Gå til innhold

Hvor stort er huset ditt og hvor mye kostet det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal bygge 170 m2 hus inkludert garasje, kjeller i tillegg og det koster oss 6,2 millioner (totalt 7,2 med lånet). Er ikke dette utrolig dyrt? Hvor mye betalte dere, hvor stort er huset og hvilket år bygget dere?

Anonymkode: d7f72...3b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke bygd nytt hus, men kjøpte et eldre hus på 200m2, totalrenoverte og brukte tilsammen ca 4,2 mill. I en by, 600m2 tomt - så jeg synes nybygg virker veldig dyrt akkurat nå. Men så kommer det jo an på beliggenheten også, mitt hus er ikke i Oslo - men en annen stor by, og da 15 min med buss til sentrum.

Anonymkode: 37e0e...546

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte akkurat godt over 6 mill for noe på 160 som må totalrenoveres.

Utbyggerne sier vel at et hus som koster 6 mill å bygge i 2018 nå koster 7,5.

Anonymkode: 5011e...13e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bygd nytt, men kjøpte 175 kvm med ett mål tomt for 3,1 i 2018.

Anonymkode: b1523...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 160kvm for 8 millioner, og har brukt 3 millioner på oppussing så langt. Har noen prosjekter igjen. 

Anonymkode: eca68...24d

AnonymBruker
Skrevet

Bygde nytt hus for tre år siden, det er 200 kvm og kostet 10 millioner inkludert alt. 

Det beste er at jeg sikkert får det dobbelte nå om jeg selger. 

Anonymkode: b2487...a82

AnonymBruker
Skrevet

Det er heeeelt feil tid å bygge hus på nå, material og alt er jo svindyrt.🤷‍♀️ Er så glad for at jeg arver et stort hus etter foreldrene mine, så valgte heller å kjøpe stor leilighet..hadde aldri turt å hatt et så stort dyrt lån å betjene i denne usikre tiden.

Anonymkode: 745f3...c6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4 mill for 107 kvadrat i utkanten av en middels stor by. Har akkurat startet å bygge. Har fått fastpris, så det kan ikke øke mer i pris uansett hvor mye mer materialer skal gå opp i pris. 

Anonymkode: 3e565...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er heeeelt feil tid å bygge hus på nå, material og alt er jo svindyrt.🤷‍♀️ Er så glad for at jeg arver et stort hus etter foreldrene mine, så valgte heller å kjøpe stor leilighet..hadde aldri turt å hatt et så stort dyrt lån å betjene i denne usikre tiden.

Anonymkode: 745f3...c6f

Helt feil med prisen, det er jeg enig i. Men vi har ventet et par år, og det blir ikke billigere med det første. Det er nå vi trenger hus.

Vi har for øvrig gratis tomt, så det vil koste oss omtrent det samme å bygge hus som å kjøpe hus av lik størrelse. De som ligger ute til samme pris og størrelse, er til gjengjeld bygget på 70-80-tallet og har store oppussingsbehov. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bygde nytt hus for tre år siden, det er 200 kvm og kostet 10 millioner inkludert alt. 

Det beste er at jeg sikkert får det dobbelte nå om jeg selger. 

Anonymkode: b2487...a82

Det er fordelen her også, og huset er på forhåndstaksten vurdert til dobbelt så mye vi betaler for det. Ulempen er at vi ikke har noen grunn til å selge, vi vil bo her hele livet. 

Takk for svar alle sammen. Det er nyttig å se forskjellene i pris, både ved kjøp og bygging. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hus på 190kvm. Har garasje og 1mål tomt. Relativt nyopppussa (alle tre bad er maks 5 år gamle).

Bor på et lite tettsted med lite trafikk og alt i gang eller sykkelavstand for ungene. 

Kjøpte i fjor for 4 millioner. 

(Solgte vårt slitne rekkehus fra 1949, med bad fra 1960 og el.anlegg fra 1949 for 3.5 mill. Dette var midt i byen, hvor det var mye trafikk og vi måtte følge ungene over alt pga bilene). 

(Er enorme økonomiske fordeler å flytte tre togstopp (15 min) ut fra sentrum!)

Anonymkode: 9d977...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dyrt, nei. 

Vi har 170 kvm, og betalte 6,2 mill - og da var huset fra 1973, og hele taket måtte skiftes, det elektriske måtte tas, og vi har altså måttet pusse opp for nesten 1,5 mill så langt.. 

Anonymkode: 49dc5...73d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke dyrt, nei. 

Vi har 170 kvm, og betalte 6,2 mill - og da var huset fra 1973, og hele taket måtte skiftes, det elektriske måtte tas, og vi har altså måttet pusse opp for nesten 1,5 mill så langt.. 

Anonymkode: 49dc5...73d

Ja, ikke sant. Det er det vi også har tenkt, at det vil bli enorme summer til oppussing, selv når vi kjøper for samme pris som vi bygger med. Har nok sett meg litt blind på kvadratmeterprisen, som blir godt og vel over 40.000. 

AnonymBruker
Skrevet

Hus på ca 550 kvm, takst i fjor pga forsikring 32 millioner, bor på dyrt sted. har eid huset noen år, null gjeld

Anonymkode: 8ca28...cc7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hus på ca 550 kvm, takst i fjor pga forsikring 32 millioner, bor på dyrt sted. har eid huset noen år, null gjeld

Anonymkode: 8ca28...cc7

Jeg har hus til 100 mill og null gjeld 😅😅 700 kvm på Holmenkollen.. null gjeld 

Anonymkode: 0af63...1a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2022 den 23.25):

Vi skal bygge 170 m2 hus inkludert garasje, kjeller i tillegg og det koster oss 6,2 millioner (totalt 7,2 med lånet). Er ikke dette utrolig dyrt? Hvor mye betalte dere, hvor stort er huset og hvilket år bygget dere?

Det er vel det vanlige hus koster om dagen. Grei pris

Anonymkode: 553f2...280

AnonymBruker
Skrevet

Bygget 230 kvm stort hus i 2015, endte på 7.7 mill (ekskludert garasje). Det har steget 3-4 mill i verdi siden da, men vi har jo også bygget garasje og basseng, samt lager pene utearealer (som i seg selv har økt verdien). Bor ikke i en by med veldig stor prisvekst (dessverre).

Vi sitter med lån på 5.7 mill, og kun én av oss jobber. Jeg synes det er et høyt lån, men verdien på huset stiger jo jevnt og trutt. 

Anonymkode: 03b65...335

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig på 150 kvm. Kjøpte huset for 800.000 og er verdt 3,6 mill nå. 
har renovert og pusset opp hele huset, tomt og hage. Har ca 700.000 igjen på lånet. Bor på Vestlandet. 

Anonymkode: 0af63...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...