Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt satt ut nå. Har nesten ikke pratet eller vært med samboer siste tiden, vi har jobbet og hatt det veldig travelt. Han snakker nesten ikke med meg lengre og vi er veldig opptatt med å pusse opp hus, jobb, og har mye nå før sommer. 

Han kom hjem igår kveld og så nesten ikke på meg. Han begynte å fortelle at han skulle på tur med jobben igjen til København, og han ville til Oslo med kompisgjengen i sommer. Han har nettopp vært på flatfylla med jobben og vi venter barn igjen. Trangen til å oppleve noe, samt reise bort ifra meg og barna virker veldig stor og viktig for han… På en måte mistenker jeg utroskap, men føler meg idiot som tenker denne tanken fordi jeg vet at han er veldig glad i oss. I fjor var han borte i flere dager med jobben på en «faglig» reise.. Sannheten var at turen var 100% fest og moro, og det var ingen som helst fag da jeg pratet med ei anna ei som jobbet der. Når han drikker mister han kontroll, og han skal på mang måter kompensere for en dårlig selvtillit med å være «ekstrovært» samt han flørter veldig mye..

Han har en utrolig stor trang til å hele tiden feste, farte og reise. Ofte til andre byer uten meg? Han kommer fra en familie som ikke har familietradisjoner og de eier ikke moral. Moren hans syns det er helt normalt å dra på ravfylla hver eneste helg men hun er evig singel og har aldri levt et vanlig familieliv, ig far har han ingen kontakt med. 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 99479...a5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du burde ta opp dette med ham i stedet for å sutre på KG.

Anonymkode: db636...dbe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver om han, jeg har også en veldig trang til nye opplevelser hele tiden. Nettopp derfor har jeg valg å ikke "slå meg til ro" med mann or barn, jeg trenger frihet for å ha det bra. Ikke dermed sagt at jeg roter rundt med gud og hvermann når jeg er på tur, det er ikke det det handler om for meg i hvertfall.

Anonymkode: 5fd41...217

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tenker at du burde ta opp dette med ham i stedet for å sutre på KG.

Prøvde du å være seriøs nå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver om han, jeg har også en veldig trang til nye opplevelser hele tiden. Nettopp derfor har jeg valg å ikke "slå meg til ro" med mann or barn, jeg trenger frihet for å ha det bra. Ikke dermed sagt at jeg roter rundt med gud og hvermann når jeg er på tur, det er ikke det det handler om for meg i hvertfall.

Men samboer får ikke frihet og et familieliv med meg, han må nok velge. 

Er uaktuelt å sitte hjemme alene resten av livet mens han morer seg hele tiden 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jegg var slik før... Og hos meg inkluderte det utroskap. Jeg vil grave meg ned når jeg ser tilbake på hvor kalkulert jeg drev å forklarte disse reisene. Vi hadde ikke barn da, det er eneste forskjellen. Men med barn hadde jeg nok følt meg enda mer fanget... Jeg var rett og slett for skadet fra barndommen til å klare å sette pris på sunn, trygg og god kjærlighet. Og jeg måtte jobbe gjennom en haug av grums før jeg klarte å by på trygg kjærlighet selv. Det går for alle, men det krever en heftig innsats og han må ville det. Jeg slo opp fordi det var enklere enn å bli tatt eller å innrømme utroskapebn, og den skammen og angeren gjorde over flere år at jeg reflekterte over forholdet og meg selv. 

Anonymkode: ef368...962

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jegg var slik før... Og hos meg inkluderte det utroskap. Jeg vil grave meg ned når jeg ser tilbake på hvor kalkulert jeg drev å forklarte disse reisene. Vi hadde ikke barn da, det er eneste forskjellen. Men med barn hadde jeg nok følt meg enda mer fanget... Jeg var rett og slett for skadet fra barndommen til å klare å sette pris på sunn, trygg og god kjærlighet. Og jeg måtte jobbe gjennom en haug av grums før jeg klarte å by på trygg kjærlighet selv. Det går for alle, men det krever en heftig innsats og han må ville det. Jeg slo opp fordi det var enklere enn å bli tatt eller å innrømme utroskapebn, og den skammen og angeren gjorde over flere år at jeg reflekterte over forholdet og meg selv. 

Noen er slik som deg, men ikke alle. 

Noen ønsker å være med samboer samt være monogam. Men det å reise samt være uten samboer er en greie jeg aldri har forstått meg på. Er man ikke sammen og skal oppleve verden sammen da?

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner til hans dårlige sider, og velger å få barn med han?

Anonymkode: 09530...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kjenner til hans dårlige sider, og velger å få barn med han?

Nå er ikke livet så svart hvit. Kjærlighet gjør blind vetu. 

Men ja, det gjorde jeg. Fikk nydelige unger da de arvet faren sitt utseende og min sjarm så angrer ikke👌 De vil nok få et enklere liv enn jeg hadde uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Men barn med denne mannen det bare måtte du ha?

Det slo deg ikke en eneste gang at mannen er en flyfille og at du kom til å ende opp alene pga din frustrasjon over at han "hele tiden må ha nye impulser"?

Og hva er det som får voksne mennesker til å ikke ha barnet i fokus når de først skal ha barn. 

Anonymkode: de413...758

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke livet så svart hvit. Kjærlighet gjør blind vetu. 

Men ja, det gjorde jeg. Fikk nydelige unger da de arvet faren sitt utseende og min sjarm så angrer ikke👌 De vil nok få et enklere liv enn jeg hadde uansett. 

Mente det ikke som et stikk til barna deres, bare mer at han tydeligvis har bagasje/dårlige sider du visste godt om - og har tanker om. Og likevel valgte å få barn med han som far. Ikke fordi jeg tror de arver hans sider, men dere skal vel gjerne "stå i det" sammen. Men hvis han bare skal leke turbo og klovn hele livet på fylla, og "stikke fra ansvaret" så...ja det høres jo litt kjipt ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tre (?) barn med en hurragutt? hmmm. Som om strategien er jo flere barn jo større sjanse til at han slå seg til ro? Tror ikke det gitt. Denne mannen må nok fylle seksti før han roer seg og da har han nok møtt mange damer på sin vei.

Anonymkode: 52500...344

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde snakket med han. Helt rolig.

Hva du synes om opplegget hans når du er igjen hjemme med barn. Om han skal fortsette så skal du få tilsvarende barnefri og bruk av penger på deg selv.

At du ikke synes dette er greit. Og om det i tillegg skulle vise seg i ettertid at han har vært utro, så er ikke dette noe du aksepterer og kommer til å gå på dagen.

La det synke inn. Og om det ikke blir bedring- gjenta . Og om det ikke blir forandring da heller, så går du. Ellers blir du 10-20 ekstra år og blir mer og mer frustrert og sliten. 

Anonymkode: 618df...9e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men samboer får ikke frihet og et familieliv med meg, han må nok velge. 

Er uaktuelt å sitte hjemme alene resten av livet mens han morer seg hele tiden 

Det valget tar man når man får barn, sånn egentlig. Mulig samboeren din trenger en liten påminnelse om akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg ser deg. Jeg var også sånn før, jobben å endre det, endre den smerten inni meg, er det tøffeste jeg har gjort bortsett fra å måtte tilgi meg selv for den jeg var og gjorde. Du er sterk!

Anonymkode: d2f82...b36

AnonymBruker
Skrevet
SnartMammaLykke skrev (1 time siden):

Prøvde du å være seriøs nå? 

Ja. Hvorfor driver du med hersketeknikker?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke unormalt at man synes familielivet er sykt kjedelig, og ivrer etter å gjøre andre ting. Det tror jeg de fleste som evner å være ærlig med seg selv også synes. Men det er nok få som klarer å være såpass ærlig, men heller overbeviser seg selv om at «livet er bra, jeg trenger ikke mer». Men det er bare mentalgymnastikk for å forsvare sin egen traurige eksistens. 

Mannen din har rett og slett ikke evnen til å «settle for less» og ønsker å ha det så gøy som mulig. Kjærring og unger ER ikke gøy. Uansett hva folk prøver å si. 

Anonymkode: eba76...4c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tre (?) barn med en hurragutt? hmmm. Som om strategien er jo flere barn jo større sjanse til at han slå seg til ro? Tror ikke det gitt. Denne mannen må nok fylle seksti før han roer seg og da har han nok møtt mange damer på sin vei.

Anonymkode: 52500...344

To barn, ikke tre. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke unormalt at man synes familielivet er sykt kjedelig, og ivrer etter å gjøre andre ting. Det tror jeg de fleste som evner å være ærlig med seg selv også synes. Men det er nok få som klarer å være såpass ærlig, men heller overbeviser seg selv om at «livet er bra, jeg trenger ikke mer». Men det er bare mentalgymnastikk for å forsvare sin egen traurige eksistens. 

Mannen din har rett og slett ikke evnen til å «settle for less» og ønsker å ha det så gøy som mulig. Kjærring og unger ER ikke gøy. Uansett hva folk prøver å si. 

Anonymkode: eba76...4c2

Samboer er veldig glad for å ha meg i livet, og han et overlykkelig for å ha en familie. Han er vokst opp med en alenemor som bodde i en kjeller så han sier ofte at han er heldig som får familieliv. Han er nok ikke utro selv om jeg mistenker det. 

Men ja, det er veldig slitsomt å hele tiden måtte si nei til at han må reise. Jeg orker ikke å sitte alene med ungene mens har er ute på reise, så det er uaktuelt for meg uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja. Hvorfor driver du med hersketeknikker?

Hvorfor stiller du så idiotiske spørsmål? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...