Gå til innhold

Hvordan få diagnosert en psykopat ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå  er eg  ingen psykiater eller psykolog, men har  en nabo (tidligere svoger) som har  en personlighet som eg misstenker  å vera psykisk syk, og  sosiopat / psykopat trekk.  Vel, nå ser eg ingen grunn til å "liste opp" en rekke hendelser på KG som etterhvert har styrket misstanken om at vedkomende er syk på sinnet. 

De fleste oppsøker  gjerne legen / helsevesenet  selv om de har en fysisk lidelse, men slik er det ikkje hos dem som  psykisk syke.   

Vedkomende  har i mange  år hatt eit  hat overfor AP, og etter  masakeren  på Utøya den 22 juli -2011 hevdet  han overfor kona, og flere  at han helst hadde sett at alle ungdomene på utøya var  blitt drept, og alle som stemmer AP er idioter.  Bare tanken på at ein person  kan ha så ondskapfulle holdninger gjør meg rett og slett  valm, og har etterhvert distansert meg ifra ham.  Han vart FRP radikalisert for mange år sidan, og har liten empati, og  respekt for lover å regler, og vert ein vanskeleg person å samarbeide med.  Har m.a. de senere årene satt opp høye  murer i grensebyte utan å underrette. Da eg gjorde han oppmerksam på at en av murene stod feilplassert, og oppfordret han å flytte den til grenselinje nektet han, blei sint. Har har en rekke  gamle bilvrak plassert på tomta med skilt på, og ikkje noe vakkert syn for omgivelsene,   

Høsten  2014 valgta kona (ikkje overaskende ) å pakke kofferten med noen  personlige eiendeler å flytte ut fra eneboligen som de bygde på slutten av 70 talet. Han nektet m.a. å skrive under seprasjonspapirene, og de sitter fortsatt i eit utskiftet bo.     

Anonymkode: 0a867...e89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psyokopati blir som regel kun diagnostisert i fengsel, der den innsatte blir tvunget til det. Det har skjedd at diagnosen har kunnet bli satt utenom ved tvang, men det er ekstremt sjelden. 

Psyokapati er ikke først og fremst kjennetegnet ved ondskap. Man kan være ond og ønske å drepe uten å være psykopat. Det som kjennetegner psykopati er mangel på empati, altså evnen til å se andres smerte. Mange psykopater dreper ikke, de torturerer. Og gjerne helt uten mål og mening, men kun fordi de kjeder seg. 

Han du beskriver virker mer som en konspiratoriker med rasistiske trekk. Gjerne egoist også. Men ikke psykopat. 

Anonymkode: 96a60...341

AnonymBruker
Skrevet

En psykopat er ikke interessert hverken i behandling eller utredning. De syntes de er best. Hvorfor få hjelp når man er best og i tillegg alltid har rett?

Anonymkode: e4b19...e1a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å få diagnostisert dem, da de ikke er interessert i å oppsøke hjelpeapparatet selv. 

Anonymkode: 754d9...f20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...