Gå til innhold

Noen med erfaring med EMDR behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og som har lyst å dele noen erfaringer?

Ble forespurt om jeg ønsket denne type behandling til høsten, men vet veldig lite om behandlingen, jeg er åpen for å prøve men er usikker på hva det innebærer.

Anonymkode: 0abfb...311

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og som har lyst å dele noen erfaringer?

Ble forespurt om jeg ønsket denne type behandling til høsten, men vet veldig lite om behandlingen, jeg er åpen for å prøve men er usikker på hva det innebærer.

Anonymkode: 0abfb...311

Jeg!

Jeg har brukt EMDR mot PTSD og fikk gode resultater av det.

Det innebærer å ha en lysplanke foran deg, hvor du skal følge prikken frem og tilbake mens du henter opp de minnene/hendelsene du vil behandle. I noen tilfeller kan de også tilby, i tillegg til lyset, at du får headset på ørene som lager lyd som følger lyset, og eventuelt også to sånne du kan holde i hendene som vibrere i følge med lyset.

Denne behandlingen kan hjelpe raskere på å bearbeide følelser du sitter fast i(traumeloopen) som gjør at du ikke kommer deg videre.

Om du har noen flere spørsmål kan du enten sitere meg og stille de eller sende meg en melding, så vil jeg forklare så best som mulig og svare på det jeg kan. :)

AnonymBruker
Skrevet

Samme her,men her ble det brukt punkter på kroppen,tøft de første gangene,men det har hjulpet meg utav traumer.Traumebehandling var det som VIRKELIG hjalp meg best.

Anonymkode: 7521d...86b

AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp meg med å bli kvitt flashbacks og mareritt. Nå er det ett år siden vi avsluttet, og fortsatt ikke kommet tilbake. Men vi måtte avbryte behandlingen etterhvert da jeg ble veldig depressiv. Men angrer ikke da det hadde veldig god effekt. 

Anonymkode: 80d2a...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gjort det og da fulgte jeg prikkene på den lysgreia mens jeg tenkte på det minnet jeg skulle behandle. Husker ikke helt detaljene siden det er ganske lenge siden. Det er over 10 år siden nå.

Jeg hadde noen traumer som virkelig plaget meg og som dukket opp igjen og igjen. Kunne ikke tenke på dem uten å gråte, men etter at jeg brukte EMDR så ble det mye lettere. De traumene er der enda, men ikke sånn at de plager meg så mye og er en stor del av hverdagen.

Anonymkode: 6b257...080

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom det mot PTSD! Etterhvert i behandlingen ble minnene «glattere» på et vis, jeg klarte ikke lenger å kjenne på dem som om det skjedde igjen, men de ble til faktiske minner langt bak i systemet. Hadde noen opplevelser der det bare tok helt over av følelser, men da stoppet psykologen opp litt bare. Veldig grei metode i grunn! Er vel 8-9 år siden nå, men har vært kvitt plagene siden 😃

Anonymkode: 49fe8...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...