Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om en mann som nesten utelukkende har venninner? Dette er en mann jeg for tiden dater. Kjekk, smart og snill. Han har mange bekjente, men de nærmeste vennene hans er kvinner. Blir han kjent med nye mennesker, så er det alltid kvinner. Han sier han vil ha kamerater, men hvorfor klarer han ikke å få like nære vennskap med menn? Er det noe med han, eller er det vanskeligere for en mann å bli venn med en mann (i voksen alder)? 

Anonymkode: ce3d9...298

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er energien hans?

Anonymkode: 29a5d...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har bare kamerater. Jeg har mye lettere for å bli venner med menn.

Mannen min har flere venninner enn kamerater.

Hva så? 

Anonymkode: 7b656...669

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere om en mann som nesten utelukkende har venninner? Dette er en mann jeg for tiden dater. Kjekk, smart og snill. Han har mange bekjente, men de nærmeste vennene hans er kvinner. Blir han kjent med nye mennesker, så er det alltid kvinner. Han sier han vil ha kamerater, men hvorfor klarer han ikke å få like nære vennskap med menn? Er det noe med han, eller er det vanskeligere for en mann å bli venn med en mann (i voksen alder)? 

Slik var eksen min også, avhengig av kvinnelig oppmerksomhet fra disse såkalte "vennene" sine. En voksen mann som har lite venner, og da bare kvinner, sier noe om hans evner til å bygge relasjoner. På samme måte som en kvinne som bare har guttevenner, hadde jeg helt totalt unngått ham

Anonymkode: a2292...08f

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er generelt mye lettere å prate med. Min nåværende arbeidsplass er den første der jeg har bedre kontakt med noen av mennene enn med kvinnene. Jeg er selv litt sjenert og i tillegg over middels introvert, og å skulle prate en halvtime i lunsjen med en annen mann er som å ro i sirup med mindre man deler helt konkrete interesser. Kvinner går det an å prate med en halv dag nærmest uten stopp, selv om vi ikke har så mye til felles i utgangspunktet.

Anonymkode: 3ca5f...c02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun dårlig erfaring med dette. En ålreit fyr med bare venninner har som regel lyst på venninne sine, men de har ikke lyst på han. Evt har han ligget med flere av de, men ikke gått i forhold med de for de ikke vil. 

Det kan være at min erfaring er totalt feil. Eneste gangene vennskap av motsatte kjønn fungerer er fordi de ikke er heterofile. 

Selv barndomskameraten min trodde jeg faktisk kun likte vårt vennskap som venner. Vi har delt mye når vi har kjent hverandre hele livet. På fest med hver våre partnere så forteller han om følelsene sine for meg.

Samboeren min hadde ei venninne gjennom mange år før han møtte meg. Han sa til henne etter en stund at han hadde følelser for henne, men hun følte ikke det samme for han. Hun har mange kamerater og er litt sånn guttejente, men hun har opplevd utrolig mange ganger at gutta bare har lyst på henne. 

Anonymkode: e15e4...e14

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre kompiser jeg kjenner har hatt lyst på den pene guttejenta mange ganger. Helt til hun får seg type, da er det ikke store vennskapet igjen og hvorfor det tro?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel en personlighet som matcher bedre med kvinner da? Selv er jeg en mann som mer eller mindre aldri har hatt en kvinnelig venn.

Men jeg kjenner menn som har mange venninner. Det jeg synes kjennetegner dem er at de liker / er flinke til prat om følelser og relasjoner, og dermed går godt overens med damer.

Jeg tror dette er personlighetstrekk som mange kvinner setter pris på. Om ikke nødvendigvis som kjæreste da

Anonymkode: 00dff...437

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært veldig  skeptisk.

Anonymkode: f065c...f6a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Andre kompiser jeg kjenner har hatt lyst på den pene guttejenta mange ganger. Helt til hun får seg type, da er det ikke store vennskapet igjen og hvorfor det tro?

Haha, dette er helt riktig. Jeg er litt guttejente av personlighet, men ikke av utseende. Og jeg har ikke tall på hvor mange "venner" jeg har mistet etterhvert som de innså at de ikke kunne få noe mer enn vennskap.. 

Anonymkode: 6d253...0b4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk sett, så er de fleste menn kun venner med kvinner de synes er seksuelt attraktive, og er åpen til at vennskapet blir seksuelt om venninnen prøver seg. Menn har også langt større tendens til å overvurdere hvor seksuelt attraktiv deres kvinnelige venner synes de er, mens kvinner har en tendens til å undervurdere hvor fysisk attraktiv deres mannlige venner finner dem.

Kort sagt, det er svært sannsynlig (men ikke 100%) at denne mannen synes venninnene hans er seksuelt attraktive og ville ikke sagt nei om de prøvde seg.

https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-friends/

"The results suggest large gender differences in how men and women experience opposite-sex friendships. Men were much more attracted to their female friends than vice versa. Men were also more likely than women to think that their opposite-sex friends were attracted to them—a clearly misguided belief. In fact, men’s estimates of how attractive they were to their female friends had virtually nothing to do with how these women actually felt, and almost everything to do with how the men themselves felt—basically, males assumed that any romantic attraction they experienced was mutual, and were blind to the actual level of romantic interest felt by their female friends. Women, too, were blind to the mindset of their opposite-sex friends; because females generally were not attracted to their male friends, they assumed that this lack of attraction was mutual. As a result, men consistently overestimated the level of attraction felt by their female friends and women consistently underestimated the level of attraction felt by their male friends.

Men were also more willing to act on this mistakenly perceived mutual attraction. Both men and women were equally attracted to romantically involved opposite-sex friends and those who were single; “hot” friends were hot and “not” friends were not, regardless of their relationship status.  However, men and women differed in the extent to which they saw attached friends as potential romantic partners.  Although men were equally as likely to desire “romantic dates” with “taken” friends as with single ones, women were sensitive to their male friends’ relationship status and uninterested in pursuing those who were already involved with someone else."

Anonymkode: 3724c...b3d

• Nyttig 1
Skrevet

min x har bare venninner. han ligger med de så fort han får en sjans. min erfarring er at gutter med bare jentevenner, er bikkjer

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han har vel kanskje mer til felles med kvinner? er han feminin/metrofil av seg? Ikke rart om han ikke får seg mannlige venner om han er det.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går andre veien også. Er plutselig ikke så interessant å være venn lenger når jeg får meg dame.

Kan være spesielt rart når vi er en del av en gjeng.

Mange menn ser på meg som "kvinne", kanskje fordi jeg er følsom, spirituell, kunstnerisk, empatisk etc 

Blir behandlet annenrangs, ofte som en som er uforståelig.

Opplever daglig menn som tar på seg den samme kunstige maska som de bruker sammen med damer når de er med meg. 

Det er helt fjernt, og slitsomt.

Mine beste venner er kvinner, vennskapene  gir meg mer enn de med menn.

Trenger venner som forstår meg, som jeg kan prate om ordentlige ting om.

Det er for det meste kvinner,

Endret av Syngemann
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har også utelukkende venninner og jeg kjenner få av de.

Oppdaget nå at han har vært utro med en av de og flørtet med flere andre.

Rødt flagg🚩

Anonymkode: 7c0f7...a1b

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan han prater om venninner når han er bare sammen med gutta avslører tankene bak mye venninner. Men da må du nesten ha en gay venn som er villig til å fortelle hvor bedritent og nedlatende menn omtaler venninner når de ikke blir hørt av kvinner… 

Anonymkode: 9ff9e...c13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Noen her nevner at det er rødt flagg. Jeg har stusset over at han er en ganske mandig type med maskuline interesser, men fortsatt har flere venninner enn kamerater. Selv i den ene interessen sin som er mannsdominert, er det damer han henger mest med. Det kan jo være fordi han synes damer er enklere å snakke med. Kanskje han føler seg mer trua av andre menn, eller mindreverdig? Tror kanskje han har litt dårlig selvtillit innerst inne. 

Jeg har også tenkt på om han er avhengig av bekreftelse fra damer. Det kan virke litt sånn. Men jeg tror ikke han har lyst på de. Han har ikke noe problem med å få de han vil ha, han er kjekk og attraktiv. Da er det nok heller damene som er interessert i han, men han er ikke det tilbake. Men han liker nok oppmerksomheten 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har nesten bare venninner :) plager meg ikke en plass. De fleste er tilfeldigvis lesbiske, og de andre er hetero og har vært både single og i forhold mens han har vært venn med de. 

Stoler du ikke på kjæresten din så er det ikke noe poeng i å være i et forhold ts. 

Anonymkode: ae1ca...04f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mannen min har nesten bare venninner :) plager meg ikke en plass. De fleste er tilfeldigvis lesbiske, og de andre er hetero og har vært både single og i forhold mens han har vært venn med de. 

Stoler du ikke på kjæresten din så er det ikke noe poeng i å være i et forhold ts. 

Anonymkode: ae1ca...04f

Jeg har aldri sagt jeg ikke stoler på han? Jeg sier jo at jeg ikke tror han har lyst på dem. Men jeg synes det er uvant. De jeg har vært sammen med før, har hatt kameratgjenger. Det har liksom vært å henge med «gutta».
Synes jo også det er litt trist at han jeg dater sier han vil ha kamerater, men tydeligvis ikke får det helt til. Da lurer jeg på hvorfor det er slik at han som hovedregel bare kommer godt overens med kvinner 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri sagt jeg ikke stoler på han? Jeg sier jo at jeg ikke tror han har lyst på dem. Men jeg synes det er uvant. De jeg har vært sammen med før, har hatt kameratgjenger. Det har liksom vært å henge med «gutta».
Synes jo også det er litt trist at han jeg dater sier han vil ha kamerater, men tydeligvis ikke får det helt til. Da lurer jeg på hvorfor det er slik at han som hovedregel bare kommer godt overens med kvinner 

Det kan det jo være mange grunner til. Jeg er kvinne som sliter med å få kvinnelige venner. Jeg føler ikke jeg har kjemi med andre kvinner, og at de ser rart på meg og finner meg ubehagelig eller merkelig å være sammen med. Jeg har mye lettere for å få vennskap med menn. Og det er ikke noe som helst annet enn vennskap. 

Jeg har et mannsdominert yrke, og nok litt mannsdominante interesser. Jeg aner ikke hva som er problemet med å bli kjent med kvinner, for jeg blir ikke kjent med de få kvinnene på arbeidsplassen min heller. 

Menn er kanskje litt mer direkte og rett frem? Jeg er kanskje ikke interessert nok i "pjatt" om sminke og klær og interiør..? 

Anonymkode: 7b656...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...