Gå til innhold

Har jeg søvnparalyse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våkner brått om natten og tror jeg har svelget snusen min. Har nettopp begynt å snuse i alder av 34år men har merket denne bråvåkningen mye før det. Jeg setter meg opp og kjenner jeg må svelge ett par ganger ekstra fordi jeg føler jeg blir kvalt. Er fortumlet og sovner til med en gang. Igår så jeg et menneske sittende ved siden av meg, hiver meg opp med igjen en kvelningsfølelse, merker da etterhvert at det bare er en følelse. Hva er dette teite greiene? Ødelegger søvnen virkelig. 

Anonymkode: f8ad4...dc3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke søvnparalyse. 

Anonymkode: 6ecf5...79c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke søvnparalyse. 

Anonymkode: 6ecf5...79c

Hva kan det da være? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 0.29):

Våkner brått om natten og tror jeg har svelget snusen min. Har nettopp begynt å snuse i alder av 34år men har merket denne bråvåkningen mye før det. Jeg setter meg opp og kjenner jeg må svelge ett par ganger ekstra fordi jeg føler jeg blir kvalt. Er fortumlet og sovner til med en gang. Igår så jeg et menneske sittende ved siden av meg, hiver meg opp med igjen en kvelningsfølelse, merker da etterhvert at det bare er en følelse. Hva er dette teite greiene? Ødelegger søvnen virkelig. 

Vet du egentlig hva søvn paralyse er?

Anonymkode: c8e7d...000

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig, i hvert fall for noen. Men jeg er ikke sikker på hva det heter. 

Men du legger deg vel ikke med snus i munnen?😅 Har du hatt en skummel opplevelse, der du har fått noe i halsen?

Anonymkode: 9ca74...ddd

AnonymBruker
Skrevet

Søvnapné

Anonymkode: 5579d...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Ved paralyse klarer du ikke røre deg, du har nok mareritt. 

Anonymkode: 66133...746

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

https://snl.no/hypnagog

Dette kalles hypnagoge hallusinasjoner. Det er ikke søvnparalyse, men de to tingene kan opptre samtidig. Hypnagoge hallusinasjoner kan komme både når man sovner og når man våkner. Når hjernen går fra våken tilstand til søvn eller motsatt kan vi oppleve mye rart. Det er ikke farlig, men det kan være ubehagelig eller skremmende.

Anonymkode: 7ea8c...54f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ganske vanlig, i hvert fall for noen. Men jeg er ikke sikker på hva det heter. 

Men du legger deg vel ikke med snus i munnen?😅 Har du hatt en skummel opplevelse, der du har fått noe i halsen?

Anonymkode: 9ca74...ddd

Ikke jeg, men min datter da hun var ett år gammel bare. Vel og merke ikke en snus, men😅 Kan hende det er det som sitter i meg.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...