Gå til innhold

Oppmøte til passtime - når møter man?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beklager hvis dette er feil underforum. Admin må gjerne flytte tråden h is det er feil.

Vi har time til å fornye pass neste uke. Hvis den timen er klokken 11.00  når bør man møte opp da? Er det slik at man må stå i en ekstremt lang kø selv om man har booket time?

Anonymkode: fd614...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du møter selvsagt opp kl 11, helst litt før. Grunnen til at det er lange køer overalt er at folk tenker som deg og ikke gidder å komme tidsnok.

Anonymkode: d2862...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møt opp litt før. 5-10 min før. Kanskje de kan ta deg inn litt tidligere 

Anonymkode: 8c743...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du møter selvsagt opp kl 11, helst litt før. Grunnen til at det er lange køer overalt er at folk tenker som deg og ikke gidder å komme tidsnok.

Anonymkode: d2862...716

Så da kan man bare gå rett inn og ikke stå i kø? Det et lenge siden vi fikk nye pass, og den gang da gikk man inn og trakk en kølapp (Oslo, Grønland). Men da var det ikke samme problem med å få pass som nå. 

Anonymkode: fd614...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi møtte 20 min før tror jeg det var, men det var for tidlig til å få kølapp. Så ikke for tidlig, men definitivt ikke for sent, for da risikerer du å miste timen. Tror vi ventet ca 45 minutter fra timen skulle være til vi slapp inn. Men hadde altså ikke hjulpet å komme tidligere.

Anonymkode: e0cd6...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ha møtt opp 10-15 minutter før, avhengig av hvor mange dere er. Da har du tid til å ta av eventuelt yttertøy og fikse hår før dere skal inn og slipper å bruke deler av timen på det. Og det vil de som har time etter dere sette stor pris på.

Anonymkode: 934dc...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen før pass-timen fikk jeg påminner på mail og SMS om at jeg hadde time. I mailen sto det at jeg skulle møte 10 minutter før. Da jeg kom på politistasjonen fikk jeg likevel kølapp i inngangen. Jeg kom inn akkurat på det tidspunktet jeg hadde time. De 10 minuttene brukte jeg til å ta av yttertøy, smykker og slikt. Jeg målte også hvor høy jeg er, for sikkerhets skyld. Dette var tidligere i juni i år. 

Endret av Ullvott
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ville ha møtt opp 10-15 minutter før, avhengig av hvor mange dere er. Da har du tid til å ta av eventuelt yttertøy og fikse hår før dere skal inn og slipper å bruke deler av timen på det. 

Anonymkode: 934dc...e55

3 minutter siden, Ullvott said:

De 10 minuttene brukte jeg til å ta av yttertøy, smykker og slikt. 

Så lang tid dere bruker på yttertøyet, da 😅 går vel i det minste mindre tid til det nå i hetebølgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke helt sikkert hvor lang tid det tok for meg å gå fra t-banen og til politistasjonen der passkontoret var, så jeg møtte opp en halvtime før min oppsatte tid. Og det var bra, for etter bare ti minutters venting poppet mitt turnummer opp på tavla. De var tidlig ute og ingen forsinkelser, åpenbart. Kom til skranken tjue minutter før timen min! (dette var i januar måned)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Million said:

Jeg visste ikke helt sikkert hvor lang tid det tok for meg å gå fra t-banen og til politistasjonen der passkontoret var, så jeg møtte opp en halvtime før min oppsatte tid. Og det var bra, for etter bare ti minutters venting poppet mitt turnummer opp på tavla. De var tidlig ute og ingen forsinkelser, åpenbart. Kom til skranken tjue minutter før timen min!

T-banen, altså i Oslo? Da har de endret på rutinene, for vi fikk ikke trekke lapp så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

T-banen, altså i Oslo? Da har de endret på rutinene, for vi fikk ikke trekke lapp så tidlig.

Ja, det kan godt hende. Dette var i fjor. Det er sikkert annerledes nå. Men poenget var at man bør møte opp i god tid, for plutselig suser køen unna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Million said:

Ja, det kan godt hende. Dette var i fjor. Det er sikkert annerledes nå. Men poenget var at man bør møte opp i god tid, for plutselig suser køen unna.

Var ikke mye sus over ting i vår 😅 men får håpe det bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nylig passtime i Trondheim. Jeg fikk beskjed om å møte opp 10 minutter før, men pga buss endte jeg opp med å komme en halvtime før.

Kølappmaskinen var i ustand, så de valgte å rope opp tidspunkt, og så var det førstemann til mølla. Det var ikke veldig hektisk da, så dette fungerte, ihvertfall for de som fulgte med.

Siden enkelte andre ikke fulgte med fikk jeg komme inn til tidspunktet før. Det virket som om de ikke egentlig brydde seg, så lenge begge to hadde noen inne hos seg. Om noen måtte vente lengre eller mistet timen var det deres eget problem, men hvis det var ledig kapasitet kunne folk slippe inn senere.

Jeg ville møtt opp i god tid, i tilfelle de er strenge, det er kø eller du er heldig og slipper inn tidlig. Så vanskelig det er å få time er det dumt å miste den.

Anonymkode: b3226...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...