AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Solet meg i går og fikk skikkelig dyp brun farge (har underlag) men jeg badet etterpå og fargen er nesten borte idag. Hvordan er det mulig? Føler når jeg soler meg og får farge så blir den blass etter dusj. Skjønner ikke. Anonymkode: 5fedf...977
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Har hørt et sted at man burde vente 5-8 timer med å bade eller dusje etter å ha solt seg. Vet ikke hvorfor man ikke burde være i kontakt meg vann etter soling, men pleier å følge det tipset. Anonymkode: 917c9...79f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Pigmentet melanin, som gjør oss brune i solen, ligger fordelt i overhudens mange cellelag. Av disse lagene er det bare det ytterste laget, som består av døde hornceller, som man kan vaske eller skrape bort. Det betyr altså at solbrunhet ikke kan vaskes bort. Anonymkode: 34746...b8c 3
Million Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 (endret) Det du kaller "dyp brunfarge" er bare rødhet og oppvarmet hud som ser brunere ut med en gang. Når huden har kjølt seg ned og roet seg ned, forsvinner rødheten, og huden får sin normale farge. Man blir normalt ikke "brun" etter EN omgang i solen heller, det er noe som må bygges opp over litt tid. Du skriver at du har underlag, men jeg tror nok den rødheten du fikk (lett solbrent og hete) gjorde at du så brunere ut. Nå har varmen avtatt og gitt seg, og derfor også er rødheten borte, og du er normal igjen. Fortsett å sole deg (med måte) så vil du se at brunfargen som da kommer, ikke forsvinner til neste dag. Endret 24. juni 2022 av Million 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har hørt et sted at man burde vente 5-8 timer med å bade eller dusje etter å ha solt seg. Vet ikke hvorfor man ikke burde være i kontakt meg vann etter soling, men pleier å følge det tipset. Anonymkode: 917c9...79f What? Så du legger deg om natta med solkrem og svette? Nei, vet du hva, det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 5fedf...977
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Skrevet 25. juni 2022 Million skrev (11 timer siden): Det du kaller "dyp brunfarge" er bare rødhet og oppvarmet hud som ser brunere ut med en gang. Når huden har kjølt seg ned og roet seg ned, forsvinner rødheten, og huden får sin normale farge. Man blir normalt ikke "brun" etter EN omgang i solen heller, det er noe som må bygges opp over litt tid. Du skriver at du har underlag, men jeg tror nok den rødheten du fikk (lett solbrent og hete) gjorde at du så brunere ut. Nå har varmen avtatt og gitt seg, og derfor også er rødheten borte, og du er normal igjen. Fortsett å sole deg (med måte) så vil du se at brunfargen som da kommer, ikke forsvinner til neste dag. Takk for så god forklaring, wow! 👍👍 Jeg er ikke rød, men brun, jeg har farge og er skikkelig brun den dagen jeg soler meg, men neste dag er det liksom borte. Men jeg skal følge rådene dine. Tusen takk❤️ Anonymkode: 5fedf...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå