Gå til innhold

Pene jenter = ingen jentevenner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i 20 årene hvis det hjelper noe. Jeg hører ofte at jeg er "wow pen", og selvfølgelig er jo dette hyggelig MEN jeg sliter veldig når det kommer til jentevenner. Jeg føler de ser på meg som konkurranse noe som fører til sjalusi og dårlig vennskap. Når vi skal ut på byen kan de komme med kommentarer som "nei du får ikke bli med ut på byen idag du er for pen" eller "gjør deg selv styggere jeg vil ha den gutten". Og dette for meg er veldig rart å høre..  er dette normalt? Per dags har jeg ingen jente venner, fordi alle ender opp med å ekskludere meg på grunn av sjalusi. Og jeg vet det kan høres veldig cocky ut og at dere tenker at det kanskje er jeg som er problemet. men jeg vil beskrive meg som en jordnær person som bryr meg om menneskene rundt meg og som alltid er inkluderende. Jeg har mange guttevenner og de fleste mener det er av sjalusi. Må også legge til at 1 eller 2 venninner har følt seg trua ovenfor meg når kjæresten deres har vært der. De baksnakker meg en del, noe jeg syns er utrolig sårende og unødvendig når jeg bare er god mot dem.  Hva tenker dere? Noen som har samme problemet? Vil jeg aldri få meg jentevenner?

Anonymkode: 56552...cfb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor ble det av vennene du hadde før da? Eller har du aldri hatt venner? For du hadde jo et liv før du begynte å gå på byen, før dere begynte å få kjærester osv.

Det kan sikkert være at noen pene jenter opplever det du forteller, men jeg synes vel heller at pene jenter er populære blant begge kjønn. Ser ofte pene jenter/kvinner sammen med andre jenter/kvinner, og de jeg har kjent som har vært ekstra pene har absolutt hatt venninner. Så jeg tror ikke det er noen automatikk her. 

Anonymkode: 9bb92...922

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jenter er rundt deg blir de automatisk den stygge venninna. Jenter er jo generelt sjalue vesen så det gir mening at du ikke har noen venninner, du kan evt få deg en feit venninne siden de er ofte bevist på at de aldri blir den pene jenta i gjengen å vil ikke bli sjalu.

Anonymkode: 086d5...8d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gosh da må jeg være smellvakker😍.

seriøst så har nok det ingen sammenheng med mindre du hele tiden må fremheve at alle syns du er vakker. Det går nok på mer på personlighet eller ting som skjer i livet til deg eller dine tidligere venninner. Tenker jeg.

Anonymkode: e5e2a...398

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trur at dersom du trur meiner grunnen til at du ikkje får venner er fordi du er for fin så seier kanskje det litt om personligheten din. 

Anonymkode: 1fab3...5bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en venninne som er modell pen, hun har en like pen personlighet.

Men jeg tenker at pene mennesker kan vøre litt "skumle" for noen, sånn som høyt utdannede mennesker er litt skumle osv fordi man måler seg med dem. På en annen side er de også populære blant mange fordi man trekkes mot pene mennesker. 

Høres veldig rart ut det vennene dine driver med, dette er jo ikke normalt uansett hvordan du ser ut. Tror de sier det sånn fordi at du ikke skal bli lei deg. En kjip ting og ett kompliment. Tror det er flere grunner her? 

Håper det løser seg 😊

Anonymkode: 201a5...02e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har nok mer å gjøre med væremåten din enn utseende. Skjønner det kan være hardt å høre, men de aller fleste har pene venninner. Ei av mine beste venninner er veldig pen. Alle gutter prøver seg på henne nå vi er på byen, hun får oppmerksomhet hele tiden. Jeg ser ikke på det som en grunn til at vi ikke kan være venner. Min erfaring er at de fleste jenter som påstår at de kun kan ha guttevenner fordi jenter er så mye drama/sjalusi er problemet.

Anonymkode: bcb17...b80

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har flere veldig pene venninner, føler ingen sjalusi mot de. De er gode venner, det er det som teller.

Anonymkode: f2b2f...aa8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er delt her. Jeg har tidligere, før jeg ble 30, opplevd det samme. Venninner som har dumpet meg med den grunn at de følte jeg fikk for mye oppmerksomhet på byen, eller at deres kjærester var litt for «vennlige» mot meg. spesielt når de ble litt for fulle og ærlige sa de det til meg, noen sinte og noen bare lei seg. 

Til slutt synte jeg gutter ble enklere å forholde seg til, og jeg gadd ikke lengre forsøke å bli venn med jenter på grunn av mine erfaringer. Det ble også galt, for da ble jeg stemplet som hun som bare ville ha oppmerksomhet fra gutter, og jeg forstår at det så sånn ut utenefra. Jeg hadde omtrent bare gutter rundt meg hele tiden. Helt til de fikk kjæreste, da trakk jeg meg unna, for jeg orket ikke en evt krangel. 

så fikk jeg barn og ble eldre, og jeg fikk en annen selvtillit, og det fikk også andre jenter rundt meg. De var i faste, gode, trygge og stabile forhold, og så meg ikke lengre som en trussel mot noe. De var rett og slett tryggere på seg selv, og dermed kunne de slippe meg inn igjen. Jeg har tatt opp kontakten med flere av mine tidligere venninner som dumpet meg. Noen ler av oppførselen sin, syntes de selv var tåpelige, mens andre er oppriktig lei seg og har bedt om unnskyldning. De ser i dag at det var de det handlet om, deres usikkerhet. 

det skal sies at jeg gjennom denne tiden hadde en venninne, og hun er definitivt penere enn meg. Da vi var ute sammen, så ingen min vei. 

Anonymkode: e001f...d55

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er delt her. Jeg har tidligere, før jeg ble 30, opplevd det samme. Venninner som har dumpet meg med den grunn at de følte jeg fikk for mye oppmerksomhet på byen, eller at deres kjærester var litt for «vennlige» mot meg. spesielt når de ble litt for fulle og ærlige sa de det til meg, noen sinte og noen bare lei seg. 

Til slutt synte jeg gutter ble enklere å forholde seg til, og jeg gadd ikke lengre forsøke å bli venn med jenter på grunn av mine erfaringer. Det ble også galt, for da ble jeg stemplet som hun som bare ville ha oppmerksomhet fra gutter, og jeg forstår at det så sånn ut utenefra. Jeg hadde omtrent bare gutter rundt meg hele tiden. Helt til de fikk kjæreste, da trakk jeg meg unna, for jeg orket ikke en evt krangel. 

så fikk jeg barn og ble eldre, og jeg fikk en annen selvtillit, og det fikk også andre jenter rundt meg. De var i faste, gode, trygge og stabile forhold, og så meg ikke lengre som en trussel mot noe. De var rett og slett tryggere på seg selv, og dermed kunne de slippe meg inn igjen. Jeg har tatt opp kontakten med flere av mine tidligere venninner som dumpet meg. Noen ler av oppførselen sin, syntes de selv var tåpelige, mens andre er oppriktig lei seg og har bedt om unnskyldning. De ser i dag at det var de det handlet om, deres usikkerhet. 

det skal sies at jeg gjennom denne tiden hadde en venninne, og hun er definitivt penere enn meg. Da vi var ute sammen, så ingen min vei. 

Anonymkode: e001f...d55

Ts her, takk for at du delte❤️ 

Det gjør at jeg kan senke skuldrene mine og vite at det en dag vil bli enklere. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er i 20 årene hvis det hjelper noe. Jeg hører ofte at jeg er "wow pen", og selvfølgelig er jo dette hyggelig MEN jeg sliter veldig når det kommer til jentevenner. Jeg føler de ser på meg som konkurranse noe som fører til sjalusi og dårlig vennskap. Når vi skal ut på byen kan de komme med kommentarer som "nei du får ikke bli med ut på byen idag du er for pen" eller "gjør deg selv styggere jeg vil ha den gutten". Og dette for meg er veldig rart å høre..  er dette normalt? Per dags har jeg ingen jente venner, fordi alle ender opp med å ekskludere meg på grunn av sjalusi. Og jeg vet det kan høres veldig cocky ut og at dere tenker at det kanskje er jeg som er problemet. men jeg vil beskrive meg som en jordnær person som bryr meg om menneskene rundt meg og som alltid er inkluderende. Jeg har mange guttevenner og de fleste mener det er av sjalusi. Må også legge til at 1 eller 2 venninner har følt seg trua ovenfor meg når kjæresten deres har vært der. De baksnakker meg en del, noe jeg syns er utrolig sårende og unødvendig når jeg bare er god mot dem.  Hva tenker dere? Noen som har samme problemet? Vil jeg aldri få meg jentevenner?

Tror gjerne at enkelte kvinner kan bli sjalu om det dukker opp en ekstra pen dame som svinser rundt mannen deres. Selvsagt.

Men ingen er så pen at de ikke har venner. Jevnt over - i alle sammenhenger - er pene folk langt mer populære og tillegges langt mer positive egenskaper enn mindre pene folk.     Beklager altså, men om du mangler venner så er ikke utseendet ditt forklaringen. Du er faktisk nødt til å gå under selv, grave litt dypere for å se om det ikke kan være noe ved din personlighet som presser folk unna. 
Vet du forresten hva ensomhet er? Mange som ikke får bli med på byen, blir ikke gitt en forklaring av slaget «du er for pen, sorry». De blir rett og slett aldri invitert. Aldri snakket til. Aldri sett. For å få beskjeden «du er så pen, du tar all oppmerksomheten» må du faktisk nødvendigvis være inkludert til en viss grad.

Anonymkode: f1faf...795

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det henger jo sammen med usikkerhet, så kan tenke meg det blir bedre med årene. Nå er jeg ikke "wow pen", men har fått lignende kommentarer, og det var spesielt fra ei venninne som var ekstremt usikker og slet med dårlig selvbilde. Hun gikk så langt som å sabotere meg og snakke dritt om meg, selv om vi liksom var bestevenner. Men det kom bare fra usikkerhet, og det gikk over da vi ble eldre. 

Og så er det jo ikke alle jenter/kvinner som er usikre, så det burde jo være mulig å finne seg noen venninner.

Føler jo kanskje heller ikke at disse venninnene dine som sier du må holde deg hjemme er sånn ekstremt glade i deg liksom.. Får du et ekte vennskap, så ekskluderer de deg ikke pga sjalusi. 

En annen mulighet er vel kanskje å finne like pene venninner 😛;)

Anonymkode: c3bb5...7cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ok for deg å ha en stygg venninne da? Jeg har skrevet dette her inne før,at jeg som stygg selv faktisk har flere pene venninner. Ikke fordi utseende er viktig,det gir jeg blaffen i. Men det er helt tilfeldig fordi de pene har vist seg å være de snilleste og de man kan stole mest på. Så lenge man ikke synes at utseende har noe å si og ikke blir sjalu, så går det helt fint å ha en pen venninne.

Anonymkode: f2de3...f61

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har 5 nære venner. To av de er modellpene. Hun ene ser seriøst ut som en supermodell! Tynne, høye og smellvakre.
Det er ikke pga utseendet jeg liker dem. ☺️

Anonymkode: 8db05...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan nok lettere føle seg usikker sammen med en svært vakker venninne. Men samtidig så kommer det jo helten på personligheten til denne venninna. Dersom hun er som mine andre venninner og har fokus på oss som gjeng, at vi har det gøy sammen og koseross sammen, så er det jo null problem. Men dersom hun er veldig opptatt av guttene rundt seg, og gjør seg veldig til for dem i den grad at hun faktisk faller ut av samtalene våre eller til og med ditcher oss til fordel for gutter, da hadde jeg vel ikke vært så keen på å ha henne med ut mer. Er jo ute etter å ha det gøy med jentene ute og ikke å være en "hvilegrop" til det dukker opp et mannebein. 

Anonymkode: a5f67...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst! Går det an å ha høyere tanker om seg selv? Du er ikke for pen til å venninner. Alle venninnene mine er pene, noen av dem smellvakre. Det er personligheten jeg er venn med, men det gjør ikke noe at de er pene å se på i tillegg. 

Anonymkode: dbea4...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som gjør at du vil ha slike jenter til venninner? Hva er det med dem du liker? For det høres ut som du finner overfladiske jenter som er veldig opptatt av utseende og gutter. Venninnene mine er venninner fordi vi liker hverandres personlighet og selskap. Jeg har ikke tenkt at det at en venninne er penere enn meg skulle ha noe å si for vårt forhold. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...