SEVQoL Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 (Dette innlegget er avklart med admin, og formålet er å rekruttere deltagere til en studie ved Akershus Universitetssykehus, avdeling for helsetjenesteforskning. Mer informasjon om oss i signatur og bio) Vi opplever stadig at helsevesenet ikke har nok ressurser til å gi alle den hjelpen eller medisinene de trenger. På Akershus Universitetssykehus er vi en gruppe som forsker på hva vanlige folk mener er riktig prioritering av ressursene i helsevesenet. Nå trenger vi deltakere til en studie hvor vi vil vite hva DU mener. Å delta består av et digitalt intervju på ca 30-60 minutter, og du får et gavekort på 250 kr som kompensasjon for å delta. I intervjuet skal du vurdere ulike sykdommer og behandlinger. I tillegg får du noen generelle spørsmål om deg selv. Svarene dine er selvsagt anonyme. Klikk på lenken for å melde deg på eller lese mer: https://calendly.com/sevqol/digital Vi tar gjerne en diskusjon eller svarer på spørsmål her i tråden (det dere skriver her kan vi ikke bruke i studien vår).
Mhmjadda Skrevet 28. juni 2022 #2 Skrevet 28. juni 2022 Bare et tips: Legg informasjon om studien tilgjengelig på siden (evt som nedtrekksmeny), i tillegg til nedlastbart. Når man må laste ned noe for å se informasjonen blir det en unødvendig terskel for deltakelse. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Jeg er med i en gruppe for mennesker som har en konkret psykisk diagnose. Veldig mange er blitt uføretrygdet uten at behandling har vert forsøkt. En del av oss vet vi kunne gjenvunnet hele eller iallefall deler av arbeidsevnen men fikk aldri muligheten. Mangel på ressurser er årsaken til at behandling ikke blir tilbudt. Vi ser at bosted er relevant for om behandling blir tilbudt eller ikke, slik kan det ikke være. Anonymkode: 37f5b...f07 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Skulle gjerne deltatt men er ikke alene og familien vet ikke hvilken diagnose jeg har, bare at jeg sliter. Har bedt om hjelp fra DPS til å snakke om det sammen med ektefelle slik at informasjonen om lidelsen ikke blir tatt som noe jeg finner på men fakta i fht kriteriene for diagnosen. Anonymkode: 37f5b...f07
SEVQoL Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2022 Mhmjadda skrev (På 28.6.2022 den 13.40): Bare et tips: Legg informasjon om studien tilgjengelig på siden (evt som nedtrekksmeny), i tillegg til nedlastbart. Når man må laste ned noe for å se informasjonen blir det en unødvendig terskel for deltakelse. Takk for tilbakemeldingen! Har justert slik at skjemaet vises i nettleseren uten å lastes ned. Nedtrekksmeny var dessverre ikke mulig i den tekniske løsningen vår. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er med i en gruppe for mennesker som har en konkret psykisk diagnose. Veldig mange er blitt uføretrygdet uten at behandling har vert forsøkt. En del av oss vet vi kunne gjenvunnet hele eller iallefall deler av arbeidsevnen men fikk aldri muligheten. Mangel på ressurser er årsaken til at behandling ikke blir tilbudt. Vi ser at bosted er relevant for om behandling blir tilbudt eller ikke, slik kan det ikke være. Anonymkode: 37f5b...f07 Det at bosted har innvirkning på hva slags hjelp man får er en av utfordringene. Vi tror gode systemer for å prioritere i helsevesenet bidrar til å redusere slike ulikheter. Geografi er ikke tema i akkurat denne studien her, men vi har andre prosjekter som forsker på dette. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skulle gjerne deltatt men er ikke alene og familien vet ikke hvilken diagnose jeg har, bare at jeg sliter. Har bedt om hjelp fra DPS til å snakke om det sammen med ektefelle slik at informasjonen om lidelsen ikke blir tatt som noe jeg finner på men fakta i fht kriteriene for diagnosen. Anonymkode: 37f5b...f07 Under intervjuet går vi gjennom et kort spørreskjema om egen helse som ikke går på diagnose, men hvor man beskriver ulike sider av helsen sin. Forståelig om det er vanskelig å delta i situasjonen din. Håper uansett det ordner seg for deg.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 Vil intervjuet foregå på video, muntlig, eller skal man svare skriftlig? Anonymkode: 21cd5...d2d 1
SEVQoL Skrevet 1. juli 2022 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vil intervjuet foregå på video, muntlig, eller skal man svare skriftlig? Anonymkode: 21cd5...d2d Intervjuene foregår via Zoom. Når man melder seg på sender vi en lenke til møtet til den eposten man meldte deg på med. Under intervjuet deler vi skjermen vår med deg. På skjermen har vi et program som gir oppgaver. De fleste oppgavene er av typen "hvilket alternativ er best: A eller B?" men vi har også oppgaver som "Hvor store problemer har du med å gå omkring?" og "hvor enig eller uenig er du i denne påstanden?". Vi samler kun inn de data som trykkes inn i programmet. Ikke hva du sier underveis og gjør ikke opptak av møtet.
Duff Skrevet 1. juli 2022 #8 Skrevet 1. juli 2022 SEVQoL skrev (På 30.6.2022 den 10.18): Takk for tilbakemeldingen! Har justert slik at skjemaet vises i nettleseren uten å lastes ned. Nedtrekksmeny var dessverre ikke mulig i den tekniske løsningen vår. Det at bosted har innvirkning på hva slags hjelp man får er en av utfordringene. Vi tror gode systemer for å prioritere i helsevesenet bidrar til å redusere slike ulikheter. Geografi er ikke tema i akkurat denne studien her, men vi har andre prosjekter som forsker på dette. Under intervjuet går vi gjennom et kort spørreskjema om egen helse som ikke går på diagnose, men hvor man beskriver ulike sider av helsen sin. Forståelig om det er vanskelig å delta i situasjonen din. Håper uansett det ordner seg for deg. Jeg er alene på kveldstid neste uke, kan klare kl 10. Send pm om det kunne gått.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Jeg ville gjerne ha svart men føler at dette er ganske tungvint og jeg tror at de som sliter mest ikke kommer til å stille opp når det blir sånn. Hvis dere vil ha et riktig resultat så ikke gjør det så forbanna krevende. Anonymkode: 44c6c...c86 2
Silva Pluvialis Skrevet 2. juli 2022 #10 Skrevet 2. juli 2022 Det hadde vært lettere med en anonym spørreundersøkelse 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2022 #11 Skrevet 3. juli 2022 Kunne gjerne svart på noe slikt, betaling er jeg helt uinteressert i. Bruker ikke Zoom og tenker det blir for styrete og ubehagelig til at jeg kunne meldt meg på, dessverre. Anonymkode: b7223...822 1
SEVQoL Skrevet 19. august 2022 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2022 Aymi skrev (21 timer siden): Er denne undersøkelsen over? Vi samler fortsatt inn data, og det er bare å melde seg på. https://calendly.com/sevqol/digital Vi tar ellers med oss tilbakemeldingene om deltagelse her fra forumet til fremtidige studier. Slik denne undersøkelsen er utformet må det være en person fra oss til stede for å instruere i oppgavene. Alternativet for oss hadde blitt fysiske intervjuer. Vi tar ikke opptak av samtalen på noen måte, og svarene registreres anonymt i et dataprogram. Vi planlegger også andre studier som blir mer som en spørreundersøkelse og deltakerne ikke må forhholde seg til andre mennesker overhodet. Grunnen til at vi valgte løsningen vi har nå er at vi ville ha noe som var pandemisikkert. Vi ville også gjøre det lettere for folk som ikke bor i Osloområdet å delta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå