Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ekle unnskyldere av utroskap her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det så farlig da, det er bare sex, bare et lite eventyr på siden, osv.

Skjønner jo hvorfor utroskap florerer når så mange tenker slik. 

Anonymkode: 760b2...790

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er litt mer reflektert enn deg og ser at livet ikke er svart/hvitt

Anonymkode: 1dfdd...5c0

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trashy horer.

Av begge kjønn, forsåvidt.

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Man unnskylder ikke utroskap om man prøver å banke inn hos noen at det kan være greit med et litt mer frigjort sexliv enn et dønn kjedelig og konservativt A4-liv. Da er det ikke utroskap lengre. 

De eneste jeg opplever som unnskylder tillitsbrudd (utroskap) er kvinnene her som klapper hverandre på skuldra og sier de fortjente bedre for gubben hjemme er så døll. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke tenk så mye på hva andre gjør. Så fikser dem/vi sitt. For min del finnes det verre ting enn om samboer og kjæreste har sex med noen andre, og det kan ikke De gjøre noe med.

Om mine moralske og etiske verdier ikke passer Dem, så lar De det være med det. Om De tar Dem tid og energi til å bli fornærmet eller provosert over at jeg ikke mener det samme og lever etter det jeg føler er greit; gi meg to minutter mens jeg bretter ned mine benklær og bøyer meg litt frem slik at De enkelt kan kysse meg bak. Men vask Dem først.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (8 minutter siden):

Man unnskylder ikke utroskap om man prøver å banke inn hos noen at det kan være greit med et litt mer frigjort sexliv enn et dønn kjedelig og konservativt A4-liv. Da er det ikke utroskap lengre. 

De eneste jeg opplever som unnskylder tillitsbrudd (utroskap) er kvinnene her som klapper hverandre på skuldra og sier de fortjente bedre for gubben hjemme er så døll. 

To sider av samme sak.

Det er jo nettopp fordi menn vil banke inn at det kan være greit med frigjort sexliv, at damene synes de er dølle.

Anonymkode: 5dfc8...a6b

AnonymBruker
Skrevet

Fordi ikke alle mennesker er utstyrt med empati for andre. Jeg kunne aldri vært utro. Fordi jeg vet hvor vondt det ville vært for min mann. Ikke alle tenker sånn. Det handler om verdier. 

Noen er i forhold de ikke burde vært i, og klarer ikke bryte pga økonomi/barn eller andre ting. De kan leve i forhold uten nærhet, sex..ja De kan leve i forhold som ikke gir dem noe, men ikke klare å bryte. Det unnskylder uansett ikke det de gjør. Å gå bak ryggen på partner er aldri ok. Uansett grunn. 

Anonymkode: 57f07...c05

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi følelser. Forhold og familieliv er ikke alltid slik som det ser ut utenfra! Jeg har ikke vært utro selv, bare innlands, men jeg tror ikke vi er skapt for kun én person. 

Anonymkode: eaa50...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi lever i 2022, utroskap har blitt så normalisert at det ikke overrasker meg lenger. men men sånn er det bare. nyt det så lenge det varer

Anonymkode: ad804...4d1

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (5 timer siden):

Trashy horer.

Av begge kjønn, forsåvidt.

Horer tar betalt har jeg hørt. Disse damene er gratis. Irriterer meg at ordet hore blir brukt i hytt og gevær som betyr noe helt annet

Anonymkode: a50d6...bc7

• Liker 2
Skrevet

Mistenker at det handler mye om at det er en stor andel enslige med vonde erfaringer og en viss grad av bitterhet her inne, og at en del av disse applauderer svik grunnet antipatier mot parforhold, det annet kjønn osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor handler 90% av alle trådene om utro menn, når 40% av alle kvinner også er utro? Og hva er vitsen med å diskutere hvis alle er enige? 

Anonymkode: c6dab...f12

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Unnskylder ikke utroskap, men problemet er jo at monogami er unaturlig, samtidig som den "normalen" samfunnet har konstruert er at man skal være i et fast forhold med én person. Det strider mot biologien.

Anonymkode: 89273...6af

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

To sider av samme sak.

Det er jo nettopp fordi menn vil banke inn at det kan være greit med frigjort sexliv, at damene synes de er dølle.

Anonymkode: 5dfc8...a6b

Er det bare menn som kan være frigjort? Okei… litt av et kvinnesyn. Hører damene bare hjemme på kjøkkenet også?

Anonymkode: b9d2a...9b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser ikke helt hva som er så "reflektert" med å unnskylde/godta løgner, svik og tillitsbrudd. Dersom partneren min hadde kommet i den situasjonen at han ønsket sex med andre eller blitt forelsket i noen andre, så hadde jeg foretrukket at han hadde vært åpen om det slik at vi kunne kommet fram til en løsning sammen, i stedet for å gå bak ryggen min. 

Anonymkode: 37a08...2eb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Unnskylder ikke utroskap, men problemet er jo at monogami er unaturlig, samtidig som den "normalen" samfunnet har konstruert er at man skal være i et fast forhold med én person. Det strider mot biologien.

Er heller singel enn i et åpent forhold, så får monogami være så "unaturlig" det bare vil. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke svart/hvitt nei, men det er heller ikke til å komme bort ifra at for mange er det ekstremt smertefullt og for noen rett ut traumatisk å bli bedratt. Det er ikke harmløst, det er ikke bare sex! Folk blir faktisk skadet av det. Liv kan bli ødelagt av det. Ja, finnes sikkert noen situasjoner der det er tilnærmet "moralsk forsvarlig", men det er ikke regelen.

Tenkmedhodet skrev (9 timer siden):

Ja, åpent forhold er noe helt annet. Da er alle klar over hva som foregår, det er ikke noe svik involvert og ingen blir bedratt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Horer tar betalt har jeg hørt. Disse damene er gratis. Irriterer meg at ordet hore blir brukt i hytt og gevær som betyr noe helt annet

Anonymkode: a50d6...bc7

De som ikke tar betalt heter vel Ludder? 

Anonymkode: 269a6...678

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da avtaler man ved starten av forholdet at man skal ha åpent forhold. Problemet er ikke at man har sex med flere, men at man LOVER å være eksklusiv, for så å lyve og gå bak ryggen til partneren. Hva er problemet med å avtale åpent forhold fra starten av? Da unngår en utroskap og forsikrer seg om at partneren har samme syn på forholdet som en selv.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange her misforstår forsøk på å forklare utroskap med det å forsvare utroskap. 

Jeg har vert utro i tidligere forhold og har blitt bedratt også. 

Jeg kan med andre ord forstå hvorfor det skjer uten at jeg av den grunn ville akseptert utroskap fra partneren min i dag. For jeg har opplevd det, lært og gått videre. 

Noen ganger så trår vi mennesker feil og dummer oss loddrett ut, jeg synes ikke det bør ødelegge for hele livet. Det virker for meg som noen mener utroskap bør straffes med døden og evig ulykkelighet, det gjør ikke jeg. 

Anonymkode: 5b3e3...38c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...