: 84924...0af

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig burde du ikke si ja. Skjønner ikke at dette er et spørsmål engang. Det døde nettopp et lite barn som var alene ved vannet med andre barn. 

Anonymkode: 5c2e0...a02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre derfor barn drukner. De er uten voksne og svømmer dårlig eller ingen svømmekunnskaper. Nei du er ikke streng, du er fornuftig.

Anonymkode: 06c90...fb5

• Liker 10
Skrevet
DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

AKS/SFO har åpent :) 

Men det er ikke SFO som sender dem på badetur. Hva har SFO med dette å gjøre?

• Liker 12
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke SFO som sender dem på badetur. Hva har SFO med dette å gjøre?

Voldsomt til kverulering :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar

verken min eller guttene går på sfo, så kan ikke si noe til dem, de har jo ikke noe med dette

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri latt mine barn dra på stranda alene da de var 8 år. De har begge klart å svømme fra de var 5 år, og vært flinke til å svømme. De fikk dra alene på stranda fra de var 12 år.

Anonymkode: 5ad37...adc

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...