AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #1 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er singel og 30 år. Mange menn har allerede fått barn. Jeg ønsker ikke barn selv, men kunne blitt sammen med noen med barn. Men jeg har litt dårlig erfaring og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det i en ny relasjon. Eller om jeg burde unngå de med barn. Min dårlige erfaring: Ble sammen med en mann med 2 barn på 2 og 4 år. Moren var veldig kontrollerende på meg og skapte mye drama, fikk stadig vekk sinte meldinger om ting jeg gjorde feil. Hun prøvde også skape usikkerhet hos barna, ved å fortelle dem om meg med en gang jeg begynte holde på med mannen. «Pappa har ny kjæreste vet dere??». Det var på det tidspunktet alt for tidlig å møte barna, og moren ville heller ikke det, så hva jeg ble ovenfor barna da vet jeg ikke. Moren ville jeg IKKE skulle oppføre meg som en mor. Jeg ville heller ikke det, og prøvde heller være barnas venn, men voksen nok til at de kunne føle seg trygge med meg også. Men faren, mannen jeg var sammen med, ville jeg skulle være som barnemoren. Han ville helst at jeg skulle ta enda mer ansvar og være mor nr 2. oppi alt dette, var familien hans også veldig masete og innom for å sjekke hvordan det gikk hver uke. Det hele endte dårlig, og barna ble såret da jeg dro. Nå, etter den erfaringen, er jeg litt usikker på om jeg vil inn i en ny relasjon med en fyr med barn. Hvordan skal man egentlig opptre som stemor? Eller som pappas kjæreste, ovenfor barna? Hvordan er det vanlig at relasjon med barnemor er? Og hva er vanlig relasjon jeg skal ha med barna? Det vil vell kanskje være litt forskjell på alder også. Det er jo litt kjipt å utelukke alle single menn med barn, men jeg har blitt litt skremt av min erfaring… Anonymkode: e6cc6...365
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #2 Skrevet 23. juni 2022 Jeg er mamma selv og min eks har ny kjæreste. Jeg blander meg ikke og hun blander seg heller ikke, og det fungerer for oss. Jeg er fornøyd så lenge hun er nøytral og ikke prøver å blande seg i oppdragelse osv. kan jo være jeg har vært heldig og har en fornuftig stemor også, hadde ikke tatt så lett på det om hun skulle ha blandet seg sånn.. som de sa til oss når vi var på møte på familievernkontoret så er det meg og pappaen som er foreldrene og sånn er det bare, så håper man bare på at folk skal opptre fornuftig men ikke alltid det, dessverre. Så nøytral holdning tenker jeg er en vinner:-) Anonymkode: 03772...e04 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #3 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er mamma selv og min eks har ny kjæreste. Jeg blander meg ikke og hun blander seg heller ikke, og det fungerer for oss. Jeg er fornøyd så lenge hun er nøytral og ikke prøver å blande seg i oppdragelse osv. kan jo være jeg har vært heldig og har en fornuftig stemor også, hadde ikke tatt så lett på det om hun skulle ha blandet seg sånn.. som de sa til oss når vi var på møte på familievernkontoret så er det meg og pappaen som er foreldrene og sånn er det bare, så håper man bare på at folk skal opptre fornuftig men ikke alltid det, dessverre. Så nøytral holdning tenker jeg er en vinner:-) Anonymkode: 03772...e04 Så om din eks sammen med sin nye kjæreste skaper et hjem som passer for begge de, men som er annerledes enn din oppdragelsesstil, så hadde du blitt furt? Hun er en voksen person på lik linje med din eks i dems husholdning, og har like mye å si for hvordan de skal ha det i hjemmet, som da også vil si oppdragelse. Anonymkode: 941f8...7de 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #4 Skrevet 23. juni 2022 Jeg tenker at så lenge barnet får masse kjærlighet og respekt så går det bra. Og ikke minst respekt for hverandre mellom oss voksne også så går det fint. Anonymkode: 03772...e04 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #5 Skrevet 23. juni 2022 Jeg har et par råd som jeg kunne ønske exmannen fulgte. Helt greit at han finner seg en ny kjæreste/ kone, men husk at det er han som er faren og han og mor samarbeidet om oppdragelsen. PS ! Det er meininga at det skal være et helt greit og fornuftig samarbeid Bli venn og kompis med barna og bygg et samhold. Det er legger et godt grunnlag for fremtiden Anonymkode: 31613...84e 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #6 Skrevet 23. juni 2022 Om du ikke ønsker barn selv (fordi du ikke liker barn?) er det vel ikke så lurt å gå for menn med barn. Anonymkode: c6553...0f4
moho Skrevet 23. juni 2022 #7 Skrevet 23. juni 2022 Man er en voksen. Det er ikke så komplisert. Man hjelper til så barna blir normalt oppegående høflige mennesker, lærer dem tips og triks om livet, trøster dem hvis de trenger det, mater dem når de er sultne, korrigerer dem når de gjør feil og viktigst av alt; forsøker å skape gode minner innimellom ved å gjøre hyggelige ting sammen med dem. Hvis du og far bor sammen må du delta i disse tingene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #8 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om du ikke ønsker barn selv (fordi du ikke liker barn?) er det vel ikke så lurt å gå for menn med barn. Anonymkode: c6553...0f4 Jo jeg liker barn, men jeg ønsker ikke ha et eget 😜 mye av dette er pga helse og tror ikke kroppen min hadde tålt en graviditet. Dette har jeg visst fra tidlig av, så å få barn har aldri vært på bordet for meg. Så er da heller ikke noe jeg savner, det å ha et eget et. Men jeg syntes barn er herlige og jeg har ikke noe i mot barna i et hus AS. Det er heller mer de voksne relasjonene som skremmer meg 😅 drama rett og slett ts Anonymkode: e6cc6...365 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #9 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om du ikke ønsker barn selv (fordi du ikke liker barn?) er det vel ikke så lurt å gå for menn med barn. Anonymkode: c6553...0f4 Snever tankegang. Man kan da like barn selv om man ikke ønsker egne. 🙄 Anonymkode: 66e86...bc1 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #10 Skrevet 23. juni 2022 Vær en trygg voksen. Når jeg har mine tantebarn, er det i vårt hus, våre regler, men jeg elsker de barna, og er en trygg voksen, uten å være mamma. Prøv aldri å ta mors plass. Den mannen som ber ny kjæreste om å ta mors plass, ber om bråk, og har forstått lite. Det samme gjelder i motsatte tilfeller. Anonymkode: e8823...081 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #11 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mamma selv og min eks har ny kjæreste. Jeg blander meg ikke og hun blander seg heller ikke, og det fungerer for oss. Jeg er fornøyd så lenge hun er nøytral og ikke prøver å blande seg i oppdragelse osv. kan jo være jeg har vært heldig og har en fornuftig stemor også, hadde ikke tatt så lett på det om hun skulle ha blandet seg sånn.. som de sa til oss når vi var på møte på familievernkontoret så er det meg og pappaen som er foreldrene og sånn er det bare, så håper man bare på at folk skal opptre fornuftig men ikke alltid det, dessverre. Så nøytral holdning tenker jeg er en vinner:-) Anonymkode: 03772...e04 Så godt å høre! Jeg er helt enig. Jeg ville aldri ha blandet meg inn i oppdragelse, det hadde bare føltes helt feil. Mannen jeg var med før forventet det av meg, men jeg klarte ikke helt den rollen ts Anonymkode: e6cc6...365
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #12 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har et par råd som jeg kunne ønske exmannen fulgte. Helt greit at han finner seg en ny kjæreste/ kone, men husk at det er han som er faren og han og mor samarbeidet om oppdragelsen. PS ! Det er meininga at det skal være et helt greit og fornuftig samarbeid Bli venn og kompis med barna og bygg et samhold. Det er legger et godt grunnlag for fremtiden Anonymkode: 31613...84e Takk, det er slik jeg hadde håpet at det skulle vært! Det høres mye mer sunt ut enn det jeg opplevde 😅 ts Anonymkode: e6cc6...365
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #13 Skrevet 23. juni 2022 Spar deg for alle konflikter, drama og vonde følelser som kommer med en mann som har barn fra før. Sier også mye om mannen, spesielt om han har små barn. Hilsen tidligere stemor som heldigvis fant mann uten barn. Anonymkode: e9156...c66 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #14 Skrevet 23. juni 2022 moho skrev (32 minutter siden): Man er en voksen. Det er ikke så komplisert. Man hjelper til så barna blir normalt oppegående høflige mennesker, lærer dem tips og triks om livet, trøster dem hvis de trenger det, mater dem når de er sultne, korrigerer dem når de gjør feil og viktigst av alt; forsøker å skape gode minner innimellom ved å gjøre hyggelige ting sammen med dem. Hvis du og far bor sammen må du delta i disse tingene. Det er helt greit, men det jeg opplevde var mer at faren sa slik «nå er det din tur til å prøve deg» når en av ungene fikk raseri anfall…. Det var jo en tøff tid for ungene også, mye forvirring med at foreldrene flyttet fra hverandre året tidligere, begge foreldrene hadde flyttet til nye hus, ny barnehage, og meg da, pappas nye kjæreste som skulle sove i senga til far, der mor pleide å sove 🤷🏼♀️ Jeg har jo null erfaring når det kommer til barn også. Så jeg ville jo at faren skulle lære meg og lede meg. Ikke bare forvente og kaste meg uti det, mens jeg samtidig fikk sinte meldinger fra mor om alt mulig jeg hadde gjort feil 😅 og at barnemor var sint på meg, det ville absolutt ikke barnefar blande seg oppi, for Gud forby drama 🙄 Så jeg følte jeg sto ganske alene oppi det hele… det aller beste hadde nok vært om jeg tok en ordentlig samtale med barnemor, at jeg søkte råd. Men det føltes ikke helt komfortabelt ut det heller, da hun spredde dårlige rykter om meg til barnefars familie og jaktet etter flere dårlige rykter om meg fra felles bekjente… hun var ute etter meg 😰 ts Anonymkode: e6cc6...365
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #15 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vær en trygg voksen. Når jeg har mine tantebarn, er det i vårt hus, våre regler, men jeg elsker de barna, og er en trygg voksen, uten å være mamma. Prøv aldri å ta mors plass. Den mannen som ber ny kjæreste om å ta mors plass, ber om bråk, og har forstått lite. Det samme gjelder i motsatte tilfeller. Anonymkode: e8823...081 Enig. Eneste jeg egentlig ville var å bli kjent med barna og være en trygg voksen de kunne stole på ts Anonymkode: e6cc6...365 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #16 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spar deg for alle konflikter, drama og vonde følelser som kommer med en mann som har barn fra før. Sier også mye om mannen, spesielt om han har små barn. Hilsen tidligere stemor som heldigvis fant mann uten barn. Anonymkode: e9156...c66 Så det er verst med fedre som har unge barn? 😳 ts Anonymkode: e6cc6...365
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #17 Skrevet 23. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er verst med fedre som har unge barn? 😳 ts Anonymkode: e6cc6...365 Ja, mye mer oppfølging og ansvar, større sannsynlighet for at du blir gratis barnevakt og hushjelp. Er noe ganske annet med en mann med barn som klarer seg selv. Dessuten kan jeg nærmest garantere at et samlivsbrudd mellom mor og far der små barn er involvert, har mor avsluttet fordi far er udugelig eller vært utro. Og en slik mann vil man gjerne holde seg unna. Anonymkode: e9156...c66 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2022 #18 Skrevet 23. juni 2022 Dessuten kan jeg nærmest garantere at et samlivsbrudd mellom mor og far der små barn er involvert, har mor avsluttet fordi far er udugelig eller vært utro. Og en slik mann vil man gjerne holde seg unna. akkurat der sa du det.. det er som regel noe feil med far om barnet er lite. Jeg fant ut at han var en egoist som kun tenkte på seg selv og var mer opptatt av at alt var akkurat som før, og kunne ikke forstå hva jeg stresset med. Taklet ikke den tøffe nye rollen som foreldrerollen er. Så lykke til til neste mann, all hell og lykke med egoistiske menn. De er sexy men faen ikke til å stole på når du ligger nede og trenger å bli løftet opp og bli emosjonelt sett Anonymkode: 03772...e04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå