AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #1 Skrevet 24. juni 2022 Jeg er førstegangs og har en baby på 6 uker. Nå er det sommer på vestlandet og jeg er usikker på hvordan jeg kler baby for tur i vogn eller dra til byen når det er 20+ grader. Jeg har en eldre boogaboo vogn. Bruker normalt voksi vårpose. Sist det var sol og varmt, ble baby litt for ubekvem/varm.. da med bomull bukse og body i pose + tynn lue. Tok da av lue og posen ble åpnet. Hva kler jeg baby i og hvordan bør man ligge inni en lun vogn ? Kan ligge bare på saueskinn + body og bleie ? Min baby har til nå sovet veldig godt i vogn på tur.. men hun er en " kavete" baby som liker å ligge å sprelle, men samtidig trenger å samles for å finne roen. Spesielt armene er overalt. Anonymkode: b2c17...99b
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #2 Skrevet 24. juni 2022 Hadde droppet saueskinnet om sommeren. Ellers må du nesten bare kle baby etter hvor varm hun er. Lue er ikke nødvendig, men kan være greit med en tynn bomullslue om hun skal løftes opp og det blåser eller er kaldere i skyggen. Hadde prøvd med en tynn bommulsbody, helseteppe som gir litt lufting og god skjerming for sol. Anonymkode: 6adfb...749 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Eldste var så liten sommeren 2018, og lå i kortermet body evt kort pysj i vogna på et laken med et tynt bomullsteppe over seg. Kjøpte også vognparaply for å få skygge på ham utenfor kalesjen. De varmeste dagene trillet vi tur runde på runde i garasjen og de n nestvarmeste oppsøkte vi skogen. Ble for varmt i vogna med direkte solinnslipp. Anonymkode: 0c2c5...06c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 Trenger ikke lue på når det er varmt. Har med solhatt, så vi kan ta på om babyen må opp. Ellers er det viktig å beskytte mot sol og overoppheting. Ullskinn synes jeg blir alt for villt når det er varmt. Våre har bare ligget oppå åpen vårpose (for mykhetens skyld), og hatt på tynn body og bukse. De kan fint ligge i body og bleie, eller bare bleie også om det er skikkelig varmt, så lenge du skjermer mot solen. De minste skal ikke ha solkrem, og da er det viktig at de er i skyggen. Skal de i solen, må de beskyttes med klær. Anonymkode: 590ff...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #5 Skrevet 24. juni 2022 Kun body. Halvermet eller ingen ermer. Bare føtter og bein. Løst helseteppe over. Anonymkode: 4eca9...339 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #6 Skrevet 24. juni 2022 Ville forsøkt med lettere klær på baby og et bomull musselinteppe. Ta med tykkere teppe og div klær så kan du regulere underveis. Hadde nyfødt i fjor sommer og brukte aerosleep i vogna, en slags mesh så det ikke ble for varmt/klamt under baby. Dropp vårpose og saueskinn, det blir for varmt for +20 grader med mindre det blåser. Tinkafu har en fin solskjerm som også slipper inn mye luft, anbefales. Men det er heller ikke det er noe selvfølge at man kan ut å trille midt på dagen på sommeren. Baby må skjermes for solen, og det blir varmt inne i en vogn med kalesjen oppe. Da må man evt kun holde seg til skyggen på veldig varme dager. 🌞 Anonymkode: 36508...486
tussi84 Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 body bare med et helse teppe over. Husk solkrem
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #8 Skrevet 25. juni 2022 20 minutter siden, tussi84 said: Husk solkrem Ikke putt solkrem på en 6 uker gammel baby!! Anonymkode: 5de5e...c59 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #9 Skrevet 25. juni 2022 tussi84 skrev (25 minutter siden): body bare med et helse teppe over. Husk solkrem Solkrem LRP fra 6 mnd alder og ikke før... Anonymkode: fd90d...a35
Tanuki Skrevet 25. juni 2022 #10 Skrevet 25. juni 2022 vi brukte et innlegg i vogna som gjorde at baby fikk luft mellom kroppen og liggedelen, veldig greit i varmen.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #11 Skrevet 25. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Solkrem LRP fra 6 mnd alder og ikke før... Anonymkode: fd90d...a35 Og helst da også bare når det er nødvendig, feks ved bæring eller leking ute med mobilt barn. Skygge og klær er mye bedre for barnet! Anonymkode: 0c2c5...06c
Me for life Skrevet 25. juni 2022 #12 Skrevet 25. juni 2022 Det var aaaaltfor mye klær forrige gang. Når det er så varmt som nå lå mine i bare kortermet body. Regulerte med tynt teppe/helsepledd over. Solhatt når de ble løftet opp, bart hode ellers. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå