AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Synes det er skikkelig slitsomt med barn. Hadde (endelig!!!) fått litt mer forutsigbarhet på søvnen, men så skal det bare et tilfelle av sykdom til så er helvete løs og kveldene går igjen med til å få ungen til å sove. Faen altså. Ingenting godt varer. I skrivende stund sitter hun og hyler fordi tripptrappen er lagt ned så hun ikke skal klarte opp på bordet. Livet mitt er jobb, unge og (for lite) søvn. Vet ikke hvem jeg er lenger eller hva jeg liker å gjøre. Har aldri fri, men om jeg har fri så har jeg ikke lyst til noenting. Gleder meg til hun flytter ut om 16-17 år. Han er også sliten, han får heller ikke gjort stort, men han vil likevel ha flere?! Orker ikke. Hater at det er jeg som må gå gravid, det er jeg som må føde og leve med skader og underlivsplager i all evighet, det er jeg som må amme og være oppe om natta. Hvis vi skal ha flere må jeg gjøre alt det der men med en smårolling på slep. Ser for meg når jeg alene skal prøve å få begge til å sove, for et mareritt. Hva gjør man hvis man ikke blir enige? Anonymkode: 7bd3c...214 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes det er skikkelig slitsomt med barn. Hadde (endelig!!!) fått litt mer forutsigbarhet på søvnen, men så skal det bare et tilfelle av sykdom til så er helvete løs og kveldene går igjen med til å få ungen til å sove. Faen altså. Ingenting godt varer. I skrivende stund sitter hun og hyler fordi tripptrappen er lagt ned så hun ikke skal klarte opp på bordet. Livet mitt er jobb, unge og (for lite) søvn. Vet ikke hvem jeg er lenger eller hva jeg liker å gjøre. Har aldri fri, men om jeg har fri så har jeg ikke lyst til noenting. Gleder meg til hun flytter ut om 16-17 år. Han er også sliten, han får heller ikke gjort stort, men han vil likevel ha flere?! Orker ikke. Hater at det er jeg som må gå gravid, det er jeg som må føde og leve med skader og underlivsplager i all evighet, det er jeg som må amme og være oppe om natta. Hvis vi skal ha flere må jeg gjøre alt det der men med en smårolling på slep. Ser for meg når jeg alene skal prøve å få begge til å sove, for et mareritt. Hva gjør man hvis man ikke blir enige? Anonymkode: 7bd3c...214 Dette er helt normalt! Føler med deg❤️ Har selv to barn under 3 år og enda en unge på vei. Begge foreldre er døde og har ingen søsken, så ingen kan hjelpe meg. Trøster meg med at jeg får besøk den dagen jeg ha mer på sykehjem! Det blir bedre👌 Anonymkode: f69e6...3f0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Ikke få en til om du ikke vil😃 Hør på din egen stemme. Det er sykt mer slitsomt å ha to barn. Jeg tror det er veldig lurt å bare ha et barn. Anonymkode: 2247e...ff8 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er helt normalt! Føler med deg❤️ Har selv to barn under 3 år og enda en unge på vei. Begge foreldre er døde og har ingen søsken, så ingen kan hjelpe meg. Trøster meg med at jeg får besøk den dagen jeg ha mer på sykehjem! Det blir bedre👌 Anonymkode: f69e6...3f0 Lyspunktet mitt er egentlig godteri men prøver å slanke meg så da utgår det også. Må slanke meg hvis vi skal ha en til og jeg har ikke klart å si at jeg ikke vil ha flere, så jeg må liksom bare prøve. Herregud, det høres helt dumt ut men. Du høres ut som en superhelt, skjønner ikke hvordan folk får det til😅 Anonymkode: 7bd3c...214
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke få en til om du ikke vil😃 Hør på din egen stemme. Det er sykt mer slitsomt å ha to barn. Jeg tror det er veldig lurt å bare ha et barn. Anonymkode: 2247e...ff8 Ja, det er det jeg er redd for. At jeg kommer til å angre noe forferdelig 😕 Anonymkode: 7bd3c...214
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Du trenger ikke å ta noen avgjørelser nå. Kanskje ønsker du en til om seks/syv år. Vi fikk vår tredje åtte år etter nummer to. En helt annen opplevelse enn da vi hadde i underkant av tre år. Anonymkode: 87964...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Det var en stund der jeg ikke hadde lyst på flere for det var så sinnsykt slitsomt med den ene. Men jeg visste at på lang sikt ønsket jeg mer enn ett barn, og småbarnstiden må nødvendigvis gå over, så velger å få en til og tenke på at de blir snart større. Eldste blir 3 rett etter neste kommer, og folk sier det hjelper litt når de bikker 3, så krysser fingrene for det🤪 Anonymkode: afa20...153
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 Gå og steriliser deg. Anonymkode: 7a411...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 Det er jo du som skal føde. Steriliser deg Anonymkode: 8af75...c7b 2
Anonymbruker*** Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Så nå går samboer å tror at du slanker deg for å gjøre deg klar til neste graviditet? Du er rett og slett nødt til å blir mindre konfliktsky og uttrykke meningen din. Det kan jo ikke ende opp med at du blir gravid igjen fordi du var redd for å ta en samtale. Det virker som du har mer enn nok med et barn, og det er da ingenting å skamme seg over. Faktisk er det flott at du ser dine egen begrensninger. Neste steg er å dele dette med samboeren din. Å være ærlig med han kan umulig være mer skadelig for forholdet enn at du går med på å få et barn til uten å egentlig ha lyst eller overskudd for å si det sånn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 Enebarn er topp! Anonymkode: 9bc82...6fb 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 Anonymbruker*** skrev (5 minutter siden): Så nå går samboer å tror at du slanker deg for å gjøre deg klar til neste graviditet? Du er rett og slett nødt til å blir mindre konfliktsky og uttrykke meningen din. Det kan jo ikke ende opp med at du blir gravid igjen fordi du var redd for å ta en samtale. Det virker som du har mer enn nok med et barn, og det er da ingenting å skamme seg over. Faktisk er det flott at du ser dine egen begrensninger. Neste steg er å dele dette med samboeren din. Å være ærlig med han kan umulig være mer skadelig for forholdet enn at du går med på å få et barn til uten å egentlig ha lyst eller overskudd for å si det sånn. Ja... Ja nei, det er jo mange grunner til å slanke seg for å si det slik, men for å bli gravid som gir tidspresset kan du si. Jo, det er jo noe å skamme seg over. Eller jeg gjør i alle fall det. Hvem som helst klarer flere barn og full jobb og alt det der liksom, men ikke jeg. Jeg har sagt at jeg er usikker på å få flere men jeg kan ikke være ærlig om hvor mye jeg hater tilværelsen akkurat nå. Anonymkode: 7bd3c...214
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du trenger ikke å ta noen avgjørelser nå. Kanskje ønsker du en til om seks/syv år. Vi fikk vår tredje åtte år etter nummer to. En helt annen opplevelse enn da vi hadde i underkant av tre år. Anonymkode: 87964...4dd Det er skikkelig lenge til... har du glemt hvor slitsomt det var? Hvordan ser du på det å "nullstille telleren" på en måte? Anonymkode: 7bd3c...214
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 Sånn tenkte jeg også etter førstemann. Var så slitsomt. Når ungen ble 2 år så syns jeg det ble mye bedre. No har jeg en på 4 (snart 5) og en på 1,5. De har så mye glede av hverandre og det oppleves MYE lettere faktisk enn når jeg hadde førstemann som 1 åring. Men aldri få barn hvis ikke du vil. Er din kropp, er du ikke klar så er du ikke klar. Anonymkode: 78a77...480 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Gå og steriliser deg. Anonymkode: 7a411...6ec AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er jo du som skal føde. Steriliser deg Anonymkode: 8af75...c7b Anonymbruker*** skrev (23 minutter siden): Så nå går samboer å tror at du slanker deg for å gjøre deg klar til neste graviditet? Du er rett og slett nødt til å blir mindre konfliktsky og uttrykke meningen din. Det kan jo ikke ende opp med at du blir gravid igjen fordi du var redd for å ta en samtale. Det virker som du har mer enn nok med et barn, og det er da ingenting å skamme seg over. Faktisk er det flott at du ser dine egen begrensninger. Neste steg er å dele dette med samboeren din. Å være ærlig med han kan umulig være mer skadelig for forholdet enn at du går med på å få et barn til uten å egentlig ha lyst eller overskudd for å si det sånn. Slapp av litt, da. Å være overveldet i den aller mest slitsomme småbarnsfasen er ikke uvanlig, for mange så går det over når ting roer seg litt. Eldste her måtte bli 2 og begynne å sove mer på natta før jeg fikk overskudd nok til å ønske en til. At jeg var usikker på om jeg ville ha flere handlet jo bare om hvor slitsomt det var der og da, ikke at jeg ikke egentlig ønsket flere. Jeg så bare ikke for meg hvordan det skulle gå opp, men så blir ting bedre og man ser at det går jo an å ha fler. Anonymkode: afa20...153
Hotwife Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 Jeg tenker at det viktigste her er å være ærlig med samboer. Det er helt greit å ikke ønsker seg to tette. Eller kun ville ha ett barn. Men det som ikke er greit, for deg og barnet, er å bli gravid kun fordi samboer ønsker seg barn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slapp av litt, da. Å være overveldet i den aller mest slitsomme småbarnsfasen er ikke uvanlig, for mange så går det over når ting roer seg litt. Eldste her måtte bli 2 og begynne å sove mer på natta før jeg fikk overskudd nok til å ønske en til. At jeg var usikker på om jeg ville ha flere handlet jo bare om hvor slitsomt det var der og da, ikke at jeg ikke egentlig ønsket flere. Jeg så bare ikke for meg hvordan det skulle gå opp, men så blir ting bedre og man ser at det går jo an å ha fler. Anonymkode: afa20...153 Når det er sagt, TS, så er det jo noen som lander på at ett barn er alt de vil ha, og det er også greit. Men ut fra beskrivelsen din så vil jeg si at du kan godt vente noen år og se om det endrer noe på ønskene dine før du sier endelig nei. Bare si til mannen din at akkurat nå orker du ikke tanken på flere barn, og hvis flere skal bli aktuelt i fremtiden så må du først oppleve at det blir lettere enn det er nå. Anonymkode: afa20...153 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 Så lenge du føler det som du gjør, høres det fornuftig ut å ikke få flere barn. Det er litt kjipt å si det, men den som ikke vil ha flere barn trumfer jo litt igjennom, for man bør være to som ønsker et barn til. Det kan godt være du føler det annerledes om noen år, men ikke la deg presse til å få et barn du per nå ikke ønsker. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å snakke med samboeren din om hva du tenker, og samtidig vise forståelse ovenfor samboeren din og anerkjenne hans følelser. Jeg er i motsatt situasjon enn deg. Har en på 2 år og en på 8 mnd og har lyst på en til, men det vil ikke mannen akkurat nå. Han syns det er slitsomt nok med to. Det må jeg bare respektere. Så håper jeg på at det kan bli en nummer tre en gang i fremtiden. Koser meg og setter stor pris på de to vi har ❤️ Skulle det bare bli de to er jeg uansett ufattelig takknemlig! Må også bare skyte inn at jeg så lang har opplevd babytiden med nr.2 som mye lettere enn med nr.1 selv om jeg har fått mindre søvn denne gangen. Tror det handler mye om at man i mye større grad vet hva man driver med. Ellers tror jeg det hadde vært godt for deg å komme deg litt ut, møte venner, finne glede i noe som ikke involverer barn eller jobb. Det må være vondt å føle at du på en måte har mistet deg selv. Og det er sikkert ikke så enkelt å finne ut hva du liker lengre, men prøv å hive deg ut i det, kanskje du plutselig finner ut av det🥰 Anonymkode: 64f55...03d 1
Anonymbruker*** Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slapp av litt, da. Å være overveldet i den aller mest slitsomme småbarnsfasen er ikke uvanlig, for mange så går det over når ting roer seg litt. Eldste her måtte bli 2 og begynne å sove mer på natta før jeg fikk overskudd nok til å ønske en til. At jeg var usikker på om jeg ville ha flere handlet jo bare om hvor slitsomt det var der og da, ikke at jeg ikke egentlig ønsket flere. Jeg så bare ikke for meg hvordan det skulle gå opp, men så blir ting bedre og man ser at det går jo an å ha fler. Anonymkode: afa20...153 Med tanke på hvordan ts formulerer seg høres det ut som hun virkelig ikke liker tilværelsen som småbarnsmor om dagen. Synes ikke det er overdramatisk å si hun ikke burde bli gravid igjen i den sitasjonen pga samboers ideer. Man burde ikke få barn ved mindre man virkelig ønsker det selv. Synes ikke det er noe man skal gå inn i annet en helhjertet.
Anonymbruker*** Skrevet 24. juni 2022 #20 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja... Ja nei, det er jo mange grunner til å slanke seg for å si det slik, men for å bli gravid som gir tidspresset kan du si. Jo, det er jo noe å skamme seg over. Eller jeg gjør i alle fall det. Hvem som helst klarer flere barn og full jobb og alt det der liksom, men ikke jeg. Jeg har sagt at jeg er usikker på å få flere men jeg kan ikke være ærlig om hvor mye jeg hater tilværelsen akkurat nå. Anonymkode: 7bd3c...214 Ikke hvem som helst klarer det med glans nei. Ikke vet man hvor sliten de som virker til å alt på stell er bak fasaden heller. Du er jo langt fra alene om å ha det tungt i baby/småbarnfasen. Det er heller ingenting galt med å kun få og kun ønske ett barn. Å være ærlig på at det føles uaktuelt å prøve å få et til barn i overskuelig fremtid kan kanskje gjøre at du vil føle mindre press. Du burde slippe å føle det tidspresset nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå