Gå til innhold

Hva er greia med å skjule alder på Tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

likestilling skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i det, men ingen av de jeg snakket med (ikke veldig mange, begrenset hvor mye man gidder) med skjult alder tok det ille opp eller følte at de var blitt lurt (i alle fall ikke ifølge dem eller måten de fortsatte på) og jeg var selvfølgelig ærlig om det. Kort fortalt, ja, jeg er helt enig med deg, men personlig hadde det vært bedre for meg om alder ikke var det første som kom opp på en app der man blir dømt på ett sekund. Alderen forteller veldig lite om meg i grunn.

Så lenge du forteller alderen din til de du chatter med, før dere møtes, ser jeg argumentet ditt om at alder ikke definerer deg. Jeg er er fortsatt usikker på hvorfor du ønsker å treffe så unge jenter, bare fordi du SER ung ut, og da mener jeg ikke noen år yngre, men mange år yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forhåpentlig visste jo eksen din hvor gammel du var da? Det er jo greit. At du skryter av hvor mye yngre jenter tror du er, synes jeg bare er kleint. Greit du ser etter en selvtillitsboost, men tror du det virkelig er attraktivt at du holder på sånn?

Du er jo heller ikke unik med å ikke føle deg som alderen din, men det sier noe for andre. Hvilken tid du vokste opp i, hva slags referanser du har osv. Og hva folk mener om det er ikke opp til deg å dømme. Alder er viktig for noe, og det er greit å respektere det også. 

Anonymkode: fea80...285

Ah herregud 😂 ER DET MULIG?

Ja, eksen min visste selvfølgelig det. Jeg skryter ikke av at jenter tror jeg er yngre, jeg sier at de gjør det, og at det absolutt ikke er noen fordel for menn når man blir dømt etter kun alder og utseende!

Hvis jeg hadde ønsket meg en selvtillitsboost hadde jeg nok gjort noe annet enn å bli tråkket ned i søla av femti anonyme femcels på kvinneguiden du....

Vekt, høyde og BMI er også viktig for meg, og ja takk til at det blir vist på Tinder, så får vi se hvor glad dere er i ærlighet.

Det er så sinnsyke ting man blir anklaget for her 😂 Helt vanvittig. Selvtillitsboost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, eksen min visste selvfølgelig det. Jeg skryter ikke av at jenter tror jeg er yngre, jeg sier at de gjør det, og at det absolutt ikke er noen fordel for menn når man blir dømt etter kun alder og utseende!

Hvis jeg hadde ønsket meg en selvtillitsboost hadde jeg nok gjort noe annet enn å bli tråkket ned i søla av femti anonyme femcels på kvinneguiden du....

Vekt, høyde og BMI er også viktig for meg, og ja takk til at det blir vist på Tinder, så får vi se hvor glad dere er i ærlighet.

Det er så sinnsyke ting man blir anklaget for her 😂 Helt vanvittig. Selvtillitsboost?

Les dine egne innlegg du, så kanskje du skjønnet hva jeg mener hvis du klarer å ha bittelitt selvinnsikt. At du skryter av at du får matcher når du gjemmer bort info du må oppgi dersom du ikke betaler for å fjerne det 🤦‍♀️

Og at EI dame synes alderen din er uproblematisk betyr ikke automatisk at alle damer gjør det. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Så lenge du forteller alderen din til de du chatter med, før dere møtes, ser jeg argumentet ditt om at alder ikke definerer deg. Jeg er er fortsatt usikker på hvorfor du ønsker å treffe så unge jenter, bare fordi du SER ung ut, og da mener jeg ikke noen år yngre, men mange år yngre.

Takk for at du tør å skrive under nick og holder en god tone, hadde flere vært som deg hadde vi kanskje kommet noen vei i denne tråden....

På det første området er vi tydeligvis enige, eller i nærheten (vi ser hva den andre mener) og på det andre skal jeg svare...

Jeg ønsker å treffe yngre jenter enn meg (jeg har ikke sagt min egen alder, men la oss si at jeg er 40 og vil treffe noen på 32) fordi jeg ikke har barn selv og vil ha muligheten til denslags, eventuelt ikke ta over en flokk småunger. Skal jeg ha barn vil jeg ha mine egne. En annen ting er man blir dømt for ALT overfladisk på Tinder, og om man er 40 og ser ut som man er 30 og har oppgitt alder 40 får man ubevisst mange karakteristikker (eller mangel på) som "moden" og "voksen" og "trygg", for å ta noen.

Det er ikke min feil at man blir dømt bare etter utseendet (+ alder), og jeg skulle virkelig ønske at det var annerledes, men jeg håper du ser poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (4 minutter siden):

Du sier at det ikke er en fordel for deg at menn blir dømt kun etter alder og utseende, men du ønsker at vekt, høyde og BMI alltid bør vises på Tinder. Dette får ikke jeg til å henge sammen.

Jeg ser at det er endel anklager som er urimelige mot deg, men når du sier det er 50 anonyme femcels som tråkker deg ned, er jeg usikker på om du er oppgitt og frustrert eller om du ikke ser ironien i det …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tør å skrive under nick og holder en god tone, hadde flere vært som deg hadde vi kanskje kommet noen vei i denne tråden....

På det første området er vi tydeligvis enige, eller i nærheten (vi ser hva den andre mener) og på det andre skal jeg svare...

Jeg ønsker å treffe yngre jenter enn meg (jeg har ikke sagt min egen alder, men la oss si at jeg er 40 og vil treffe noen på 32) fordi jeg ikke har barn selv og vil ha muligheten til denslags, eventuelt ikke ta over en flokk småunger. Skal jeg ha barn vil jeg ha mine egne. En annen ting er man blir dømt for ALT overfladisk på Tinder, og om man er 40 og ser ut som man er 30 og har oppgitt alder 40 får man ubevisst mange karakteristikker (eller mangel på) som "moden" og "voksen" og "trygg", for å ta noen.

Det er ikke min feil at man blir dømt bare etter utseendet (+ alder), og jeg skulle virkelig ønske at det var annerledes, men jeg håper du ser poenget.

Takk for at du ser at jeg prøver 😅 Jeg forstår at en mann som ønsker seg egne barn på 40, vil treffe en kvinne i 30-årene, det har jeg ingen problemer med. Jeg er enig med deg i at det er vanskelig å få frem hvem man er når man har ett sekund på å gjøre et førsteinntrykk på tinder. Jeg skulle også ønske det var annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Les dine egne innlegg du, så kanskje du skjønnet hva jeg mener hvis du klarer å ha bittelitt selvinnsikt. At du skryter av at du får matcher når du gjemmer bort info du må oppgi dersom du ikke betaler for å fjerne det 🤦‍♀️

Og at EI dame synes alderen din er uproblematisk betyr ikke automatisk at alle damer gjør det. 

Jeg vet hva som står i mine innlegg, og jeg har ikke skrytt i det hele tatt. Det at du oppfatter det som skryt får være opp til deg. Igjen, selvtillitsboost? Hele tråden består av hundre høner som hakker på meg for å prøve å få frem et poeng som burde være ganske lett å forstå, men som forsvinner i usikkerhet over egne alderstegn. Med noen få unntak.

Jeg har ikke gjemt alderen min og fjernet den bare en kort stund for å se resultatet og det var interessant. Hvis noen synes at alderen min er problematisk er det jo helt greit, det er bare å spørre så får de svar.

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Du sier at det ikke er en fordel for deg at menn blir dømt kun etter alder og utseende, men du ønsker at vekt, høyde og BMI alltid bør vises på Tinder. Dette får ikke jeg til å henge sammen.

Jeg ser at det er endel anklager som er urimelige mot deg, men når du sier det er 50 anonyme femcels som tråkker deg ned, er jeg usikker på om du er oppgitt og frustrert eller om du ikke ser ironien i det …

1) Vel, det var egentlig bare for å få frem et poeng, om at ikke ALT trenger å vises før man har utvekslet et ord. Når det er sagt; jeg ville heller oppgitt høyde og BMI for min egen del. Poenget er at det ikke automatisk er noen "rettighet" å vite noen av tingene før man eventuelt spør, og alle som "catfisher" eller legger ut bilder der de ser 20 kg lettere ut enn i virkeligheten får forhåpentligvis vite det. Jeg har helt nye bilder som er helt ærlige, det er mer enn man kan si om de fleste kvinner.

2) Urimelige er vel bare fornavnet :) En del av det er rett og slett sinnsykt, og ja; når det blir for mye er det vanskelig å holde seg for god til å ikke ta igjen, men jeg svarer fortsatt med nick og er høflig mot de som er høflige. Oppgitt og frustrert ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likestilling skrev (15 minutter siden):

Men du ser ironien på at du selv er spesifikt på alder, men at de ikke får lov til å være det, håper jeg! Alle har sine grunner.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (2 minutter siden):

Jeg vet hva som står i mine innlegg, og jeg har ikke skrytt i det hele tatt. Det at du oppfatter det som skryt får være opp til deg. Igjen, selvtillitsboost? Hele tråden består av hundre høner som hakker på meg for å prøve å få frem et poeng som burde være ganske lett å forstå, men som forsvinner i usikkerhet over egne alderstegn. Med noen få unntak.

Jeg har ikke gjemt alderen min og fjernet den bare en kort stund for å se resultatet og det var interessant. Hvis noen synes at alderen min er problematisk er det jo helt greit, det er bare å spørre så får de svar.

1) Vel, det var egentlig bare for å få frem et poeng, om at ikke ALT trenger å vises før man har utvekslet et ord. Når det er sagt; jeg ville heller oppgitt høyde og BMI for min egen del. Poenget er at det ikke automatisk er noen "rettighet" å vite noen av tingene før man eventuelt spør, og alle som "catfisher" eller legger ut bilder der de ser 20 kg lettere ut enn i virkeligheten får forhåpentligvis vite det. Jeg har helt nye bilder som er helt ærlige, det er mer enn man kan si om de fleste kvinner.

2) Urimelige er vel bare fornavnet :) En del av det er rett og slett sinnsykt, og ja; når det blir for mye er det vanskelig å holde seg for god til å ikke ta igjen, men jeg svarer fortsatt med nick og er høflig mot de som er høflige. Oppgitt og frustrert ja....

Jeg har opplevd flere ganger at jeg har falt for menn som ikke hadde passet inn i "kriteriene" jeg hadde satt på tinder, og det er jo noe av problemet: Det er ikke mulig å lage et kriterie på "god kjemi". Jeg er enig med deg i at det er lurt å være mest mulig ærlig samtidig som man selvsagt vil gjøre et godt 1. inntrykk.

Det er noe med teksting også som gjør at vi ikke får med alle gråtonene og ansiktsuttrykkene og vi sier ting vi ikke ville sagt om vi møtte noen ansikt til ansikt. Det tror jeg gjelder oss alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likestilling skrev (9 minutter siden):

Ja du er veldig høflig når du kaller folk for høner og femcels 👏 Har jeg kalt deg NOE? Nei, jeg har kommet med argumenter, men tydeligvis ble det vanskelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du ser ironien på at du selv er spesifikt på alder, men at de ikke får lov til å være det, håper jeg! Alle har sine grunner.. 

Jeg har aldri sagt at jeg er spesifikk på alder, og jo, det får de være. Det er ingen ironi der. Jeg er åpen for alle aldre egentlig, siden jeg er veldig usikker på om jeg vil ha barn og heller mot nei. Uansett om jeg hadde vært det, som absolutt ikke er urimelig, så har jeg aldri ment at andre ikke skal få være spesifikk på alder. Hvis de er det sveiper de meg til venstre, og IGJEN, jeg har alder på nå, men testet med alder av bittelitt etter at denne tråden ble laget.

Skjønner du enda ikke poenget?

Når man blir dømt med "swipes" i løpet av et sekund på et sted som Tinder så vil det for en mann være veldig negativt å se yngre ut enn han faktisk er, siden man ubevisst tillegger folk egenskaper på bakgrunn av egenskaper. Jeg blir dømt annerledes om jeg sier at jeg er 30 eller 40 (for å ta to eksempler) hvis alle andre ting (bio, bilder) er likt.

Det er negativt å se ung ut i forhold til alder for en mann, positivt for kvinner.

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Jeg har opplevd flere ganger at jeg har falt for menn som ikke hadde passet inn i "kriteriene" jeg hadde satt på tinder, og det er jo noe av problemet: Det er ikke mulig å lage et kriterie på "god kjemi". Jeg er enig med deg i at det er lurt å være mest mulig ærlig samtidig som man selvsagt vil gjøre et godt 1. inntrykk.

Det er noe med teksting også som gjør at vi ikke får med alle gråtonene og ansiktsuttrykkene og vi sier ting vi ikke ville sagt om vi møtte noen ansikt til ansikt. Det tror jeg gjelder oss alle.

Jeg er helt enig med deg i alt dette, og synes at det er trist med hele Tinder. Jeg skulle ønske de hadde videosamtale eller noe, men slik er det engang ikke. Da merker man om det er kjemi på en helt annen måte, og man får også se personen le og reagere og densalgs.

Jeg har ikke så mye annet å si enn at jeg er enig med deg :) Moderne dating er ødeleggende, og ikke minst det å ha en "buffét" av andre klar som man bare kan velge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja du er veldig høflig når du kaller folk for høner og femcels 👏 Har jeg kalt deg NOE? Nei, jeg har kommet med argumenter, men tydeligvis ble det vanskelig for deg.

Jeg klarer ikke å skille alle dere anonyme brukerne fra hverandre, det er derfor jeg ber dere bruke navn. Andre anonyme har kalt meg stygge ting og vært veldig frekke. Hun over som skriver med en hyggelig tone og som jeg klarer å kjenne igjen får hyggelige svar :) Hun sier også at det hagler med "urimelige anklager", og det er grenser for hvor mye man tåler av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likestilling skrev (4 minutter siden):

Det er negativt å se ung ut i forhold til alder for en mann, positivt for kvinner.

I følge hvem? Du mener at kvinner som vil bli gravide ser etter menn som er 40+? Det høres jo bare ekstremt virkelighetsfjernt ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
likestilling skrev (34 minutter siden):

Kan du vennligst lage din egen tråd fremfor å spolere min? Hilsen TS

P.S. Vi er alle anonyme her inne , nick eller AB 😉 

Anonymkode: 95abc...99d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I følge hvem? Du mener at kvinner som vil bli gravide ser etter menn som er 40+? Det høres jo bare ekstremt virkelighetsfjernt ut..

Hva? Hvordan i alle dager henger dette sammen med det jeg sa eller har sagt?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du vennligst lage din egen tråd fremfor å spolere min? Hilsen TS

P.S. Vi er alle anonyme her inne , nick eller AB 😉 

Tråden "din" er død og du kommer bare innom for å be andre om å slutte å diskutere. Jeg spolerer ikke "din", jeg diskuterer tema.

Er du fordomsfull som karakteriserer menn som "mannsgriser" for å skjule alder? Ja, det er du. Fornøyd?

Endret av likestilling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er mann og sett enkelte kvinner på Tinder som skjuler alderen. For meg blir det hekt feil. På Tinder får man kun se bilde og alder og da er det å skjule en av de tingene å skjule ganske mye. I tillegg blir jeg som dere mistenksom. 

Jeg har for øvrig ikke opptatt at dama skal være yngre enn meg, men jeg orker ikke noen som skammer seg over alderen.

Anonymkode: aa44c...7a7

Takk for nyttig innlegg fra en reflektert og oppegående mann. Du reagerer tilsvarende som mange av oss damer ift dette. Godt å se at også menn reagerer når dere opplever det samme. Det er jo en uting å skulle skjule alderen og det ser ikke ut til å finnes gode grunner til å skulle skjule alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for nyttig innlegg fra en reflektert og oppegående mann. Du reagerer tilsvarende som mange av oss damer ift dette. Godt å se at også menn reagerer når dere opplever det samme. Det er jo en uting å skulle skjule alderen og det ser ikke ut til å finnes gode grunner til å skulle skjule alder.

Jeg håper du oppgir BMI og vekt også, du som opptatt av at alle fakta skal på bordet med en gang? Jeg ser ingen grunn til at ikke BMI og vekt skal deles. Det finnes ingen gode grunner til å ikke ha det i bio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likestilling skrev (18 minutter siden):

Helt uenig. Men så dater jeg helst yngre menn og da. Jeg er 36 og hvis kun alder er en faktor hadde jeg heller tatt han på 32 enn han på 42.

Menn ser ikke automatisk bedre ut bare fordi de blir eldre. Menn, som kvinner, ser vel best ut i 20-årene begynnelsen av 30-årene. 

Anonymkode: f1db7...7d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt uenig. Men så dater jeg helst yngre menn og da. Jeg er 36 og hvis kun alder er en faktor hadde jeg heller tatt han på 32 enn han på 42.

Menn ser ikke automatisk bedre ut bare fordi de blir eldre. Menn, som kvinner, ser vel best ut i 20-årene begynnelsen av 30-årene. 

Okei, kan du dele et bilde her av "din type mann"?

Det stemmer helt sikkert for et mindretall (kanskje spesielt som deg, kvinner som dater unge menn av diverse grunner).

Min påstand er at man blir behandlet annerledes dersom man fremstår veldig ung.

Felix Mallard — baby face. boys. male models. lips. | Orang, Fotografi  orang, Wajah

La oss si at denne personen kom opp på Tinder med alder 38. Hva ville du tenkt om ham da, i forhold til om han kom opp med alder 28?

Prøv å svare ærlig og godt, så får vi kanskje noe fruktbart ut av det. Samme ansikt, men 38 eller 28 år. Hvem er "kjekkest" for en kvinne på 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
likestilling skrev (3 minutter siden):

Okei, kan du dele et bilde her av "din type mann"?

Det stemmer helt sikkert for et mindretall (kanskje spesielt som deg, kvinner som dater unge menn av diverse grunner).

Min påstand er at man blir behandlet annerledes dersom man fremstår veldig ung.

Felix Mallard — baby face. boys. male models. lips. | Orang, Fotografi  orang, Wajah

La oss si at denne personen kom opp på Tinder med alder 38. Hva ville du tenkt om ham da, i forhold til om han kom opp med alder 28?

Prøv å svare ærlig og godt, så får vi kanskje noe fruktbart ut av det. Samme ansikt, men 38 eller 28 år. Hvem er "kjekkest" for en kvinne på 30?

Det er ikke min type mann i det hele tatt. Orker ikke finne frem bilde nå, men min type er Adam Sandler for ti år siden, sånn ca.

Vanskelig å svare utifra bildet for han så ut som han var like gammel som sønnen min og i tillegg veldig langt unna min type. Jeg syns ikke han var kjekk i det hele tatt.

Jeg ser ikke på alderen egentlig når jeg sveiper. Jeg har jo satt et spenn, så alle som kommer opp er jo innenfor der, enten alderen er skjult eller ikke. Da har jeg jo allerede godtatt alderen, uansett om han er 28 eller 38. (Eller 33 til 42 som jeg har satt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...