Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde korona skulle endre arbeidslivet for godt, men nå ser jeg tegn til at det går mer og mer tilbake til normalen.

Jeg har to dager fast hjemmekontor som fagforeningen har klart å presse frem mot ledelsens vilje. Sånn sett er det annerledes enn pre korona.

Likevel har det vært mye reisevirksomhet i det siste - unødvendig reisevirksomhet. Jeg har fire ganger siste halvår dratt til vårt andre kontorsted i Norge for å delta på fysiske møter. Møter som lett kunne vært gjennomført digitalt.

Hvordan er det på deres arbeidsplass?

Anonymkode: 7106e...2a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det meste fra coronatiden glemt 🙄🤦‍♀️
Hjemmekontor er en saga blott, og andelen unødvendige fysiske møter bare øker, med den bortkastede reisetiden og kaffe-kokingen det medfører. 

Anonymkode: 0e66d...42e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en øy kommune som ofte mister arbeidstakere pga pendling. I løpet av korona tiden fant de ut at det fungerte bra med hjemmekontor, så nå har vi fått fast hjemmekontor fra 2-3 dager i uken. Så dette var en positiv endring pga korona. Så lenge jeg får litt hjemmekontor så bytter ikke jeg jobb ☺

Vet om flere arbeidsplasser som har kuttet ut hjemmekontor..

Anonymkode: e31d0...3b6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fortsatt noe hjemmekontor, men begynner å merke hintene om at det er "bedre" å være tilstede. Ikke fordi det blir gjort mer arbeid, det innrømmer de. Men arbeidsmiljøet er det som alltid trekkes frem. Dyr reisevirksomhet er også på full fart tilbake. Man får vel egentlig bare være glad for at konferansehotellene kommer igang igjen, selv om det koster vår bedrift dyrt. Det burde være ledelsens problem, men ender jo med at det blir mindre penger til viktigere ting. 

Anonymkode: 7e675...e0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har fortsatt noe hjemmekontor, men begynner å merke hintene om at det er "bedre" å være tilstede. Ikke fordi det blir gjort mer arbeid, det innrømmer de. Men arbeidsmiljøet er det som alltid trekkes frem. Dyr reisevirksomhet er også på full fart tilbake. Man får vel egentlig bare være glad for at konferansehotellene kommer igang igjen, selv om det koster vår bedrift dyrt. Det burde være ledelsens problem, men ender jo med at det blir mindre penger til viktigere ting. 

Jeg undrer meg stadig over at berikelse av dette «arbeidsmiljøet» har hevd over at folk skal ha tid og energi til å tilbringe kvalitetstid med familie og venner. :klo: Selv samarbeider jeg like godt med både kollegaen jeg nå kaster bort utallige timer i måneden på å drikke kaffe med, for å høre «siste nytt» om vedkommendes slekt og venner, som jeg gjør med folk jeg kun har sett via en skjerm og aldri har møtt fysisk. 🤷‍♀️ Personlig så syntes jeg faktisk at jeg blir bedre kjent med folk via en skjerm på hjemmekontor, da jeg da (ofte) får et innblikk i hvordan de har det i sine private hjem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg undrer meg stadig over at berikelse av dette «arbeidsmiljøet» har hevd over at folk skal ha tid og energi til å tilbringe kvalitetstid med familie og venner. :klo: Selv samarbeider jeg like godt med både kollegaen jeg nå kaster bort utallige timer i måneden på å drikke kaffe med, for å høre «siste nytt» om vedkommendes slekt og venner, som jeg gjør med folk jeg kun har sett via en skjerm og aldri har møtt fysisk. 🤷‍♀️ Personlig så syntes jeg faktisk at jeg blir bedre kjent med folk via en skjerm på hjemmekontor, da jeg da (ofte) får et innblikk i hvordan de har det i sine private hjem. 

De hevder det kommer så mange gode "ideer" ut av at man samles fysisk. Personlig opplever jeg vel at man i digitale møter holder seg langt mer til saken, mens fysisk blir det mye utenomprat. Og de gode ideene kommer aldri på seminar i hvert fall. Maken til tåkeprat skal man lete lenge etter som det man blir servert av diverse innleide foredragsholdere fra ymse konsulentbyråer.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...