AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Fikk akkurat utbetalt feriepenger av arbeidsgiver, og har blitt trukket for 5 uker ferie som man skal. Men det jeg da lurer på. Jeg er i foreldrepermisjon, har ikke tatt ut noe ferie og har sagt opp jobben hos min nåværende arbeidsgiver. Jeg starter i ny jobb i august, og jeg kan selvfølgelig ta ut noe ferie der. Men det er ikke realistisk at jeg kan ta 5 uker. Kanskje en uke, og litt rundt jul. Vi kan bare overføre 5 dager til neste år. Vil det da si at jeg mister resten av ferien, dersom jeg ikke får tatt den ut? Anonymkode: 9247d...b7a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk akkurat utbetalt feriepenger av arbeidsgiver, og har blitt trukket for 5 uker ferie som man skal. Men det jeg da lurer på. Jeg er i foreldrepermisjon, har ikke tatt ut noe ferie og har sagt opp jobben hos min nåværende arbeidsgiver. Jeg starter i ny jobb i august, og jeg kan selvfølgelig ta ut noe ferie der. Men det er ikke realistisk at jeg kan ta 5 uker. Kanskje en uke, og litt rundt jul. Vi kan bare overføre 5 dager til neste år. Vil det da si at jeg mister resten av ferien, dersom jeg ikke får tatt den ut? Anonymkode: 9247d...b7a Tar du ikke ferie hos eksisterende arbeidsgiver før jobbslutt skal den med på sluttoppgjøret Anonymkode: 52570...549
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg starter i ny jobb i august, og jeg kan selvfølgelig ta ut noe ferie der. Er det selvfølgelig? Anonymkode: 20e23...329
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er det selvfølgelig? Anonymkode: 20e23...329 Nei, men det er kanskje rom for litt Anonymkode: 9247d...b7a
Leo Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det selvfølgelig? Anonymkode: 20e23...329 Hvis man starter i ny jobb før 30. september har man krav på full ferie hos ny arbeidsgiver det året og som arbeidstaker er man pliktig til å avvikle ferie. Akkurat som arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge for at det lar seg gjennomføre. Ferieloven 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå