Gå til innhold

Dere som er over 30 uker og har baby i hodeleie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjenner dere spark? Og er det vanlig at det "buler" litt på høyre side av magen? 

Jeg bare spør fordi jeg lurer på om min baby har latt seg i hodeleie nå. Hun lå og surret rundt i alle slags stillinger på kontroll i uke 32. Er 33 nå. Og syns som sagt magen har forandret fasong 

Anonymkode: eacf4...d86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde visst festet hodet nesten sist uke. Er nå 33uker på vei. Han ligger med ryggen på min venstre side og sparker på høyre side. Men kjenner også hender på venstre, og spark midt i. Så hadde ikke tipp at han hadde lagt seg til nødvendigvis 🤭 i perioder buler det litt, og da buler det på høyre side hos meg☺️

Anonymkode: 70ecf...a13

AnonymBruker
Skrevet

Uke 38 og baby har festet seg. Her veksler det mellom å bule på høyre og venstre side. Helt vanlig sa jordmor på forrige kontroll. Kjenner også mye press opp mot ribbeina. 

Anonymkode: 90573...b60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente mest øverst på høyre side, bortsett fra da hun roterte og sparket i morkaka, da kjente jeg veldig lite spark. Jeg kjente også boksing, stort sett mot blæra, men et annet sted når hun var rotert.

Vi dro på sykehuset og fikk bekreftet at det var aktivitet, men at posisjonen gjorde at jeg kjente mindre. Heldigvis roterte hun tilbake etter noen dager, og ble der.

Anonymkode: 7f7b2...177

AnonymBruker
Skrevet

Både på høyre og venstre, men på toppen av livmor, mellom navlen og mine ribben. Kjenner "pirking" og hikking nede i bekkenet. Hikkingen er det mest markante, for den kjenner jeg i tissen 🙃 ligget i hodeleie siden uke 25, er 38 nå. 

Anonymkode: 99f73...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Uke 39 her. Fikk bekreftet i går at hodet er festet. Kjenner dog fremdeles spark over hele øvre del av magen. Varierer litt hvilken side som buler ut. I følge jordmor så kan hun fremdeles snu seg fra side til side.

Anonymkode: 3928c...adf

AnonymBruker
Skrevet

Uke 31 og aner ikke leie, men mistenker at han ligger med hodet ned, selv om han fremdeles virker litt ubestemt. Kjente hikkingen langt ned mot tissen i går, i dag var det markant hikking rett under mellomgulvet. 

Magen har ofte bul ut på høyre side og jeg kjenner oftest spark på venstre side i retning ribbein 😊

Anonymkode: 0dbd1...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...