Gå til innhold

Hvordan regne ut hvor mye terrassebeis jeg trenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 80kvm ny terrasse som skal beises for første gang. I teknisk blad for Jotuns Terrassebeis står det 6-10 m2 per liter. Det er jammen en stor forskjell? Hvordan beregner jeg riktig mengde? Suger treet mer når det er første beis? 

Anonymkode: 24a76...c16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har 80kvm ny terrasse som skal beises for første gang. I teknisk blad for Jotuns Terrassebeis står det 6-10 m2 per liter. Det er jammen en stor forskjell? Hvordan beregner jeg riktig mengde? Suger treet mer når det er første beis? 

Ja, det suger til seg en del første gangen. 

Jeg hadde vel kanskje tenkt gjennomsnitt (1 liter pr 8 m²), og tatt det derfra. Så kan du heller kjøpe mer dersom du trenger. :)

Anonymkode: 9ec00...9c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når det gjelder nytt treverk suger det mer enn gammel treverk som tidligere er beisa.

Ifølge Butinox så trenger 80 kvm rundt 10 liter med beis, men den kalkulatoren tar utgangspunkt i ett strøk

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Ja, ett strøk, Da går jeg for en tiliters.

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (3 timer siden):

Når det gjelder nytt treverk suger det mer enn gammel treverk som tidligere er beisa.

Ifølge Butinox så trenger 80 kvm rundt 10 liter med beis, men den kalkulatoren tar utgangspunkt i ett strøk

Det skal vel bare beises ett strøk uansett? 

Anonymkode: 11946...623

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det skal vel bare beises ett strøk uansett? 

Anonymkode: 11946...623

Det er noen ganger det kan være lurt med to, spesielt om treverket er helt nytt.

Da er du helt sikker på at beisen trekkes ordentlig inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...