AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Datteren min har akkurat gått ut av ungdomsskolen, er 15 år og fyller 16 i høst. Hun har fått sin første ordentlige kjæreste som er 20 år! Synes selv dette er helt vanvittig aldersforskjell og kan ikke forstå hvorfor en voksen mann vil ha et forhold til et barn. Hun er riktignok veldig moden for alderen og ser ut som hun kunne vært 25, men hun er likevel et barn. Har snakket med henne om prevensjon for lengst, men håper for guds skyld de har sex. Vet at han har vært her mange ganger når vi har vært vekke og sovet her når vi har vært bortreist. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg nekte de å møtes? Og er det ikke veldig rart at en tyveåring blir forelsket i en på femten?? Anonymkode: 22d72...548 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 *skulle skrive at jeg for guds skyld håpet de IKKE hadde sex😅 Anonymkode: 22d72...548 12
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Han er en overgriper. Anonymkode: f79e5...3a8 18
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Hvis de har sex så er det ulovlig. Aldersforskjellen er utenfor det lovgiver aksepterer. Anonymkode: 010d7...80c 13 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Du kan nekte, men de vil nok møtes uansett. Har de sex så bør han anmeldes, selv om hun sier det va frivillig så er det straffbart, for HAN er voksen-ikke hun. Anonymkode: 0cb62...ff9 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Husker tilbake til ungdomsårene selv da ei jente i klassen hadde kjæreste på 22. Hun gikk da i 7. klasse, men foreldrene hadde visstnok "godkjent" det... Anonymkode: d8a18...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Hvorfor reiser dere og lar en 15-åring være alene hjemme? Stilk i strid med alle anbefalinger. Bortreist mange ganger.. Er jo også fritt frem for dem da.. Anonymkode: 9d576...2c7 23 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Problemet her: hvordan begrense eller stoppe det uten å "bli heksa." Vi vet jo alle at det kan bli protester og trass hvis hun føler du "ødelegger for dem." Anonymkode: ab7de...df9 1
Kenelz Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 For å si det sånn; Grunnen til en 20 åring er sammen med en på 15 er fordi han ikke får seg med de på alderen hans. Har din datter og mannen sex? Ja, uten tvil. Hvorfor tillater du at han er i huset ditt? Det er ikke verre enn å fortelle at du blir å anmelde han, overvåke huset og ha strengere portforbud for din datter.. Men pass på at du faktisk gjennomfører det! Hun er et barn; Sett ned foten! Hadde aldri tørt å blitt sammen med en eldre mann og tatt han med meg hjem.. Jeg tør ikke en gang å tenke på konsekvensene min mor hadde gitt meg. 16 1
Kenelz Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet her: hvordan begrense eller stoppe det uten å "bli heksa." Vi vet jo alle at det kan bli protester og trass hvis hun føler du "ødelegger for dem." Anonymkode: ab7de...df9 Man må bare drite i å bli stemplet som «heksa». Man er foreldre, ikke venninne. 11 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Kenelz skrev (3 minutter siden): For å si det sånn; Grunnen til en 20 åring er sammen med en på 15 er fordi han ikke får seg med de på alderen hans. Har din datter og mannen sex? Ja, uten tvil. Hvorfor tillater du at han er i huset ditt? Det er ikke verre enn å fortelle at du blir å anmelde han, overvåke huset og ha strengere portforbud for din datter.. Men pass på at du faktisk gjennomfører det! Hun er et barn; Sett ned foten! Hadde aldri tørt å blitt sammen med en eldre mann og tatt han med meg hjem.. Jeg tør ikke en gang å tenke på konsekvensene min mor hadde gitt meg. Har ikke tillatt det på noe som helst måte, dette har skjedd bak vår rygg før hun fortalte at de var kjærester. De har vært sammen allerede i 2 og en halv måned når hun fortalte det og har sagt lenge at hun skal til en vennninne, men egentlig dratt til han Anonymkode: 22d72...548
Helene1982 Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 Har han venner på sin egen alder? Har han jobb eller utdannelse? Jeg ville startet med å ikke tilrettelegge for overnatting av en 20 år gammel mann. Selvsagt har de sex. Du kan nok ikke stoppe henne, men du kan påvirke henne. Mammaer kan være veldig slue når de skal beskytte sine barn … 2 1
Ravo74 Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Mine foreldre satte visse krav når j fikk meg Kjærste da var eg nesten 16 år og han var 23 år, fikk beskjed at han ikke fikk overnatte hos meg og at j måtte inn igjen til kl 23 trur j det bar og nå har vi holdt i sammen i 30år og er like forelsket nå som da han var min første og eneste kjærste 5 1
Kenelz Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Og ikke bare hadde jeg stoppet der! Jeg hadde vært veldig tydelig på at jeg blir å kontakte foreldrene hans om forholdet ikke umiddelbart stopper. Ingen forhold og ingen kommunikasjon. Full stopp! Er det mistanke om at hun går bak min rygg så er det å komme seg til bunns om det og faktisk gjennomføre det uten å gi flere sjanser. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har ikke tillatt det på noe som helst måte, dette har skjedd bak vår rygg før hun fortalte at de var kjærester. De har vært sammen allerede i 2 og en halv måned når hun fortalte det og har sagt lenge at hun skal til en vennninne, men egentlig dratt til han Anonymkode: 22d72...548 Du tillater det fordi du vet det og har enda ikke gjort noe med det! Og du tillater det fordi hun som 15 har tydeligvis kommet i kontakt med en voksen mann. Du har ikke vært konsekvent og du har gitt fra deg for mye tillit til en som har misbrukt det. Allerede der skulle du ha tatt ned foten og verste fall kontaktet barnevernet om hun lager skikkelig drama ut av det. Fullfører du konsekvensene som blir gitt ut så vet hun at hun ikke kan tøye grensene dine. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 Kenelz skrev (5 minutter siden): Og ikke bare hadde jeg stoppet der! Jeg hadde vært veldig tydelig på at jeg blir å kontakte foreldrene hans om forholdet ikke umiddelbart stopper. Ingen forhold og ingen kommunikasjon. Full stopp! Er det mistanke om at hun går bak min rygg så er det å komme seg til bunns om det og faktisk gjennomføre det uten å gi flere sjanser. Du tillater det fordi du vet det og har enda ikke gjort noe med det! Og du tillater det fordi hun som 15 har tydeligvis kommet i kontakt med en voksen mann. Du har ikke vært konsekvent og du har gitt fra deg for mye tillit til en som har misbrukt det. Allerede der skulle du ha tatt ned foten og verste fall kontaktet barnevernet om hun lager skikkelig drama ut av det. Fullfører du konsekvensene som blir gitt ut så vet hun at hun ikke kan tøye grensene dine. Fikk jo akkurat vite det. Har ikke engang hatt tid til å reagere eller finne ut hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 22d72...548 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 Hvor traff hun denne mannen? Hva jobber han med? Har han venner og bekjente utenom din datter? Dette minner meg Im samme type «mann» jeg ble utsatt for som ung. Ja, vi hadde sex. Ja, jeg angrer den dag i dag. Jeg ser jo nå at han utnyttet meg og var en jækla taper av en pedo. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å holde dem fra hverandre. Anonymkode: 917f0...514 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 Det er jo bare 4 års forskjell? Hadde selv min første ordentlige kjæreste da jeg var 15,5 år. Han var og 20. Mine foreldre var skeptiske. Endte med at jeg søkte meg inn på vgs. i nærmeste by, slik at jeg ble borteboer. Flyttet da sammen med typen som studerte i den byen. Jeg hadde da nettopp fyllt 16. Gikk strålende. Ville ikke vært de årene foruten. Kanskje ikke lage så mye drama rundt det? Anonymkode: cb085...f9a 7 1 5
Kenelz Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fikk jo akkurat vite det. Har ikke engang hatt tid til å reagere eller finne ut hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 22d72...548 Riktig reaksjon: Vær klar, bestemt og tydelig at forholdet er over. Kommer hun med motstand så holder du deg rolig og forteller at du blir følgende: - Kontakte foreldrene hans - Kontakte barnevernet - Frata mobilen - Innføre portforbud Hun får anse forholdet hennes og tilliten din over. Hun skal få jobbe hardt for å få tilliten tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #19 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor traff hun denne mannen? Hva jobber han med? Har han venner og bekjente utenom din datter? Dette minner meg Im samme type «mann» jeg ble utsatt for som ung. Ja, vi hadde sex. Ja, jeg angrer den dag i dag. Jeg ser jo nå at han utnyttet meg og var en jækla taper av en pedo. Jeg hadde gjort alt jeg kunne for å holde dem fra hverandre. Anonymkode: 917f0...514 De ble kjent gjennom håndball. Datteren min har vært en aktiv spiller i mange år og det samme har han i samme klubb. Han var visst på et tidspunkt hjelpetrener for laget hennes, men det var før de innledet et forhold og i en kort periode bare. Tror han studerer til vanlig, bortsett fra håndball. Vet ikke så altfor mye om han egentlig. Anonymkode: 22d72...548
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #20 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De ble kjent gjennom håndball. Datteren min har vært en aktiv spiller i mange år og det samme har han i samme klubb. Han var visst på et tidspunkt hjelpetrener for laget hennes, men det var før de innledet et forhold og i en kort periode bare. Tror han studerer til vanlig, bortsett fra håndball. Vet ikke så altfor mye om han egentlig. Anonymkode: 22d72...548 Jeg hadde vært veldig, veldig skeptisk. Du bør også ta en prat med han, og si at du ikke støtter dette, og at du ikke tillater at de har sex. Om du får vite at de har hatt sex, så vil det kunne få konsekvenser for han. Mulig han da trekker seg unna selv. Anonymkode: 917f0...514 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå