Gå til innhold

Hvor gammel, bade alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt bør et barn være før du ikke sitter inne på badet og ser på når de bader (i badekar altså)? 

Anonymkode: 4426d...fa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Min er straks 13 og får ikke lov

Anonymkode: bdb50...ff9

AnonymBruker
Skrevet

14 år og svømmedyktig.

Anonymkode: 92c9f...178

Gjest Hottentått
Skrevet

Da min var 4 kunne jeg rydde og litt sånn i rommet ved siden av. Hørte henne hele tiden i form av sang og skravling. Titta innom hele tiden. Men hun koser seg alene ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min er straks 13 og får ikke lov

Anonymkode: bdb50...ff9

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

14 år og svømmedyktig.

Dere sitter å stirrer på 13 og 14 åringene deres mens de bader i badekar på badet? Svømmedyktig??

Anonymkode: 0c74a...ea0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

14 år og svømmedyktig.

Sitter du på badet med barnet i badekaret til det er 14 år?😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere sitter å stirrer på 13 og 14 åringene deres mens de bader i badekar på badet? Svømmedyktig??

😂😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tutta89 skrev (Akkurat nå):

Sitter du på badet med barnet i badekaret til det er 14 år?😅

Beklager, jeg trodde det var snakk om å bade i sjøen. Leste kun overskrift 🙈

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, jeg trodde det var snakk om å bade i sjøen. Leste kun overskrift 🙈

Det va godt å høre😄

AnonymBruker
Skrevet

Ene barnet mitt kunne fint bade alene fra 4 års alderen, men jeg var alltid i nærheten å styrte med ett eller annet. Lillebror som er 6 år vil helst at jeg skal være der sammen med han, men han turner i vannet så hadde ikke latt han være alene uansett. 

Anonymkode: 3efed...655

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min var alene i badekaret fra hun var 6. Men hadde døren åpen så jeg hørte henne fra stuen, også var jeg innom å sjekket med jevne mellomrom.

Anonymkode: cecc8...aad

AnonymBruker
Skrevet

Fra 6 år

Anonymkode: 36fb2...199

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare alder som avgjør, men også modenhet og hvor utforskende barnet er.

Vi lar 5-åringen være alene i badekaret. Men vi lytter hele tiden, og ser inn til henne jevnlig.

Hun har alltid vært forsiktig av seg - overdrevent forsiktig. Også misliker hun å få vann i ansiktet. Hadde hun elsket å dykke hodet under vann hadde hun ikke kunnet holde på alene.

Anonymkode: 913aa...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Min er fem og jeg er inne på badet med han, skal jeg gjøre noe annet et lite øyeblikk så holde jeg døren åpen, så jeg hører han.

Anonymkode: df8d5...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Tror det var fra ca 4,5 til 5 år. Begynte med å ordne ting på gangen utenfor badet og på naborommet, med små intervaller. Til da hadde jeg sittet der inne slavisk. Nå som hun er 6 bader hun stort sett alene, men titter jeg innom litt og lytter og har døra på gløtt. Begynner ikke å støvsuge for eksempel eller å gjøre noe hvor jeg ikke har delvis oppmerksomhet på badet. 

Men vi har bare sånn IKEA-balje, da. Alt er jo mulig, men vanskeligere å få hodet under vann/skli/slå hodet o.l. i den enn i vanlig stort badekar. 

Jenta er også ganske forsiktig av seg, og hater å få hodet under vann. Så hun driver ikke og leker at hun dykker osv. Hun leker med te-koppene sine og sånn 🙂

Anonymkode: 7a9eb...494

AnonymBruker
Skrevet

når 3-åringen bader pleier jeg å drive med klesvask samtidig, så hender jeg går og legger på plass brettet tøy på naborommet. Men ville ikke latt henne bade selv før om noen år vil jeg tro. Skal også sier at vi bare har balje i dusjen med antisklimatte under, og hun hater vann i ansiktet. Hadde kanskje vært litt annerledes med stort badekar!

Anonymkode: 5b45a...2b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 15.42):

Hvor gammelt bør et barn være før du ikke sitter inne på badet og ser på når de bader (i badekar altså)? 

min var vel 5-6 år når han var perioder alene,men snakker alltid med han, når han var 8-9 badet han alene, nå er han 16 og liker best og dusje. søstrene hans er bare 3 år ennå, så de følger jeg med på

Anonymkode: 2ea31...87b

Skrevet

Begynte å gå litt til og fra ved 2års alder, rydde på naborommet.. en må jo så klart være i nærheten og lytte så en kan gå raskt inn om en hører ett ekstra plask eller om det blir stille. Også kommer det jo an på hvor god motorikk barnet har, og hvordan det tidligere har reagert om det glir/faller nedi så hodet blir under vann.

Skrevet

Fra skolestart fikk de bade uten at en av oss var i rommet. Døra på gløtt så vi kunne høre dem eller snakke med dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...