Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker sommeren. Men, nå de siste par dagene har jeg blitt utrolig tung i hodet. Jeg prøver å drikke nok vann (har alltid thermoflaske med kaldt vann med meg) men det er som at kroppen ikke lenger takler varme. Jeg må sitte enten under markisen eller inne med varmepumpa på full kjøling. Kan jeg regne med at det er sånn sommeren kommer til å være? Jeg er bare 16 uker, så en god stund igjen 😮💨 er det evt noe som har hjulpet dere andre gravide gjennom varmen? 

Anonymkode: 2fefa...46d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 31 og husker jordmor advarte meg på første kontroll i vinter om at det kom til å bli tungt å gå høygravid hele sommeren. Jeg skjønte ikke hvordan det skulle bli et problem da det jo er deilig med varme… men det er VARMT å være gravid! 😅

Jeg takler det ved å rett og slett sitte mest mulig i ro, ligner nok litt på hvalrossen Freya her jeg sitter! Holder meg innendørs eller i skyggen, har ikke sjans i solen. 

Fordelen er at det er veldig behagelig å bare kunne slenge på seg en romslig kjole som er myk og snill med stor mage 🥰

Anonymkode: fddb1...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 5-7 mnd på vei i juni-august for noen år siden, og ja, det var forferdelig. Redningen min ble å dusje håret (bare med vann) hele tiden, så jeg alltid hadde vått hår. Det hjalp veldig! Det er selvfølgelig utfordrende når man skal ut blant folk, men når jeg var hjemme, så funket det veldig bra. 

Anonymkode: d7eb6...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 uker gravid og merker godt at jeg tåler varme mye dårligere enn normalt. Jeg pleier vanligvis å kunne sitte i sola, men nå oppsøker jeg konsekvent skygge. Har funnet fram en solhatt, og sørger for å ha løse bukser om jeg ikke har på meg shorts. Blir nok en sommer i skyggen. 

Anonymkode: 4e196...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært 29 grader her i dag og jeg  har slitt med å puste og vært helt dårlig. Litt overrasket over reaksjonen for jeg tåler typ 20 grader helt fint. Men gikk nok over en grense i dag. Er 33 uker. 

Anonymkode: 4f3b1...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja nå er jeg veldig glad vi investerte i markise i fjor 🙈 jeg får slå meg til rette der. Har heldigvis en dille på iskaldt vann (å her får vi vann som på det kaldeste er 2 grader, helt nydelig). 

ts 

AnonymBruker
Skrevet

Er uke 28 nå, og har alltid taklet varme dårlig. Jeg er veldig mye ute i båt om sommeren, så vant til å være ute i varme. Synes nesten jeg foreløpig takler det bedre nå enn når je gikke har vært gravid 😅 såå deilig å sitte ute i sola og kjenne varmen på kroppen. 

Men blir spennende å se hvordan sommerferie med flere uker i båt blir! Til tider er det svært varmt i lugaren! 

Anonymkode: 1e033...de8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vært 29 grader her i dag og jeg  har slitt med å puste og vært helt dårlig. Litt overrasket over reaksjonen for jeg tåler typ 20 grader helt fint. Men gikk nok over en grense i dag. Er 33 uker. 

Uke 29 her og sliter også med pusten og føler meg utrolig crap. Hele meg kjennes glovarm ut.

Hvordan får dere andre sove? Og hvis dere ikke får sove nok på natta, får dere hentet dere inn på dagtid? 

Anonymkode: f6622...53a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke varme vanligvis, og det er enda verre nå som gravid. Føler meg utilpass, uggen og deprimert. 

Anonymkode: 04ad5...88c

AnonymBruker
Skrevet

Uke 36 her. Her var det 28 grader i dag. Jeg fylte et barnebasseng med vann, der hadde jeg føttene oppi. Satt opp en parasoll med skygge og masse saft med isbiter. Tåler varmen dårlig. Verst nå på natta. Måtte ta med en dusj, sånn at håret er vått. Satser på en sommer med ca 20 grader, det skal jeg tåle tror jeg. 

🌞🌞🌞

Anonymkode: ebe8d...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Tips for å sove; 

Ta en kald dusj før leggetid.

Ha en flaske med kaldt vann på nattbordet.

Sett opp vinduer på soverom, og et annet rom sånn at det blir gjennomtrekk.

Sov med dynetrekk i stedet for dyne. 

Sov naken.

Vifte- hvis du har det. 

Anonymkode: ebe8d...8e4

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg måtte kjøpe vifte den gangen jeg var på feita om sommeren

Anonymkode: 9bd19...427

AnonymBruker
Skrevet

Uke 23. Her er det blitt 35 grader hver dag, og forblir vel slik sannsynligvis ut august... Har satt opp sprinkleranlegg som avgir sånn smådråpet dusj på balkongen, i håp om at det skal holde meg i live de neste 3 månedene 🥵🥵🥵

Anonymkode: b1296...762

AnonymBruker
Skrevet

Synes det hjelper å sitte med føttene plantet i en balje med vann 😅 få en vifte ut på terrassen med skjøteledning så det blir litt sirkulasjon 

Anonymkode: 3cdb7...3b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det hjelper å sitte med føttene plantet i en balje med vann 😅 få en vifte ut på terrassen med skjøteledning så det blir litt sirkulasjon 

Anonymkode: 3cdb7...3b7

Haha, ja jeg vurderer det her 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var høygravid i fjor sommer (termin september) og det var helt grusomt!!! Ved en eventuell neste graviditet skal jeg virkelig prøve å unngå å gå gravid på sommeren😅😂

Anonymkode: c31ce...424

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var høygravid i fjor sommer (termin september) og det var helt grusomt!!! Ved en eventuell neste graviditet skal jeg virkelig prøve å unngå å gå gravid på sommeren😅😂

Anonymkode: c31ce...424

Ohoi 🙈 jeg kjenner på at det er helt greit at jeg ikke har termin før i desember nå ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er jo at man har lyst å nye været men får følelsen av og besvime bare man går ut. Syns det er skikkelig tøft. Føler jeg går glipp av noe. Vanskelig når man har barn fra før og man har lyst å nyte sommerværet med også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det verste er jo at man har lyst å nye været men får følelsen av og besvime bare man går ut. Syns det er skikkelig tøft. Føler jeg går glipp av noe. Vanskelig når man har barn fra før og man har lyst å nyte sommerværet med også. 

Kjenner på en smule dårlig samvittighet for alt som skulle vært gjort ute. Men samboer må rett og slett ta et tak ekstra her i år, for han skjønner godt at jeg dør av å være i direkte sol, og særlig i aktivitet 🥵 

AnonymBruker
Skrevet

35 uker på vei her. Det hjelper å ha føttene i kaldt vann, har også vridd opp håndkle i iskaldt vann og hatt over magen. Spiser masse isbiter og is, drikker nesten kontinuerlig dersom jeg sitter ute. Inne går vifta. På natta har jeg en «kuldeflaske» (varmeflaske med kaldt vann) i senga, det er skikkelig digg! 

Anonymkode: a101e...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...