Gå til innhold

Min sønn flytter til Asia for forhold & jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min voksne sønn har fått seg kjæreste i Asia, og nå også et tilbud om en fast jobb der. Han starter 1.oktober, og flytter allerede ila sommeren. Det er veldig rart å tenke på, og jeg synes på den ene siden at det er veldig fint at han trives så godt der, det er det aller viktigste, samtidig synes jeg det er trist at jeg ikke får sett ham så mye mere, og at det kanskje blir flere års mellomrom mellom besøkene våre. Er det noen som har prøvd noe liknende? Hvor fort blir dere vant til den nye virkeligheten? 

PS, jeg har bare en sønn, og er fraskilt, og han betyr absolutt alt for meg i dette livet her.

Anonymkode: bce41...91e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flittig bruk av skype/facetime/video-samtaler :)

Vi ser svigers bare én gang i året (og vi bor i Norge begge to, men hver vår kant på langs, og de nekter å reise noe sted..). 

Mannen og ungene prater med dem på facetime nesten daglig, og han har et nærere forhold til dem enn jeg har til mine, som bor 5 km fra oss. 

Anonymkode: 9df15...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Flittig bruk av videosamtale er nok fint, som noen over påpeker. Og det er vel ikke helt sikkert at de etablerer seg der, det kan skje, men mange kommer også tilbake til Norge etter noen år i utlandet. 

Anonymkode: 71c8c...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han betyr absolutt alt for deg så kan det være at du skal benytte denne anledningen til å få et rikere liv. Det høres ikke godt ut for deg å ha det slik, og helt ærlig talt så tror jeg ikke det er godt for han heller å være det eneste som betyr noe i livet ditt. Det kan bli en byrde.

Anonymkode: d0b43...4b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Min voksne sønn har fått seg kjæreste i Asia, og nå også et tilbud om en fast jobb der. Han starter 1.oktober, og flytter allerede ila sommeren. Det er veldig rart å tenke på, og jeg synes på den ene siden at det er veldig fint at han trives så godt der, det er det aller viktigste, samtidig synes jeg det er trist at jeg ikke får sett ham så mye mere, og at det kanskje blir flere års mellomrom mellom besøkene våre. Er det noen som har prøvd noe liknende? Hvor fort blir dere vant til den nye virkeligheten? 

PS, jeg har bare en sønn, og er fraskilt, og han betyr absolutt alt for meg i dette livet her.

Anonymkode: bce41...91e

Det er sikkert tungt for han også. Bor selv på «andre siden av jordkloden», men besøker foreldrene mine i Norge så ofte jeg kan. Nå har jeg heldigvis relativt mye fleks i jobben min, men det høres jo rart ut at det skulle måtte gå flere år mellom hver gang dere møtes? Jeg har vært hjemme i Norge tre ganger i år allerede 🤪

Anonymkode: dbd7d...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er sikkert tungt for han også. Bor selv på «andre siden av jordkloden», men besøker foreldrene mine i Norge så ofte jeg kan. Nå har jeg heldigvis relativt mye fleks i jobben min, men det høres jo rart ut at det skulle måtte gå flere år mellom hver gang dere møtes? Jeg har vært hjemme i Norge tre ganger i år allerede 🤪

Anonymkode: dbd7d...cab

Det kommer jo helt an på økonomi, jobb, familieliv, osv. 

Ikke alle har nok ferie til at de kan reise flere langturer i løpet av et år. Ikke alle har råd til flere langturer. Ikke alle har ork. 

Vi bor i motsatt ende av landet fra svigers, i lengderetning. Og vi får til ett treff årlig. Svigers orker ikke turen, svigermor er redd for å fly.

Vi har tre unger, og full jobb. Vi har 5 uker ferie ila året. Vi vil andre ting enn å reise til svigers også, så da har vi ikke så mye tid til flere turer. Det er også skitdyrt å reise, med tre unger og en hund som må på kennell. Vi må reise i skoleferiene, altså når det er aller dyrest. I fjor kostet det oss 35 000 å reise til svigers en uke.

Anonymkode: 9df15...4e7

Skrevet

Verden har krympet siden da du vokste. Det er urimelig lett å holde kontakten nå til dags, ja til og med reise selv.

Som flere har nevnt er facetime en av utallige mange måter å gjøre det på. Selvsagt er det ikke det samme som å drikke en kald øl sammen i garasjen og høre på lokal radio... den tid er dessverre litt forbi.

Se på den lyse siden; selvsagt besøker han deg igjen, og på sikt besøker du han og hans famile også. En bedre ferie kan det ikke bli å både oppleve ny mat, ny land, ny kultur og alt av kost og losji er tatt hånd om for deg. Du kan slappe av og nyte frukten av ditt arbeid, som er en sønn med egen familie.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...