Gå til innhold

Melk om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det egentlig vanlig at man gir barnet melk på tåteflaske om kvelden? Datteren min er nå 21 måneder, men elsker fortsatt den kveldsskosen å sitte på fanget til mamma eller pappa (eller besteforeldre hvis de er på besøk) med en tåteflaske med varm melk før hun skal legge seg. Vi passer på å pusse tennene etterpå, så jeg tror ikke det er skadelig for tennen. Begynte likevel å lure, begynner hun å bli for stor til dette nå? Bør vi forsøke å gi melk i kopp isteden? (Har forsøkt dette et par ganger med det resultat at hun bare skyver den bort og sier "nei, ikke den!" hun vil heller ha tåteflasken)

Resten av dagen drikker hun vann eller melk av tutekopp til måltidene eller vann av tutekopp hvis hun er tørst og ser ikke ut til å savne tåteflasken på noen måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to har fått kose seg med tåteflaska hver kveldt til de er godt over to år.... Jeg synes det ikke gjør noe at de sitter i armkroken og koser seg litt ekstra når de er så små. De blir fort nok store og må drikke av glass :)

Skrevet

Tåteflaske til så store unger er en uting.

Skrevet

:enig: Jeg sier meg enig med Evelina.

Det er da mange andre måter å kose seg på enn med en tåteflaske i munnen? Hva med å ha barnet i armkroken og lese en liten bok?

Skrevet

Var jo liksom derfor jeg spurte da! Fordi jeg gjerne ville vite når man er "stor" og bør slutte med tåteflaske om kvelden.

Skrevet

Hvorfor er det en uting. Om man kun bruker det til en melkeflaske om kvelden, og ikke til cola og saft dagen lang..?

Skrevet

Førstegangsforeldre er ofte veldig strenge med hva som går og hva som ikke går an når et barn er to år... Og etter noen år ser man hvor liten er to-åring er! Da spiller det ikke noen rolle om man lar den lille store to-åringen fortsette med småbarnskosen litt til, synes jeg.

Men det gjelder melk! Brus, saft, juice er ikke ok drikker til så små barn og må ikke drikkes verken av flaske eller glass..... Det er bare melk og vann som er bra nok!

Skrevet
Hvorfor er det en uting. Om man kun bruker det til en melkeflaske om kvelden, og ikke til cola og saft dagen lang..?

Jeg syns det er en uting fordi jeg syns det ser litt merkelig ut med flaske til en såpass stor unge. Dessuten tror jeg at det blir vanskeligere å kutte flasken jo eldre de blir, men det er jo opp til den enkelte hva man velger å gjøre!

Jeg syns det var koselig å sitte med poden i armkroken og lese for å få en kosestund på kvelden, andre syns det er ok med flaske. Så enkelt er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...