AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Trodde faktisk man var kommet lenger i 2020. Men neida. Hele vennegjengen skal samles hos ei venninne imorgen kveld. Fant det ut tilfeldigvis må. Dette er de jeg kaller mine beste venner mange jeg har hatt siden vgs. Nå er jeg 40. Jeg er den eneste som er singel i gjengen og den eneste som blir utelatt. Det fordi alle mennene skal være med. er så sinnsykt skuffet…. Måtte bare blåse det ut. Jeg blir litt sånn skuffet og lei meg. Anonymkode: c7c9b...93d 1 8
Maleficenta Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trodde faktisk man var kommet lenger i 2020. Men neida. Hele vennegjengen skal samles hos ei venninne imorgen kveld. Fant det ut tilfeldigvis må. Dette er de jeg kaller mine beste venner mange jeg har hatt siden vgs. Nå er jeg 40. Jeg er den eneste som er singel i gjengen og den eneste som blir utelatt. Det fordi alle mennene skal være med. er så sinnsykt skuffet…. Måtte bare blåse det ut. Jeg blir litt sånn skuffet og lei meg. Anonymkode: c7c9b...93d kjenner meg sykt igjen på det der fra da jeg selv var singel... Men hun var ei ganske shitty venninne fra før da. Var så tydelig at hun så ned på meg fordi jeg var singel 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trodde faktisk man var kommet lenger i 2020. Men neida. Hele vennegjengen skal samles hos ei venninne imorgen kveld. Fant det ut tilfeldigvis må. Dette er de jeg kaller mine beste venner mange jeg har hatt siden vgs. Nå er jeg 40. Jeg er den eneste som er singel i gjengen og den eneste som blir utelatt. Det fordi alle mennene skal være med. er så sinnsykt skuffet…. Måtte bare blåse det ut. Jeg blir litt sånn skuffet og lei meg. Anonymkode: c7c9b...93d Dårlig gjort! Er selv i et forhold og er i en vennegjeng som din hvor en er singel, men hun blir jo alltid invitert på lik linje med alle andre. Sender deg en klem❤️ Anonymkode: b3bc1...eb5 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 Hvorfor kutter du de ikke ut? Anonymkode: b9e37...3b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor kutter du de ikke ut? Anonymkode: b9e37...3b1 Jeg burde. Men det er liksom de vennene jeg er nærmest. Ene har jeg vært bestevenn med siden jeg var 6 år gammel. Det er henne som nå inviterer alle utenom meg. Har tatt opp tidligere og trodde det var fiksert. Så litt sårt idag merker jeg. Spesielt siden nå har jeg barnefri i noen uker. Det har jeg veldig sjeldent. Anonymkode: c7c9b...93d 3 1
Helene Skrevet 24. juni 2022 #6 Skrevet 24. juni 2022 Dette er nærmeste venninnegjeng. Du kan ikke kutte dem ut, men du kan ta avstand en periode. De ser bare ikke deg som person akkurat nå. Been there, done that. Skal ikke påstå at jeg taklet det bra. Livet skjer. Du kan ikke akkurat gå ut å be et menneske om å elske deg sådær. Men du har integritet. Tenk på hva som er det beste for deg. Og prøv, ja prøv å drite i hva andre mener. 1
Helene1982 Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 Si fra til dem at dette skuffer deg. Jeg mener samtidig at man ikke trenger å invitere alle alltid, og dersom de vanligvis inkluderer deg, og at du også er flink til å invitere med på ting, holder det å si at du følte deg utelatt fordi du er singel, og at det var vondt for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg burde. Men det er liksom de vennene jeg er nærmest. Ene har jeg vært bestevenn med siden jeg var 6 år gammel. Det er henne som nå inviterer alle utenom meg. Har tatt opp tidligere og trodde det var fiksert. Så litt sårt idag merker jeg. Spesielt siden nå har jeg barnefri i noen uker. Det har jeg veldig sjeldent. Anonymkode: c7c9b...93d Bestevenn....som ikke inviterer deg pga du er single? Er dette en bestevenn? 🤔 Om dere er det, så kan dere ta opp dette enkelt. Ting endrer seg mye når man blir eldre, da er ikke alltid barndomsvenner noe man bruker tiden på i voksen alder. Jeg har ikke kontakt med noen av de jeg vokste opp med/gikk på skole sammen med. Anonymkode: b9e37...3b1 3
Gjest ti10 Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bestevenn....som ikke inviterer deg pga du er single? Er dette en bestevenn? 🤔 Om dere er det, så kan dere ta opp dette enkelt. Ting endrer seg mye når man blir eldre, da er ikke alltid barndomsvenner noe man bruker tiden på i voksen alder. Jeg har ikke kontakt med noen av de jeg vokste opp med/gikk på skole sammen med. Anonymkode: b9e37...3b1 Det er greit nok, men nå sier jo at hun er den eneste i vennegjengen som ikke er invitert denne gangen, og at alle de andre er par, det virker ikke som at saken er at de har glidd fra hverandre. Men det virker jo ikke som en bestevenn, akkurat, den er jeg enig i.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 ti10 skrev (4 timer siden): Det er greit nok, men nå sier jo at hun er den eneste i vennegjengen som ikke er invitert denne gangen, og at alle de andre er par, det virker ikke som at saken er at de har glidd fra hverandre. Men det virker jo ikke som en bestevenn, akkurat, den er jeg enig i. Nei, bestevenn er det ikke! Synes slike merkelapper i voksenlivet ikke passer seg egentlig, selv har jeg ikke behov for å definere slike ting. Anonymkode: b9e37...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 Dessverre ikke noe nytt dette ts. Som eneste single i venninnegjengen ble jeg gradvis ekskludert helt til jeg mistet kontakt med alle sammen. Noen er fryktelig truet av å skulle inkludere en som er enslig, forstår virkelig ikke problemet med å be alle i en gjeng uansett sivilstand. Ikke bare venninnene som er problemet, men også noen av deres partnere. Mannen til ene venninnen min drev og foreslo parmiddager, partur, parferie ect høyt rundt bordet når jeg var den eneste som satt der uten partner, og ingen stod opp for meg. Nå har jeg en vennegjeng der man inkluderer alle, men har også venner som kun inviterer når det er "venninnekveld" eller "vi jentene skal vel ta oss en middag snart". Og jeg er over 40, så ikke snakk om unge folk her. Anonymkode: c044b...6e6 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #12 Skrevet 25. juni 2022 Det er utrolig sårt å bli utelatt pga. man er singel, har opplevd det selv, dog ikke av like nære venner. Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til disse vennene, men om du kaller dem «Bestevenn», da er dere ganske nært vil jeg tro. Med min beste venninne der kan vi ta opp ting som dette. Vi kan si «x og y som du sa/gjorde/ikke gjorde etc… skuffet meg veldig, og såret meg. Jeg håper at i fremtiden så x, y og z». Vi kan skrive slike ting rett ut, vi håndterer hva enn det er snakk om, og så er vi ferdig med den saken. Ikke noe mer drama, ingen er langsur eller noe. Men det er viktig å ikke dra med seg mange slike ting videre, for da vil det bygge seg opp. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med en av dem/alle av dem og sagt at du har hørt at alle i gjengen utenom deg er invitert i kveld, og at du er såret over å ha blitt utelatt. Anonymkode: 2b0e0...d84 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #13 Skrevet 25. juni 2022 Jeg ville ha tatt det opp med henne. Skjønnet godt at det er utrolig kjedelig for deg dette her, og de skulle jo ha tenkt på deg også. Noen vil kanskje synes at det er kjipt å være den eneste single, men det er jo enda kjipere å være den eneste som ikke er invitert av vennegjengen.. Håper dere får snakket ut om det. Anonymkode: a2432...4c8
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #14 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre ikke noe nytt dette ts. Som eneste single i venninnegjengen ble jeg gradvis ekskludert helt til jeg mistet kontakt med alle sammen. Noen er fryktelig truet av å skulle inkludere en som er enslig, forstår virkelig ikke problemet med å be alle i en gjeng uansett sivilstand. Ikke bare venninnene som er problemet, men også noen av deres partnere. Mannen til ene venninnen min drev og foreslo parmiddager, partur, parferie ect høyt rundt bordet når jeg var den eneste som satt der uten partner, og ingen stod opp for meg. Nå har jeg en vennegjeng der man inkluderer alle, men har også venner som kun inviterer når det er "venninnekveld" eller "vi jentene skal vel ta oss en middag snart". Og jeg er over 40, så ikke snakk om unge folk her. Anonymkode: c044b...6e6 Du er heldig som klarte å skaffe deg en my vennegjeng. Har aldri hatt noe «gjeng» jeg. Anonymkode: e931a...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #15 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du er heldig som klarte å skaffe deg en my vennegjeng. Har aldri hatt noe «gjeng» jeg. Anonymkode: e931a...7f3 Beste å holde seg unna gjenger. Ha heller 1-2 nære. Anonymkode: b9e37...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #16 Skrevet 26. juni 2022 Syns det er veldig spesielt. Det er jo ikke noe i veien for å være singel og delta på "parkvelder". Det stiller seg annerledes om halvparten av vennegjengen er i forhold og halvparten er singel. Da kan det jo fungere at 2-3 par samles kun de innimellom. Men å utelukke en er veldig dårlig! Det eneste jeg kan komme på som de kan se på som et "problem" er dersom de vet du ikke liker å delta med par? Jeg vet om single venninner som BARE vil treffe jentene. Blir snurt dersom noen spør om kjæresten kan bli med. Eller sitter å "kjeder" seg når alle samles i stedet for å oppføre seg normalt, delta i samtaler og ikke tenke over at de er eneste single. Det finnes en balansegang. Det er klart jeg syns det kanskje var litt kjekkere å kun være med venninnene når jeg var singel, men jeg kunne jo likevel ikke bestemme at de aldri fikk ta med med kjærestene på noe om de ønsket det. Mulig du ikke er slik, men ha det i bakhodet dersom det kan være litt misforståelser. Anonymkode: d486e...b93 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #17 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du er heldig som klarte å skaffe deg en my vennegjeng. Har aldri hatt noe «gjeng» jeg. Anonymkode: e931a...7f3 Du bør prise deg lykkelig. Gjenger innebærer mye politikk, intriger og intern maktkamp som skal navigeres. Og trår man feil får det fort store konsekevenser for egen velferd. Anonymkode: 39dd9...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #18 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du bør prise deg lykkelig. Gjenger innebærer mye politikk, intriger og intern maktkamp som skal navigeres. Og trår man feil får det fort store konsekevenser for egen velferd. Anonymkode: 39dd9...4c3 Enig. Nordmenn er også ekstremt konforme, du MÅ følge det flokken gjør. Ellers halshugd. Derfor jeg ikke orker gjenger, et helvete i norge. Men er jo slik norske stort sett lever, må høre til flokk. Må være kuet og kontrollert. Anonymkode: b9e37...3b1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #19 Skrevet 27. juni 2022 Jeg har en vennegjeng jeg også, vi er veldig glad i hverandre og kan snakke alt. Helt ærlig synes jeg alle i vennegjengen bør stå helt fritt til å be hvem de vil, selvom det er de andre i gjengen. Jeg ville blitt lei meg om jeg ble utelatt hver gang, men en gang innimellom bør jo være greit. Man må ikke be alle hver gang. Anonymkode: 8ab5a...511
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #20 Skrevet 27. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en vennegjeng jeg også, vi er veldig glad i hverandre og kan snakke alt. Helt ærlig synes jeg alle i vennegjengen bør stå helt fritt til å be hvem de vil, selvom det er de andre i gjengen. Jeg ville blitt lei meg om jeg ble utelatt hver gang, men en gang innimellom bør jo være greit. Man må ikke be alle hver gang. Anonymkode: 8ab5a...511 Hvor mange består "gjengen" av? Anonymkode: b9e37...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå