Gå til innhold

Hvor mange briller trenger du?

bundaberg

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt flere mennesker som har flere par med briller. Prisen varierer fra 900 til 9.000kr per stykk.

Er briller virkelig så dyrt? Er designbriller verdt prisen? Hvor mange briller trenger du og hva bruker du brillene til?

Endret av bundaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MuggenKanari

Jeg trenger ett par briller. Bruker de til å se. 

bundaberg skrev (1 minutt siden):

Jeg har møtt flere mennesker som har flere par med briller. Prisen varierer fra 900 til 9.000kr per stykk.

Er briller virkelig så dyrt? Er designbriller verdt prisen? Hvor mange briller trenger du og hva bruker du brillene til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alle mulige diagnoser på øynene, men om jeg hadde normalt dårlig syn ville jeg ikke brukt så mye penger på det.

Anonymkode: f7d92...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de jeg går med hele tiden, lesebriller og solbriller med styrke. Vurderer sterkt å også skaffe meg solbriller med lesebrillestyrke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har to par briller og synes det er greit å ha litt å bytte i. Har ett par som er nøytrale og ett par som er litt mer fancy.

Briller er dyrt ja og det er ikke bare innfatningen som koster, men glass og all slags ekstragreier.

Jeg bruker både linser og briller, så går ikke med briller hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tre par. En vanlig nærsyntbrille, en brille jeg bruker til å se arbeidet på nært hold på jobb, og en lesebrille jeg bruker når jeg bruker linser.

Anonymkode: f5c55...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to par briller nå. Et par til å se med på litt avstand, f.eks. fra sofaen og til tv-en, eller når jeg er ute og går. Par nummer to er til pc-bruk, lese på mobilen, lese bøker og slikt. Altså tekst og bilder på nært hold.

Betalte ca 10 000 for begge parene. De er fra Ray Ban (de lager visst briller også, ikke bare solbriller).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har store forskjeller i styrke og kan kun bruke briller. Har tre par briller. Et par jeg bruker hver dag, et par ved senga (som er ekstra om de andre knuser eller skades) og et par solbriller. Total kostnad er på litt over 20  000. 

Anonymkode: 00790...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par med vanlige briller og et par med solbriller med nåværende styrke. Det viktigste for meg er at jeg liker de, samme hva merke de er. Men siste gang jeg kjøpte så ble det vel rundt 15000...men da kjøpte jeg såkalte designer solbriller og da... :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et par som jeg går med daglig med avstand + lesebrille, så har jeg et par som er ren avstandsbrille. Og et par solbriller med styrke. Lurt å ha et par ekstra briller om du ser veldig dårlig uten i tilfelle den du har blir ødelagt (eller mistes i sjøen slik jeg klarte).

Anonymkode: 1dbf9...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har flere par i ulike farger og stiler, fordi jeg liker å bytte på litt. Brillene er jo et slags «smykke» som sitter midt i fjeset, så da orker jeg ikke bruke samme brillene alltid. Men jeg kjøper veldig billige briller da, vel og merke. Ikke Ray-Ban og alle de fancy greiene 😄

De jeg kjøper koster gjerne rundt 800,- for komplett brille 🤓

Anonymkode: cfe6f...f91

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Progressive hverdagsbriller

Progressive solbriller 

Lesebriller

Reservebriller

Anonymkode: 8fe07...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har veldig høy minus - typ ser noen cm foran meg uten korreksjon. Så jeg har 2 par avstandsbriller i tilfelle det skjer noe med det ene paret, og så har jeg et par solbriller med styrke.

Bare glassene mine koster rundt 4-5000,- kroner (spesialglass). 

Anonymkode: c46ed...ab9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker kun til kjøring, noe lesing og kino/show.

Jeg ha et par rene avstansbriller, et par progresive med solfilter, et par progresive og et par rene lesebriller.

Bruker for det meste de to første da jeg ikke er så fornøyd med hvirdan de to siste føles. Kjøote de under koronan, og å prøve brille med munnbind er ikke det helt store.

Anonymkode: 78c55...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i førtiårene og har tre par briller:

• progressive briller
  • ren lesebrille pga at de føles mye bedre for øynene og hodet ved lesing, strikking osv
  • databrille som er tilpasset bruk ved skjerm på jobb

Skulle gjerne hatt to par til: progressiv solbrille og solbrille med lesebrillestyrke. 

Jeg betalte ca 8000 kroner for progressiv + lesebrille på Specsavers. Da så jeg ikke på prisen verken på innfatninger eller glass. De har "kjøp to par, betal for ett". 

Endret av Ullvott
feil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige og solbriller. Begge med progressive glass og alle mulige behandlinger på glasset. Solbrillene er med polarisert glass. Prisen gikk opp til det dobbelte av det jeg har betalt tidligere bare pga. overgang til progressive glass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Ullvott skrev (1 minutt siden):

Jeg er i førtiårene og har tre par briller:

• progressive briller
  • ren lesebrille pga at de føles mye bedre for øynene og hodet ved lesing, strikking osv
  • databrille som er tilpasset bruk ved skjerm på jobb

Skulle gjerne hatt to par til: progressiv solbrille og progressiv lesebrille. 

Jeg betalte ca 8000 kroner for progressiv + lesebrille på Specsavers. Da så jeg ikke på prisen verken på innfatninger eller glass. De har "kjøp to par, betal for ett". 

Hva betyr progressive briller?  (Jeg er på mobil med lav dekning). 

Anonymkode: 764bf...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mine vanlige briller og solbriller med styrke. 
Innfatningen koster rundt 1500kr, men pga høy styrke/glasskvalitet ligger de på 3500 pr stk på vanlige brilla. Solbrilla er litt billigere, for jeg har litt dårligere kvalitet på glassene der. 

Anonymkode: ed278...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr progressive briller?  (Jeg er på mobil med lav dekning). 

Anonymkode: 764bf...4e3

1. Hovedfeltet er spesialtilpasset avstandsstyrken din.
  2. Feltet nederst i glasset er tilpasset nærstyrken din og øyets naturlige vinkling ved lesing på nært hold.
  3. Mellomfeltet sørger for en naturlig og behagelig overgang mellom avstands- og nærfelt.

Anonymkode: 78c55...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...