AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Hvis du vet om en venn som sliter litt å du sier det er bare å ringe hvis du vil snakke. Mener du det eller sier du det kun for å være hyggelig? Anonymkode: a484e...f5d
Maleficenta Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du vet om en venn som sliter litt å du sier det er bare å ringe hvis du vil snakke. Mener du det eller sier du det kun for å være hyggelig? Anonymkode: a484e...f5d mener det 8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Jeg mener det virkelig. Men jeg kommer nok ikke til å huske å ringe deg, så da er det fint om du ringer. For jeg er nesten alltid klar for å prate med deg, selv om jeg glemmer å ringe. Anonymkode: ac976...82f 6
Blåjojo Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Mener det selvfølgelig. Har flere venner/venninner jeg sjekker innom jevnlig for at jeg vet de sliter, og enkelte har ikke så mange de stoler på og kan åpne seg til. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #7 Skrevet 25. juni 2022 Ja, jeg mener det og håper at de faktisk ringer. Anonymkode: 66f36...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 Mener det, men håper selvfølgelig at det ikke skjer Anonymkode: b608b...f44 1
Sinte-my Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 Jeg mener det oppriktig, og prøver å huske å slå på tråden til den/de jeg vet kanskje har en tøff periode. Jeg prøver også å huske å invitere dem med om det er en anledning som passer, eller be om å ta en kaffe. Jeg tror fast på at alle kan gjøre litt, og at vi ikke har noen å miste. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 Jeg synes det er noe passivt å si «det er bare å ringe når du vil prate». Mange som sliter gjør ikke dette. Da er det bedre å spørre den som sliter om man kan ringe og evt når det passer bedre….og tar dermed ansvaret med å være på ballen. Anonymkode: 64201...4b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 Ja. Pluss prøver å ringe selv. Hatt et par sånne. Når jeg ikke ville avsløre min bekymring sånn med en gang fant jeg en unnskyldning til å invitere til rusletur, for å få vite mer, feks at jeg tilfeldigvis var i området pga noe. Hvite løgner er lov i noen situasjoner. Anonymkode: da4fa...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2022 #13 Skrevet 27. juni 2022 Jeg sier det ikke hvis jeg ikke mener det. Anonymkode: 7c421...a9b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #14 Skrevet 28. juni 2022 Jeg hadde det litt dritt i fjor, snakket med en god venn.. hun bare: ååååh er det noe jeg kan gjøre for deg? Bare si fra hvis du trenger noe.. sendte en mld noen hager etter om jeg kunne komme bort å snakke litt. Nei, det passet ikke, holdt på med masteren… hun tok ikke kontakt etter hun var ferdig og hørte aldri noe mer, tok ikke kontakt igjen. Følte meg som en idiot som trodde hun mente det Anonymkode: 769a6...05b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #15 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 20.16): Hvis du vet om en venn som sliter litt å du sier det er bare å ringe hvis du vil snakke. Mener du det eller sier du det kun for å være hyggelig? Anonymkode: a484e...f5d Jeg mener det Anonymkode: 24271...7ac
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #16 Skrevet 28. juni 2022 Jeg mener det. Hadde ikke sagt det om jeg ikke mente det. Anonymkode: 06886...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #17 Skrevet 28. juni 2022 Jeg føler sånt er veldig lett å si, men så legger en ikke så mye i det. Venner skal heller ikke være «psykolog over tid». Fint med en utblåsning og støtte, men mer alvorlig bør en få ordentlig hjelp som ikke alltid er så lett å få. Jeg ser at når noe skjer i samfunnet, eller f.eks Verdensdagen for psykisk helse (10.oktober) så er det mange som skriver på face at folk bare må ta kontakt. Da lurer jeg veldig på om de faktisk mener det.. Jeg har slitt mye psykisk selv, og har liten kapasitet og vil ikke være den som sier sånn, men ikke følger opp, så skriver det ikke selv. De som er nær meg vet jeg er der for de, og tilbyr jeg meg å være der for noen, så er jeg det, men jeg gjør ikke det i en «bisetning», nettopp fordi jeg vet hvor tungt det kan være. Jeg sier ikke her at folk ikke holder det de lover, men jeg tror folk legger ulikt i det. De aller aller fleste ønsker å være der for andre, og godt er det. Anonymkode: 5bfda...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #18 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde det litt dritt i fjor, snakket med en god venn.. hun bare: ååååh er det noe jeg kan gjøre for deg? Bare si fra hvis du trenger noe.. sendte en mld noen hager etter om jeg kunne komme bort å snakke litt. Nei, det passet ikke, holdt på med masteren… hun tok ikke kontakt etter hun var ferdig og hørte aldri noe mer, tok ikke kontakt igjen. Følte meg som en idiot som trodde hun mente det Anonymkode: 769a6...05b Har opplevd lignende, hadde en venninne som fikk vite at jeg sleit litt og sa jeg måtte ringe henne for å ta en kaffe en dag. Sendte melding litt etter det, den gadd hun ikke svare på… Anonymkode: 05e13...611
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #19 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg føler sånt er veldig lett å si, men så legger en ikke så mye i det. Venner skal heller ikke være «psykolog over tid». Fint med en utblåsning og støtte, men mer alvorlig bør en få ordentlig hjelp som ikke alltid er så lett å få. Jeg ser at når noe skjer i samfunnet, eller f.eks Verdensdagen for psykisk helse (10.oktober) så er det mange som skriver på face at folk bare må ta kontakt. Da lurer jeg veldig på om de faktisk mener det.. Jeg har slitt mye psykisk selv, og har liten kapasitet og vil ikke være den som sier sånn, men ikke følger opp, så skriver det ikke selv. De som er nær meg vet jeg er der for de, og tilbyr jeg meg å være der for noen, så er jeg det, men jeg gjør ikke det i en «bisetning», nettopp fordi jeg vet hvor tungt det kan være. Jeg sier ikke her at folk ikke holder det de lover, men jeg tror folk legger ulikt i det. De aller aller fleste ønsker å være der for andre, og godt er det. Anonymkode: 5bfda...4a0 Hva skal en som sliter psykisk gjøre da? Ikke får en hjelp da det er lange ventetider og opptil 40% avslag på psykologhjelp.. ikke skal en bruke venner, ikke skal en bruke familie. så det en egentlig sier er at de som er syke bare skal klare seg selv? så blir vi så triste og lei oss når selvmordsstatistikken øker for hvert år.. Da sier folk.. hadde jeg bare visst.. ta kontakt.. bare ring meg.. osv. dette er noe mange bare sier for å «ha sagt det, for sin egen samvittighet» men det er utrolig stygt! Før en vet ordet av det er det en selv som sitter i ei skilsmisse, mister jobben, blir syk eller opplever motgang.. «En skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer en selv» Anonymkode: 769a6...05b
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2022 #20 Skrevet 28. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg mener det. Hadde ikke sagt det om jeg ikke mente det. Anonymkode: 06886...7cc Samme her.. men nå er jeg typen person som tåler å høre på andres vondter Anonymkode: 769a6...05b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå