Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ett flere års prøving ser jeg nå som

jeg har begynt ta EL test at at EL er på dag 17 og ikke dag 14. føler meg så dum. Har alltid bare hatt sex til og med dag 14. :( kan det ha noe og si? 

Anonymkode: bda32...14f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ha mye å si🥺 Kan være forklaringen på at det ikke klaffet.

Var hos gynokologen for har ikke brukt prevensjon på 2 år men ble aldri gravid. Etter vi bestemte oss for å prøve så dro vi for å sjekke siden vi synes det var merkelig at vi ikke hadde «blitt gravide enda» of var redd for at noe var galt. - Men ingenting var galt med oss. Gynokologen mente at vi og med ikke prøvde aktivt og at vi hadde en langdistanse på den tiden pga studie. Så kunne jeg hatt EL midt i uka og da hjalp det ikke med samleie «den helgen» hvis du skjønner. Selvom sperm skal kunne leve noen dager, men ja… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ett flere års prøving ser jeg nå som

jeg har begynt ta EL test at at EL er på dag 17 og ikke dag 14. føler meg så dum. Har alltid bare hatt sex til og med dag 14. :( kan det ha noe og si? 

Kun pliktsex, ingenting etter dag 14? Jada du har bommet og det vil nok ha hatt litt å si, men er det et slik forhold du vil være i? 

Anonymkode: c692b...1e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kun pliktsex, ingenting etter dag 14? Jada du har bommet og det vil nok ha hatt litt å si, men er det et slik forhold du vil være i? 

Anonymkode: c692b...1e5

Lol, jeg orker ikke sex hver dag, ikke mannen heller. Og når vi har prøvd å

bli gravide har man såklart mer planlagt sex enn ellers. Da orker Man kanskje ikke like mye dagene etter antatt eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Men du, sperm kan leve i flere dager. Om det var motsatt og man ønsket å unngå graviditet så er sex på dag 14 og eggløsning på dag 17 absolutt ikke trygt. Så det er ikke helt ute liksom. 

Men du, nå har du fått ny informasjon om syklusen din og kan justere fremover :) Håper det klaffer for dere! Kanskje vurdere mer utredning av begge?

Anonymkode: 3bc72...c81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lol, jeg orker ikke sex hver dag, ikke mannen heller. Og når vi har prøvd å

bli gravide har man såklart mer planlagt sex enn ellers. Da orker Man kanskje ikke like mye dagene etter antatt eggløsning. 

Men ca hver 3. dag er mer enn nok til å bli gravid. Man må ikke treffe eggløsningen, for sperm lever en stund. Du ødelegger jo bare sexlysten og forholdet med å holde på slik. 

Anonymkode: 50767...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...