Gå til innhold

Samboer gjorde det slutt og tar sitt eget barn med på felles planlagt ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag er skikkelig lei.

Samboer og jeg har bodd sammen noen år, før det skar seg for noen dager siden.
Vi hadde en ferietur planlagt sammen, vi skal ta neste uke. Han og jeg og alle barna våre (dine mine).
Vi har ordnet og ryddet og snakket om det her som venner og med en veldig god tone.

Uten å si det klart og tydelig kommer han åpenbart til å kun ta med sitt eget barn på denne turen.
Dette er en tur vi har tatt sammen flere ganger med barna, og mine barn er noe yngre - de gledet seg enormt.
Vi har fortalt dem hva vi skal og lagt opp aktiviteter og andre morsomme ting - det er sommerens høydepunkt for alle barna.
Det er en plass nær familien hans, men hvor mine barn også har fått kontakt med hans familie, de som bor der spør etter de, og vi ble jo liksom en del av det.

Nå er jeg utrolig lei meg, og jeg gruer meg intenst til å fortelle barna mine at vi bare skal være hjemme mens de andre drar.
På en side skjønner jeg han. På en annen side ikke - nå er ting så veldig fint og sivilisert mellom oss, at vi kunne fint dratt alle sammen.
Men han tenker antagelig kun på å kose seg med sitt eget barn, og da føles det som at mine barn kanskje egentlig aldri var med i regnestykket, til tross for at han sa han følte seg som en farsfigur, stilte opp for de, var en veldig god bonusfar da deres egen far ikke var så interessert i å ha med de å gjøre…
Vi sa «barna våre» om de alle sammen.

Vi flyttet hit og unna alt vi hadde for å være en familie (noe jeg såklart angrer på nå…), så det er ikke sånn at vi får bodd i nærheten av vår familie eller venner i sommer, vi må jo bo i vårt felles hus til jeg finner en ny plass å bo.
Det er halvannen time å pendle til hjemplassen min også.

Åh nå er jeg lei meg. Han forholder seg til ferien som om vi aldri var en del av den, og ser så frem til den, fordi da kan han bare være alene med sitt barn og glemme absolutt alt som er her hjemme…
Er redd mine barn vil ta det ekstremt tungt, og ikke forstå hvorfor de blir ekskludert «bare fordi» han og jeg ikke er sammen lenger, nå en uke før avreise…

Anonymkode: cba97...626

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å si til ham - klart og tydelig - at du synes ferien skal gjennomføres som planlagt med alle barna, for barnas skyld. 

Anonymkode: 430f9...4e0

Jeg VET han kommer til å si nei. Og jeg får liksom ikke gjort så mye med det… hans bil, hans hytte, hus, plass. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg VET han kommer til å si nei. Og jeg får liksom ikke gjort så mye med det… hans bil, hans hytte, hus, plass. 

Du bør uansett konfrontere ham med det. Tving ham til faktisk å måtte si høyt at han gir blaffen i dine barn. 

Anonymkode: 430f9...4e0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hm, er det så merkelig at han drar på ferie uten dere når det e rover, da? Skjønner at det er kjipt, veldig kjipt, men sånn er det. Barna takler det, det er nok tyngre for deg. 

Anonymkode: f6994...d1d

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Du lager en annen plan for dere. Hvorfor må du sitte hjemme? Du betaler da vel ikke for at eksen skal ta med sitt barn? Så de pengene kan du bruke på noe med dine egne. Dette er jo ikke det eneste man kan finne på, du må bare tenke litt nytt og utenfor boksen fremfor å låse deg på at alt er ødelagt på grunn av denne ENE turen. Ting skjer. 

Anonymkode: ae40e...8e3

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at han vil reise alene nånår det er slutt. Blir jo veldig rart å reise alle til hans sted

Til barna må du jo bare si det som det er, det er slutt og da er det ikke naturlig å reise på ferie sammen.

Du må jo i hvert fall ikke klandre ham og si til barna at han ikke vil ha dem med. Som sagt ikke naturlig etter et brudd

Finn på hyggelige ting med dine barn i stedet.

Anonymkode: a1249...045

• Liker 29
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skar det seg da? Det kan jo være relevant for historien.

Anonymkode: 179a5...bac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Dette er postet under Barn og familie, det dreier seg altså om hva TS skal si til barna. Er du av dem som mener at man skal brette ut detaljer til mindreårige barn? De trenger bare å vite at det er slutt og at mamma har en plan.

• Liker 8
Skrevet

Det er jo slutt mellom dere, så skjønner at han ikke vil ha dere med på ferie.. kan ikke du bare dra på en egen ferie med dine barn? Noe morsommere enn hytta? Badeland eller dyrepark for ek

• Liker 17
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende han har fått ny dame som han heller vil dra på ferie med. 

Anonymkode: a71c6...83d

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg syns ikke det er rart at han velger å dra alene. Man drar ikke på ferie sammen med en eks, også like etter et brudd. Det ville vært rart og unaturlig for meg. Sånn er livet noen ganger da - man opplever skuffelser og sårende ting. Fortell dem at det er slutt og at dere skal finne på noe annet kult. 

Pust med magen, og ta en dag av gangen! Dette ordner seg ❤️ 

Endret av Blått
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden):

Hvordan er det relevant? Dette er postet under Barn og familie, det dreier seg altså om hva TS skal si til barna. Er du av dem som mener at man skal brette ut detaljer til mindreårige barn? De trenger bare å vite at det er slutt og at mamma har en plan.

Er relevant fordi at det er verre å "kreve" å få gjennomføre ferien som planlagt dersom TS er den som initierte brudd.

Anonymkode: ec0d4...8a8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke skjønne annet enn at å dra på ferie sammen - og attpåtil besøke hans familie - så tett på et brudd bare ville vært vanskelig og ubehagelig for alle involverte, og ganske forvirrende for barna, hvis de fortsatt er relativt små. Legg alternative planer om mulig, og stålsett deg for at skuffelse over avlyst ferie antagelig ikke er de største og vanskeligste følelsene du må håndtere hos barna den kommende tiden.

Endret av Daria
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (15 minutter siden):

Hun var veldig skuffet over mannen, og spørsmålet om hva hun skulle si til barna var ikke det jeg oppfattet som hovedproblemet- mer at han tok valget om å reise uten de, noe hun syntes var skuffende. 
Dersom det var hun som gjorde det slutt like før ferien er det vel ikke så rart at han tok det valget. Da tenker jeg det faktisk ikke er noe hun kan være skuffet over. Men dersom det var han som gjorde det slutt kan det jo være hun har litt bedre «forhandlingskort» og kan kanskje spørre om å få låne hytten etter samboer har vært der fordi planene ble spolert like før. 
Jeg mener selvsagt ikke at barna skal involveres i konflikten. Dersom ts har økonomisk mulighet bør hun snu seg rundt og planlegge en alternativ ferie. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det står i overskriften at han gjorde det slutt. Uansett fullt forståelig at han reiser alene. 

Anonymkode: a1249...045

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er relevant fordi at det er verre å "kreve" å få gjennomføre ferien som planlagt dersom TS er den som initierte brudd.

Anonymkode: ec0d4...8a8

Det står svart på hvitt i overskriften at det var HAN som gjorde det slutt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...