Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann, følte meg litt fortapt. Er gravid, men mistenker at jeg holder på å spontanabortere. Har blødd siden igår, ikke kraftig, men nok til at jeg må bruke innlegg i trusen. Ingen klumper eller noe sånt enda. Og litt mensensmerte har jeg også. Men når jeg leser på nett så blir jeg litt usikker. Aldri spontanabortert før🤷‍♀️ Vet jeg bare skal forholde meg rolig å vente på den store floden. Men enn hvis det er svangerskap utenfor livmoren? Hvordan kjenner man det? Eller hvor går egentlig grensen til at man skal kontakte lege? 

Ps, er ca 6 på vei uker idag. 

Anonymkode: 1e819...d9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heisann, følte meg litt fortapt. Er gravid, men mistenker at jeg holder på å spontanabortere. Har blødd siden igår, ikke kraftig, men nok til at jeg må bruke innlegg i trusen. Ingen klumper eller noe sånt enda. Og litt mensensmerte har jeg også. Men når jeg leser på nett så blir jeg litt usikker. Aldri spontanabortert før🤷‍♀️ Vet jeg bare skal forholde meg rolig å vente på den store floden. Men enn hvis det er svangerskap utenfor livmoren? Hvordan kjenner man det? Eller hvor går egentlig grensen til at man skal kontakte lege? 

Ps, er ca 6 på vei uker idag. 

Har du vært hos lege fra før eller tidlig ultralyd? Det er jo fredag ettermiddag, så er jo veldig dumt å komme med dette nå? Du får jo ingen timeavtaler/hasteavtaler før til mandag nå uansett.. 

Anonymkode: 6ef80...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Dette er heller ingenting de gjør på legevakten iom at dette er en risiko for alle før uke 12. du skulle ha ringt fastlege for akuttime til morningen i dag

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er heller ingenting de gjør på legevakten iom at dette er en risiko for alle før uke 12. du skulle ha ringt fastlege for akuttime til morningen i dag

Trodde dessverre det var roet seg iløpet av natten, men tok seg opp  igjen utover dagen idag. Når det står overalt på nett at det er normalt å blø litt, da tenkte jeg det ikke var noe stress. Men da vet jeg det👌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde dessverre det var roet seg iløpet av natten, men tok seg opp  igjen utover dagen idag. Når det står overalt på nett at det er normalt å blø litt, da tenkte jeg det ikke var noe stress. Men da vet jeg det👌

Dersom du bor i Oslo eller andre byer så er det mulig å få timer til privat ultralyd også på lørdager. Hvis du har muligheten for det ville jeg bestilt en time. Alt er bedre enn å gå å være bekymret. Det er selvfølgelig en stor sjanse for at det faktisk er en SA men det er mulig å ha blødninger uten at det er noe feil.

Anonymkode: cfc9d...b62

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde ganske mye i uke 8 og fikk en frisk baby ❤️ men hadde null smerter, i motsetning til deg. Vanskelig for oss på kg å si om dette er en spontanabort, du må nesten ringe legen din ❤️ 

Anonymkode: 75f15...4dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg blødde ganske mye i uke 8 og fikk en frisk baby ❤️ men hadde null smerter, i motsetning til deg. Vanskelig for oss på kg å si om dette er en spontanabort, du må nesten ringe legen din ❤️ 

Anonymkode: 75f15...4dc

Takk, det var litt oppløftende i det minste❤️ Ja vet det bare blir synsing, har heldigvis en legetime på mandag der jeg egentlig skulle bli henvist til Tul, så får høre da😊

Var bare så usikker på alt siden jeg aldri har hatt en spontanabort før om hvor grensen egentlig går mellom hva som er normalt og når man kontakter lege/legevakt. For det er litt vanskelig å tolke alt som står på nett av generell info

AnonymBruker
Skrevet

Om det skulle være en spontanabort, så er det så tidlig at det ikke vil være noen hensikt å gå på legevakt. Ta en Paracet om du vil slippe unna murringene. En legetime med blodprøve på mandag (og onsdag) for å bekrefte/avkrefte SA holder. 

Sannsynligvis blir det ikke en stor blødning eller noe særlig mer enn menstruasjossmerter om det skulle være en SA heller, så tidlig er det mer som en litt forsterket menstruasjon som varer litt lengre. Hadde en SA i 6+5 for noen mnd siden selv og ble litt overrasket over hvor fort det var over selv om jeg blødde i 9 dager (blødde bittelite de siste 3-4 dagene). Jeg kunne se vevsrester på kvelden dag 2 etter blødningen startet og var derfor ikke i tvil etter det, og fikk svar fra fastlege dag 3 som bekreftet SA.

Uansett urolig kjedelig om det skulle være en SA, klem ❤️

Anonymkode: ca340...824

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om det skulle være en spontanabort, så er det så tidlig at det ikke vil være noen hensikt å gå på legevakt. Ta en Paracet om du vil slippe unna murringene. En legetime med blodprøve på mandag (og onsdag) for å bekrefte/avkrefte SA holder. 

Sannsynligvis blir det ikke en stor blødning eller noe særlig mer enn menstruasjossmerter om det skulle være en SA heller, så tidlig er det mer som en litt forsterket menstruasjon som varer litt lengre. Hadde en SA i 6+5 for noen mnd siden selv og ble litt overrasket over hvor fort det var over selv om jeg blødde i 9 dager (blødde bittelite de siste 3-4 dagene). Jeg kunne se vevsrester på kvelden dag 2 etter blødningen startet og var derfor ikke i tvil etter det, og fikk svar fra fastlege dag 3 som bekreftet SA.

Uansett urolig kjedelig om det skulle være en SA, klem ❤️

Anonymkode: ca340...824

Tusen takk for et utfyllende svar, følte meg mye mer beroliget nå! ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Håper det går bra med deg. I dette svangerskapet blødde jeg en del i uke 6 og 7. Fikk ultralyd og det viste seg å være en tvilling som jeg mistet. Er i uke 34 nå, og alt er bra. Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: 06a3f...107

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Håper det går bra med deg. I dette svangerskapet blødde jeg en del i uke 6 og 7. Fikk ultralyd og det viste seg å være en tvilling som jeg mistet. Er i uke 34 nå, og alt er bra. Krysser fingrene for deg. 

Anonymkode: 06a3f...107

Hei, det har ikke utviklet seg noe mer. Merker når jeg tar det med ro så minker det pluss smertene blir svakere, men med en gang jeg gjør litt husarbeid eller går mye så øker det på igjen. Smører meg bare med tålmodighet til legetimen i morgen 🙂

Da er du snart i mål, ønsker deg all lykke til videre med den lille i magen din😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...