AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Da sitter jeg her da, og er rasende og forbannet. Jeg har vært samboer i 17 år med en mann som jeg trodde var mannen i mitt liv. Vi har tre barn sammen. Vi møttes mens jeg holdt på med sykepleie andre året. Jeg ble fort gravid og flyttet inn hos han. Jeg kom meg aldri tilbake til studiene dessverre. Etter det fikk vi to barn til på kort tid. Han tjener veldig bra og kommer fra en rik familie. Jeg var hjemmeværende i 10 år, de syv siste årene har jeg jobbet litt for familiebedriften men ikke generert særlig inntekt. I mars kom mannen hjem og sa at han ikke ville mer. Det kom som et kjempesjokk. Jeg kontaktet advokat som sa at jeg dessverre har lite rettigheter. Så nå sitter jeg her med 100.000kr i egenkapital til ny bolig, en gammel leaf og null jobb/ eller utdannelse. Han vil ha barna 50%. Jeg har fått noen advarsler gjennom årene av venninner, men jeg trodde ærlig talt dette ikke kom til å skje meg. Føler meg rundlurt som har driftet familie AS og bidratt i bedriften i mange år uten å ha fått noe igjen. Jeg er så sint at jeg føler nesten hat. Nå leier jeg en liten leilighet hos broren min og håper å få jobb i en bolig for funksjonshemmede. Ikke gå i samme felle som meg. Anonymkode: 4a596...2f7 2 34 3
Ulla Ullsokk Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 Men selv om du ikke har KRAV på noe, så burde han vel være litt raus her? Han bør ha litt rettferdighetssans! Jeg tok mindre enn jeg hadde krav på av min eks, fordi det var det rettferdige å gjøre, og jeg ville ikke at han skulle sitte igjen med en følelse av å ha tapt på meg. Hva slags menneske er han hvis han har masse penger og lar deg sitte med 100 000??? Hva med boligen? Er det han som har navnet sitt på alt? Han bør være lurere enn dette! 4 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Man kan si hva en vil om at du burde sikret deg annerledes osv, men hvordan en person som man har bygget opp et liv med, har barn med, alle opplevelser man deler som en familie, og med god samvittighet setter den andre part på bar bakke på den måten, vil jeg aldri forstå. Sender deg en god klem, dette er et svik på så mange måter. Anonymkode: 4983c...6aa 19 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Ingen fare. Jeg har veldig godt betalt jobb og økonomisk frihet over det jeg trenger. MEN jeg har ikke barn jeg har heller ikke mann. Jeg forstår at det er en dritt situasjon du er kommet i. Du har dårlig økonomi nå, men på den andre side har du hatt mulighet til å tilbringe mye tid med dine barn mens de var små. Det kan ikke gjøres opp i penger. Anonymkode: bca02...9a2 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Du trodde det var greit å leve livet uten utdanning, inntekt og uten å kjøpe deg inn i huset. Altså jeg synes synd på deg, men herregud så dum du har vært. Anonymkode: 878e4...8d2 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Du kan jo prøve å si til ham at en dag vil barna forstå hvordan han forlot deg uten noe og be om "bostøtte" til barna for når de er hos deg. Dere kan kanskje få til en kontrakt om at halvparten av din (nye) bolig, hvis han bidrar med halvparten, skal eies av barna når de blir 18. Da blir det er slags forskudd på arv. Eventuelt med klausul om at du skal kunne bo der i minst ti år før barna kan velge å selge sin halvpart. Anonymkode: fe30b...844 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #8 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du trodde det var greit å leve livet uten utdanning, inntekt og uten å kjøpe deg inn i huset. Altså jeg synes synd på deg, men herregud så dum du har vært. Anonymkode: 878e4...8d2 Dum og dum hvem tenker sånn under andre året på videregående pluss at jeg syns hun er lik mange andre som tror at ett forhold varer livet ut. En tror det går bra vet du. Så velkommen til livet som single alenemor og fattiglus du er ikke alene. Læt deg og lev minimalistisk. Bolig får man leid. Kast deg på studiene igjen. Nå er det tid for action og ta tak i eget liv. Lykke til Anonymkode: 0fd7f...fdb 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #9 Skrevet 24. juni 2022 Om ikke annet, så har du ihvertfall rett på saftig barnebidrag når han tjener så mye mer enn deg❤️ Anonymkode: d56cf...362 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #10 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dum og dum hvem tenker sånn under andre året på videregående pluss at jeg syns hun er lik mange andre som tror at ett forhold varer livet ut. En tror det går bra vet du. Så velkommen til livet som single alenemor og fattiglus du er ikke alene. Læt deg og lev minimalistisk. Bolig får man leid. Kast deg på studiene igjen. Nå er det tid for action og ta tak i eget liv. Lykke til Anonymkode: 0fd7f...fdb Andre året på videregående? Hvor fikk du det fra? Anonymkode: 52b68...6de 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #11 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dum og dum hvem tenker sånn under andre året på videregående pluss at jeg syns hun er lik mange andre som tror at ett forhold varer livet ut. En tror det går bra vet du. Så velkommen til livet som single alenemor og fattiglus du er ikke alene. Læt deg og lev minimalistisk. Bolig får man leid. Kast deg på studiene igjen. Nå er det tid for action og ta tak i eget liv. Lykke til Anonymkode: 0fd7f...fdb Lever du i den tro at sykepleierutdanning er en VGS-utdanning? Anonymkode: 91aa5...c41 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #12 Skrevet 24. juni 2022 Jeg er også i kvinnefella, samboer har ikke gjort det slutt, men skulle han gjøre det så får jeg lite å rutte med, han har alle pengene "våre" i sin besittelse. Personlig turte jeg aldri å spare, fordi han ble veldig sint når han oppdaget at jeg gjorde det i en kort periode. Anonymkode: 89c24...8ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #13 Skrevet 24. juni 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Om ikke annet, så har du ihvertfall rett på saftig barnebidrag når han tjener så mye mer enn deg❤️ Anonymkode: d56cf...362 Er ikke bidrag ment å gå til barnet, ikke mor? Med dagens rate på skillsmisser/samlivsbrudd er det rimelig naivt å ikke sikre seg, men i stedet leve av andre mennesker i mange år av livet. Men, sånn er det nå blitt, så da må man gjøre det beste ut av det. Få seg en jobb må jo være førsteprio her, så det kommer litt penger inn. Anonymkode: 954eb...983
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #14 Skrevet 24. juni 2022 Ouch...!!! Som noen andre her så reagerer jeg veldig på at mannen bare setter deg på bar bakke sånn. Min kjæreste har en ekskone som var sånn halvveis i kvinnefella imens han tjente godt og eide størsteparten av huset, han ga henne hele huset med alt interiør og sendte henne det dobbelte av hva han måtte i barnebidrag hver måned. Du er moren til hans barn liksom, han burde være interessert i at du kan få en stor nok leilighet til dem og bo i nærheten av skolen deres, etter så mange år burde han også tenke på ditt ve og vel og være litt raus.. En ting er at det er dumt å gå i kvinnefella, og tro at man aldri kan komme til å bli skilt.. men når mannen i tillegg ikke er interessert i å ta noe som helst vare på deg økonomisk så blir det jo dobbelt ille. Anonymkode: 9d8f6...849 8 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #15 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er også i kvinnefella, samboer har ikke gjort det slutt, men skulle han gjøre det så får jeg lite å rutte med, han har alle pengene "våre" i sin besittelse. Personlig turte jeg aldri å spare, fordi han ble veldig sint når han oppdaget at jeg gjorde det i en kort periode. Anonymkode: 89c24...8ca Sorry, men et sted går grensa: skjerp deg kvinne! Stå opp for deg selv. Anonymkode: 6dab7...b68 6 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #16 Skrevet 24. juni 2022 Har en venninne som havnet i samme fellen, bare at hun sto igjen med kun en gammel, nesten verdiløs bil, med mer gjeld enn verdi. Var samboer, i sikkert 25 år og med to barn. At ikke mennene skjemmes. Anonymkode: d394a...e03 4 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. juni 2022 #17 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er også i kvinnefella, samboer har ikke gjort det slutt, men skulle han gjøre det så får jeg lite å rutte med, han har alle pengene "våre" i sin besittelse. Personlig turte jeg aldri å spare, fordi han ble veldig sint når han oppdaget at jeg gjorde det i en kort periode. Anonymkode: 89c24...8ca Du er ikke bare fanget økonomisk, men også i fella til en mann som kontrollerer deg.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #18 Skrevet 24. juni 2022 I visse tilfeller kan jo kvinnen ha opparbeidet seg verdier, ettersom hun har bidratt til at mannen kan skape verdiene ved at kvinnen tar ansvar for hus og hjem. Men der er terskelen veldig høy, så det gjelder vel et mindretall. Anonymkode: 0dc80...3db
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #19 Skrevet 24. juni 2022 Dame blir sammen med en mann med mye penger, hun får alt betalt i en 17års periode, trenger ikke jobbe. Når det blir slutt er hun et offer fordi hun ikke kan reise med halvparten av alt han eier? Er det omtrent riktig oppfattet. Seriøst. Bli sponset i 17år uten å jobbe. Så er man et offer. Det er greit nok at ingen damer ville blitt sammen med en mann som "satt hjemme" i 10år, hypergamiet sørger for det. Men snu på situasjoen. En mann hadde fått alt dekket av kona, som jobbet, i 17år, når han dumpet henne krevde han i tillegg en fet slutt pakke?? Det hadde blitt ramaskrik i 8 mars toget. Hadde TS hadde giftet seg ville hun hatt krav på halvparten. Og det visste nok denne mannen godt og lot derfor være å fri. Tror mange menn ikke gifter seg idag fordi etter papirene er signert har kona krav på halvparten av alt han har etterpå. For en mann så er det tap tap situasjon. Er nok en motreaksjon på at kvinners rettigheter har blitt forbedret. Menn går ikke i fella. Menn vil ikke havne i mannefella (er det et ord). Gifte seg med ei dame som er uten inntekt/lavtlønnet . Hun ender opp med å dumpe han for en annen . (70% av skilsmisser initieres av kvinner) kanskje er hun utro og han ender opp med å miste halvparten. Samboere vil nok bli normalen fremover hvis ikke mann og kona tjener det samme. Anonymkode: 95b1c...41e 8 1
Fjollefyr Skrevet 24. juni 2022 #20 Skrevet 24. juni 2022 Men du er definitivt blitt utsatt for drittsekkmannen. Synes ikke kvinnefellen burde være et ord, og at drittsekkmannenfellen burde erstatte det ordet. Du har min fulle forståelse for at du er sint og lei deg. Han burde skjemmes. Håper du får oppreisning for dette. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå