Gå til innhold

Man snakker om at skatter er tyveri av folk sine penger, men hva er da så stor pengebruk at man må skru opp renta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som ikke har et minimum kan redusere forbruket sitt. De frarøver uskyldige mennesker penger. Samtidig klager mange av de samme menneskene over et høyt skattenivå. Kan de ikke snart gå inn i seg selv? Jeg vet staten sitt pengebruk har deler av skylda og mye skyldes det internasjonale markedet, men pengebruken ble enormt mye større i starten av 8 årsperioden til Erna og co. Hvorfor klager de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Renten har vært unormalt lenge. Det normale er en rente som gir en viss avkastning på kapitalen for de som låner ut.

Slik sett burde kanskje en "riktig" rente vært rundt 4-6%,

Det som er håpløst nå er de enorme energikostnadene som vi blir belastet. En ting er oljeprisen, men store statlige avgifter tar alt for mye. Mva inntekt fra oljen summerer seg til enorme beløp. I andre land har de redusert avgiftene. Det som er spesielt for Norge er at de i tillegg tjener ENORME beløp på oljen også. I forhold til strøm har jeg ikke ord. Det er snakk om ren konfiskasjon om midler fra private for at staten skal bruke de på ting de prioriterer, som oppløsning av fylkeskommuner og kommuner samt en enorm lønnsutvikling for bøndene. Veksten for de har vært på nivå med de krav flymekanikerne har krevd ellers.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Illuminatum skrev (4 timer siden):

Renten har vært unormalt lenge. Det normale er en rente som gir en viss avkastning på kapitalen for de som låner ut.

Slik sett burde kanskje en "riktig" rente vært rundt 4-6%,

Det som er håpløst nå er de enorme energikostnadene som vi blir belastet. En ting er oljeprisen, men store statlige avgifter tar alt for mye. Mva inntekt fra oljen summerer seg til enorme beløp. I andre land har de redusert avgiftene. Det som er spesielt for Norge er at de i tillegg tjener ENORME beløp på oljen også. I forhold til strøm har jeg ikke ord. Det er snakk om ren konfiskasjon om midler fra private for at staten skal bruke de på ting de prioriterer, som oppløsning av fylkeskommuner og kommuner samt en enorm lønnsutvikling for bøndene. Veksten for de har vært på nivå med de krav flymekanikerne har krevd ellers.

Jeg er enig i alt du sier om energikostnadene untatt det med bøndenes enorme lønnsutvikling. Bøndene har jo hatt en enorm utgiftsutvikling. Strømprisen, diesel, kunstgjødsel...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...