AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Han synes det er kjedelig og orker derfor ikke. Jeg er nesten sengeliggende hele døgnet, går til kiropraktor foreløpig uten bedring og er på gråten flere ganger om dagen av smertene jeg ikke en gang kan ta smertestillende som virker for. Ikke en gang å stryke litt på meg gidder han, kjedelig vettu. Føler meg så lite tatt vare på selvom han sier han synes synd på meg og prøver halvhjertet en gang i blandt å trøste med ord i noen sekunder. Prøver jeg å snakke med han så blir han sur fordi han føler at jeg krever noe. Jeg er skuffet over han. Nå sover han godt som vanlig og jeg sliter med å sove pga smertene som vanlig. 9 uker igjen av svangerskapet, og jeg orker snart ikke mer av smertene. Burde jeg ikke kunne forvente at han masserer meg når jeg har fått sånne problemer i svangerskapet? Jeg vet jeg hadde gjort det for han ihvertfall. Anonymkode: 5a565...773
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Tja tjo han burde kunne gjøre litt, det er jo ikke snakk om resten av livet heller. Anbefaler forøvrig å gå til en behandler som ikke er delvis utdannet i magiske teorier. Anonymkode: df55e...1f6 10
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #3 Skrevet 24. juni 2022 Jeg hadde ikke prolaps, men samboeren min hadde også samme holdninger. Han også sa ett eller annet halvhjertet, men gadd ikke å ordne det jeg egentlig trengte, som f.eks å lage middag den dagen eller massere ryggen min. Jeg tror nok han hadde fått det for seg at gravide klager unødvendig, eller noe sånt, noe som er helt på jordet når han kjenner meg og vet at jeg vanligvis presser meg gjennom det meste. Det er ikke jeg som blir sengeliggende og må være borte fra jobb av en liten forkjølelse. Vi var nylig forkjølet alle tre, og jeg var både på jobb og ordnet alt med barnet og huset som normalt. Han var hjemme fra jobb og lå på sofaen hele dagen, fordi han hadde hodepine. Min samboer begynte dessverre å vise noen usympatiske sider etter at jeg ble gravid og vi fikk barn. Jeg tror det har sammenheng med at jeg virkelig trengte støtte og omsorg fra han på ordentlig, ikke bare sånn støtte og omsorg som er lett å gi til en frisk og rask person. Det ble visst for kjedelig og krevende. Og ja, vi lever i et dødt forhold nå. Anonymkode: dfcda...44d 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #4 Skrevet 24. juni 2022 Må bare nevne det, jeg har slitt med prolaps i 3 år og har en samboer som mer enn gjerne masserer, men massasje hjelper ikke nevneverdig mot prolaps. Orker du å være noe særlig i bevegelse i løpet av dagen? Kan du f.eks gå en liten tur (ikke på asfalt) vil det ha mye bedre effekt på prolapsen enn massasje fra en som hverken er motivert eller vet hva han driver med. Du har sikkert fått noen øvelser fra kiropraktoren også? Følg opp de og vær nøye med å gjøre øvelser flere ganger om dagen. Dessverre finnes det vel ingen mirakelkur mot prolaps og du må nok regne med å måtte slite med den selv etter fødsel. Med det sagt, høres ut som den fysiske smerten din kommer i bakgrunnen og at den egentlige problemstillingen er at du ikke føler deg ivaretatt? Er du sikker på at «kjedelig» faktisk er årsaken til at mannen din ikke vil hjelpe deg? Kanskje han i realiteten er usikker og redd for å skade deg og/eller baby? Prøv å ta en skikkelig prat med ham og legg det frem slik du gjør her, fortell han akkurat hvor sårende det er for deg at han ikke vil hjelpe deg! Anonymkode: f35c4...266 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #5 Skrevet 25. juni 2022 Har og en mann som har sviktet i graviditeten. Kjenner følelsen. Vi har et barn fra før, så vi går i parterapi nå. Kan det være noe for dere? Jeg er og sengeliggende pga sterk bekkenløsning og ekstrem utmattelse. Det er helt grusomt å være gravid. Jeg tror at de som ikke har vært der selv, ikke kan forstå hvor fælt det er. Varme tanker til deg. Hold ut, og kontakt parterapaut for hjelp om han ikke skjerper seg. Et sånn svik i en så sårbar situasjon som du er i nå, kan stikke veldig dypt og bli vanskelig å reparere. Det er jo når vi har det som vanskeligst at en ser hvordan den andre parten er. Er han der for meg? Bryr han seg om meg? Håper dere finner ut av det. Anonymkode: 8a633...645 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #6 Skrevet 26. juni 2022 Høres egentlig ut som en lat og lite empatisk mann. Håper han skjerper seg når baby kommer, for da blir alt mye mer krevende. Har du prøvd fysioterapi? Anonymkode: 8c528...113 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #7 Skrevet 26. juni 2022 Når begynte massasje å hjelpe mot prolaps? Har levd med prolpas i over 20 år, hatt to operasjoner, mistet deler av førligheten i høyre ben og fot da nervene er såpass ødelagt av prolapsen over tid. Prøvd ut absolutt alt. Fysioterapi, kiropraktor, naprapat, klassisk massasje og thai massasje. Ingen av de behandlingene hjalp. Det eneste som hjelper mot prolaps er å reise seg opp og gå litt, deretter legge seg litt - repeteres gjennom hele dagen. Å bare bli sengeliggende gjør det bare vondt og dumt verre. Anonymkode: 3fcc8...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #8 Skrevet 26. juni 2022 Da jeg hadde prolaps (var ikke gravid) hjalp det å gå i varmtvanns basseng og bare være i bevegelse i vannet. Var invalid av bekkenløsning i svangerskapet mitt og sliter fremdeles 21 år etterpå, så vet godt hvordan det er å slite med bekken og korsrygg. Lykke til💛 Anonymkode: 11706...31c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #9 Skrevet 26. juni 2022 Massasje hjelper ikke mor prolaps, det er kun placebo i så fall. Anonymkode: 22718...77c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #10 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når begynte massasje å hjelpe mot prolaps? Har levd med prolpas i over 20 år, hatt to operasjoner, mistet deler av førligheten i høyre ben og fot da nervene er såpass ødelagt av prolapsen over tid. Prøvd ut absolutt alt. Fysioterapi, kiropraktor, naprapat, klassisk massasje og thai massasje. Ingen av de behandlingene hjalp. Det eneste som hjelper mot prolaps er å reise seg opp og gå litt, deretter legge seg litt - repeteres gjennom hele dagen. Å bare bli sengeliggende gjør det bare vondt og dumt verre. Anonymkode: 3fcc8...3cd Det var da ikke poenget her heller. Anonymkode: f38d1...362
AprilLudgate Skrevet 26. juni 2022 #11 Skrevet 26. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Massasje hjelper ikke mor prolaps, det er kun placebo i så fall. Anonymkode: 22718...77c Poenget er at fyren ikke gidder støtte TS Og det er en side jeg tenker hun kommer til å se mer av. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2022 #12 Skrevet 26. juni 2022 Uff, høres ikke noe kjekt ut! Du kan definitivt kreve dette av mannen. Alt han kan gjøre for å lette på dine byrder og gjøre det enklere for deg syns jeg han SKAL gjøre. Dere skal begge to få et barn, men du må gjennom helvete for det. Hvorfor i alle dager vil han ikke ta de få byrdene han kan? Ellers så vil jeg anbefale deg å oppsøke en god fysio. Jeg fikk prolaps i mitt forrige svangerskap og hadde det i mange mnd etterpå også. Gikk til fysio 8 mnd etter fødsel og fikk hjelp til øvelser og god massasje. Er nå gravid med nummer 2 og har foreløpig ganske lite plager. Så oppsøk hjelp og ta en ordentlig prat med samboer. Anonymkode: bb661...f48
Ulven Skrevet 26. juni 2022 #13 Skrevet 26. juni 2022 Jeg tenker du kan be om hjelp og støtte og at han tar større ansvar for husarbeid og evnt andre barn, men en massasje som ikke vil ha noen effekt på smertene dine tenker jeg kan utgå. Be heller om hjelp til å komme deg ut på korte turer i ulendt terreng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå