Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er tvilling selv, to barn fra før men ingen av de er tvillinger. Hvor stor er sjansen for at han får tvilllinger med ei ny dame, for eks meg? :)

Anonymkode: c3177...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun dama som kan lage tvillinger. Ikke mannen.

Anonymkode: 8aa4d...2c2

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er revnende likegyldig at mannen er tvilling. 

Eneggede tvillinger innebærer ikke noe som helst arvelig - at egget til moren hans delte seg, er ikke arvelig. 

Toeggete tvillinger går på mor, at hun har hatt dobbel eggløsning. At svigermoren din hadde det, har ikke noe betydning for din eggløsning - hadde derimot din mor hatt toeggede tvillinger, kunne det betydd at du kanskje har arvet hennes eggløsningsanlegg. 

Så du har altså ikke noe større sjanse til å få tvillinger fordi mannen din er tvilling. Økt sjanse for å få tvillinger er kun noe du kan arve fra dine egne foreldre. 

Anonymkode: 9e696...329

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det sies at eneggede og toeggede tvillinger har ulik arvelighet. Du sier ingenting om han er enegget tvilling eller toegget.

Eneggede tvillinger påstås å IKKE være arvelig.... men det er rart, synes jeg, av egen erfaring.

Toeggede skal ha en viss arvelighet.

Jeg var kjæreste med en svensk, enegget tvilling i noen år. Hans eldre bror, ikke av tvillingene, fikk barn med sin samboer, og de fikk eneggede tvillinger. Det var litt rart at det skulle skje i en familie der de allerede har flere sett eneggede på fars side (noen slektninger var visst også eneggede tvillinger lengre ute i familien). Men ok. De sier det ikke er arvelighet med eneggede, så....(og i hvert fall ikke på fars side, som det var i den familien...)

Er kjæresten din enegget eller toegget, har altså litt å si her.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er revnende likegyldig at mannen er tvilling. 

Eneggede tvillinger innebærer ikke noe som helst arvelig - at egget til moren hans delte seg, er ikke arvelig. 

Toeggete tvillinger går på mor, at hun har hatt dobbel eggløsning. At svigermoren din hadde det, har ikke noe betydning for din eggløsning - hadde derimot din mor hatt toeggede tvillinger, kunne det betydd at du kanskje har arvet hennes eggløsningsanlegg. 

Så du har altså ikke noe større sjanse til å få tvillinger fordi mannen din er tvilling. Økt sjanse for å få tvillinger er kun noe du kan arve fra dine egne foreldre. 

Eller økt alder. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Det sies at eneggede og toeggede tvillinger har ulik arvelighet. Du sier ingenting om han er enegget tvilling eller toegget.

Eneggede tvillinger påstås å IKKE være arvelig.... men det er rart, synes jeg, av egen erfaring.

Toeggede skal ha en viss arvelighet.

Jeg var kjæreste med en svensk, enegget tvilling i noen år. Hans eldre bror, ikke av tvillingene, fikk barn med sin samboer, og de fikk eneggede tvillinger. Det var litt rart at det skulle skje i en familie der de allerede har flere sett eneggede på fars side (noen slektninger var visst også eneggede tvillinger lengre ute i familien).

Men ok. De sier det ikke er arvelighet med eneggede, så....

Er kjæresten din enegget eller toegget, har altså litt å si her.

Nei. Toegget = kvinnen har flere egg i én eggløsning - sæden til mannen har null betydning på dette. Enegget - igjen, dette er ikke arvelig, og sæden til mannen har ikke noe å si for om egget deler seg eller ei.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller økt alder. 

Hos mor, ikke far, så igjen ingen økt sjanse for tvillinger pga noe som helst hos far. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Toegget = kvinnen har flere egg i én eggløsning - sæden til mannen har null betydning på dette. Enegget - igjen, dette er ikke arvelig, og sæden til mannen har ikke noe å si for om egget deler seg eller ei.

Ja, jeg vet det, jeg har lest det mange ganger, og vi diskuterte det også i familien til min kjæreste som var enegget tvilling. Så kom diskusjonen opp igjen da broren hans fikk eneggede tvillingjenter... Jeg kunne bare henvise til hva det sto om arvelighet, men måtte jo innrømme at det var rart, med den erfaringen de hadde i familien deres.

Gjest Albbas
Skrevet
4 hours ago, Million said:

Ja, jeg vet det, jeg har lest det mange ganger, og vi diskuterte det også i familien til min kjæreste som var enegget tvilling. Så kom diskusjonen opp igjen da broren hans fikk eneggede tvillingjenter... Jeg kunne bare henvise til hva det sto om arvelighet, men måtte jo innrømme at det var rart, med den erfaringen de hadde i familien deres.

Angående eneggede forstår man vel egentlig ikke helt årsaken, så det KAN jo være en grad av genetikk i det. 

Ts, mannen din kan overføre økt arvelighet for tvillinger til sine døtre, men det øker ikke sjansen for tvillinger for dere to. Gjelder toeggede da. 

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (4 timer siden):

Angående eneggede forstår man vel egentlig ikke helt årsaken, så det KAN jo være en grad av genetikk i det. 

Ts, mannen din kan overføre økt arvelighet for tvillinger til sine døtre, men det øker ikke sjansen for tvillinger for dere to. Gjelder toeggede da. 

Så det er kun pga kvinnen man bærer frem tvillinger? Jeg kjenner to enegget tvillinggutter der en av de to ga tvillinger til dama si som ikke er tvilling. Så må ligge noe i det.

Ellers kan vel uansett hver ei dame få tvillinger? Det har nok noe med eggløsningen å gjøre tror jeg. Å få orgasme akkurat under innspruten hos mannen har også noe å si har jeg hørt;) 

Skrevet

Det er tvillinger i alle ledd oppover på min fars side så langt bakover vi har kunnet spore det og ikke på min mors side, og jeg er mor til toeggede tvillinger....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (31 minutter siden):

Det er tvillinger i alle ledd oppover på min fars side så langt bakover vi har kunnet spore det og ikke på min mors side, og jeg er mor til toeggede tvillinger....

Ikke vel. Må jo ligge noe i det da. Om ikke tilfeldig alle disse damene har klart å få dobbel eggløsning. ;)

Gjest Albbas
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Så det er kun pga kvinnen man bærer frem tvillinger? Jeg kjenner to enegget tvillinggutter der en av de to ga tvillinger til dama si som ikke er tvilling. Så må ligge noe i det.

Ellers kan vel uansett hver ei dame få tvillinger? Det har nok noe med eggløsningen å gjøre tror jeg. Å få orgasme akkurat under innspruten hos mannen har også noe å si har jeg hørt;) 

Toeggede er kun pga mor ja. Men far kan gi toegget-arveligheten videre til sin datter. 

Arvelighet for eneggede forstår man ikke helt, men det er ingenting som tyder på at det er arvelig nei. 

Et anekdotisk bevis beviser jo ingenting. Det "må" ikke ligge noe i det, den ene mannen du kjenner "ga" ikke dama si tvillinger. Om to brødre vinner i lotto betyr det ikke at lottigevinster er arvelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har du hørt om tilfeldigheter? 

Anonymkode: 10beb...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (9 timer siden):

Jeg har selv toeggede tvillinger, og her er genet på min fars side av familien. Menn kan gi genet videre til barn av begge kjønn, men kun kvinnene vil øke muligheten for tvillinger ettersom genet gjør at en slipper flere egg. Så i ts tilfelle er det ikke relevant dersom mannen er toegget tvilling ettersom moren hans fikk tvillinger enten pga genfeil eller pga alder. Økende alder kan påvirke. 

Anonymkode: 6288f...fab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Døtrene hans kan ha økt sjanse for tvillinger så kanskje du blir tvilling-mormor. 

Anonymkode: 34da9...68a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Han er tvilling selv, to barn fra før men ingen av de er tvillinger. Hvor stor er sjansen for at han får tvilllinger med ei ny dame, for eks meg? :)

Det er mor som må bære  genet for toeggede tvillinger for å høyne sjansene.. Det er trossalt dine egg, han skyter bare ut sperm 😅 eneggede går ikke i arv.. 

Anonymkode: a4c2c...846

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Åh herregud. Du er hun samme som datet han fyren som jobbet på båt som du sendte nakenbilder til og som viste enormt mange røde flagg, men du ga ham sjanse på sjanse ja 😫

Anonymkode: 5e164...98d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har selv toeggede tvillinger, og her er genet på min fars side av familien. Menn kan gi genet videre til barn av begge kjønn, men kun kvinnene vil øke muligheten for tvillinger ettersom genet gjør at en slipper flere egg. Så i ts tilfelle er det ikke relevant dersom mannen er toegget tvilling ettersom moren hans fikk tvillinger enten pga genfeil eller pga alder. Økende alder kan påvirke. 

Anonymkode: 6288f...fab

Hvorfor så noen da at far ikke styrer dette?🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Åh herregud. Du er hun samme som datet han fyren som jobbet på båt som du sendte nakenbilder til og som viste enormt mange røde flagg, men du ga ham sjanse på sjanse ja 😫

Anonymkode: 5e164...98d

Eh hm? Hvordan i all verden klarer du å sammenligne meg med den tråden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...