Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet symptomene i går kveld (kvalme og ømme bryster) og våknet halv to i natt med smerter i livmoren. Smertene var av og på i hele natt, nå er det bare en svak murring.

Er livredd for at det er en spontanabort :(

Jeg har ikke blødd, men det kan være på grunn av at jeg går på progesteronstøtte (Cyclogest morgen og kveld), og pleier aldri få mensen heller når jeg brukte de i sykluser hvor jeg ikke ble gravid...

Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 74590...540

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt på vei er du? 

Anonymkode: 08ba6...212

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor langt på vei er du? 

Jeg er 6+5...

AnonymBruker
Skrevet

Hei du! Senk skuldrene. Murringer i starten av graviditet er veldig vanlig. Livmoren utvider seg og strekker seg og det gir smerter. 

Da jeg var gravid sist trodde jeg at mensen kom hele tiden, men jeg var gravid. Hadde så mye murringer. 

Masse lykke til. Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: ca054...88c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er 6+5...

Murringer er fullstendig normalt. Det du skal være obs på er smerter og blødninger. Jeg hadde av og på symptomer i flere uker. Å jeg har aldri hatt kraftige symptomer heller. Nå i uke 16 er de helt borte. Merker litt murringer, og har litt ømme brystvorter, men ellers kan jeg ikke føle en ting. Ikke bli for bekymret før noe faktisk skjer. Om du er nervøs bestiller du deg en time til tidlig ultralyd i uke 8, så kan de se at hjertet slår :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Mine symptomer forsvant også plutselig i uke 6-ish, i tillegg til en liten blødning, så jeg var sikker på at jeg hadde mistet. Dro på ultralyd noen dager senere (7+5) og kunne se to bankende hjerter. Så det kan bare være helt tilfeldig!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine svar ❤️

Jeg skal på tidlig ultralyd til uka, for å roe nervene litt 😅

Skrevet

Hvordan går det i dag? 💜

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (2 timer siden):

Hvordan går det i dag? 💜

Jeg har ikke vondt lengre, og har ikke blødd. Kvalmen har fremdeles ikke kommet tilbake, og det skremmer meg litt. Var kvalm sammenhengende i 7 dager - og nå har det gått to døgn helt uten.

Telller ned timene til ultralyd 🤞

Takk som spør ❤️

AnonymBruker
Skrevet
On 6/24/2022 at 8:31 AM, AnonymBruker said:

Jeg mistet symptomene i går kveld (kvalme og ømme bryster) og våknet halv to i natt med smerter i livmoren. Smertene var av og på i hele natt, nå er det bare en svak murring.

Er livredd for at det er en spontanabort :(

Jeg har ikke blødd, men det kan være på grunn av at jeg går på progesteronstøtte (Cyclogest morgen og kveld), og pleier aldri få mensen heller når jeg brukte de i sykluser hvor jeg ikke ble gravid...

Noen som har erfaringer? 

Hei.. Jeg opplevde både smerte og større blødninger med min eldste.. Da smertene og blødningene startet omtrent uke 8 ringte jeg både kk og legevakt og fikk beskjed om at jeg spontanaborterte, ble ikke tatt imot eller undersøkt.. Det gav seg og jeg var fortsatt gravid.. En uke før ultralydkontrollen kom det tilbake, skikkelige smerter og større blødninger, jeg fikk da innlagt på kk og grundig undersøkt, hadde både sår og arrdannelser men ingen kunne fortelle helt hva det var og hvorfor.. Fikk tett oppfølging derfra og svangerskapet gikk smertefullt fram til fødsel,gutten min ble født frisk og fin❤️ 8 år etterpå tok jeg sjansen på barn nr 2..fikk ekstra tett oppfølging denne gang helt fra start og dette svangerskapet gikk smertefritt og uproblematisk helt frem til fødsel.. Jeg mista myyye blod og måtte opereres.. Hadde store revner i livmora og den kunne ikke reddes.. Tror bare livmoren min ikke helt var skapt for dette😐 mange leger har forsøkt å utrede hva som skjedde, men ingen har kunne kommet med svar.. Heldigvis har jeg 2 friske flotte barn ❤️.. Jeg sier dette bare fordi alt er mulig og utfallet kan være bra til tross ❤️ smerter i starten av svangerskap er ikke uvanlig.. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: c0b56...66f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere spontanaborter. I det svangerskapet som endte godt så fikk jeg også smerter/murringer og var sikker på at det gikk galt, men det kom aldri blødninger og jeg fødte et friskt barn til termin. Håpet er altså ikke ute for deg❤ Vær obs på blødninger, og hvis smertene fortsetter kan du ta to hcg-målinger hos legen for å se at det fortsetter å stige. Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 8cb0d...ac6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...